Kontorchef for Planlægning til Københavns Ejendomme i Københavns Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi skaber rum for vækst, hverdag og livskvalitet i København ved at være et stærkt kompetencecenter for ejendomsdrift på tværs af hele Københavns Kommune. Vil du hjælpe os med den strategiske prioritering af vedligeholdsindsatsen og sikre bæredygtig ejendomsdrift?

Vi tilbyder et job med indflydelse på, hvordan hele vores ejendomsportefølje på 2,6 millioner m2 fordelt på 830 ejendomme løbende vedligeholdes og dermed udvikles. Du kommer til at forvalte et budget på mellem 400 og 600 millioner kr. Du vil også skulle arbejde med kommunens ambitiøse bæredygtighedsdagsorden, hvor der sker rigtig meget inden for ejendomsdrift. Det drejer sig bl.a. om energioptimering af ejendomsporteføljen, udvikle plan for brug af solceller, udvikle strategier for bæredygtigt byggeri og bidrage til kommunens Klimaplan 2035.

Du kommer til at arbejde ganske meget på tværs af både Københavns Ejendomme (KEJD), Økonomiforvaltningen, som KEJD er en del af, og ud til de øvrige forvaltninger, da alle har holdninger til vedligeholdet og bæredygtigheden i de fysiske rammer, vi alle skal færdes i. Du får gode kræfter omkring dig, så I sammen kan lykkes. Således bliver du personaleleder for en ambitiøs og dynamisk gruppe på 17 medarbejdere. Du vil referere til Tommy Dan Olesen, der er centerchef for enhederne 'Vedligehold', 'Energi og Teknik' og selvfølgelig 'Planlægning'.

Jeg søger en kontorchef, der vil være en aktiv del af holdet, ser helheder, og som har noget på hjerte ift. strategisk vedligehold og bæredygtig udvikling. Og så må du gerne have et godt blik for, hvordan vi i KEJD bliver endnu bedre til at arbejde sammen om fælles administrative processer, udtaler centerchef Tommy Dan Olesen.

Som kontorchef vil du bl.a.:

  • Sikre en strategisk prioritering og koordinering af vedligehold og håndtering af forvaltningernes bestillinger af vedligehold og ombygninger af kommunens mange ejendomme. Det sker indenfor en ramme af politiske beslutninger, ejendomsfaglige vurderinger og langsigtede planer for bygningerne. Vedligeholdelsesopgaverne bestilles i søsterkontoret 'Vedligehold'.
  • Stå for varetagelsen af sekretariatsfunktionerne i centeret, være tovholder på forespørgsler fra borgere og politikere, tage ansvar for KEJDs svar i ejendomsfaglige høringer, bidrage til budgetforhandlingerne og koordinere afrapporteringen på klimaindsatsen.
  • Videreudvikle vores processer og forretningsgange, så kommunens mange nybyggerier, så gnidningsløst som muligt, overgår til en sikker og stabil ejendomsdrift og ibrugtagning. Det fordrer et godt samarbejde med Byggeri København, der er kommunens bygherreorganisation.
Om dig
Du har i flere år arbejdet intensivt med ejendomsdrift i en større politisk ledet organisation og har enten erfaring med eller talent for ledelse. Du har dokumenteret gode evner til at samarbejde på tværs af både organisatoriske enheder og fagligheder. Du er lykkes med at forbedre sagsgange og har erfaring med bæredygtig ejendomsdrift. Som person har du gennemslagskraft, gode formuleringsevner og en udpræget evne til at udvikle organisationen omkring dig.

Ansættelsesvilkår og ansættelsesproces
Hvis du ønsker en fortrolig drøftelse om stillingen, er du velkommen til at kontakte Jakob Westh, direktør i Mercuri Urval, på 6089 6436 eller centerchef Tommy Dan Olesen på 2086 2624.

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst med Københavns Kommune og efter principperne for Ny Løn. Ansættelsesstedet vil være Borups Allé, København.

Stillingen forventes at være med tiltrædelse den 1. august 2023.

Søg via linket senest mandag den 29. maj 2023
Vi forventer at afholde samtaler den 14. juni 2023 (1. samtaler) og den 22. juni 2023 (2.samtaler).

Der vil indgå test i ansættelsesprocessen.

Københavns Ejendomme og Indkøb
Københavns Ejendomme og Indkøb har ansvaret for Københavns Kommunes ejendomsportefølje og for, at vi køber effektivt ind i kommunen. Vores ca. 2.000 medarbejdere arbejder hver dag for en serviceorienteret ejendomsadministration og vedligeholdelse af kommunens mere end 2,6 mio. m2. Ligesom vi understøtter kommunens samlede indkøb på ca. 6,5 mia. kr. årligt. Gennem effektiv ejendomsservice, drift og vedligehold samt en professionel indkøbsorganisering frigør vi ressourcer til, at vores 58.000 kolleger i Københavns Kommune kan skabe en bedre hverdag for københavnerne. Alt det gør vi ud fra bedste aktuel viden og i tæt samspil med kunder, leverandører og samarbejdspartnere ud fra devisen: Det skal være nemt, effektivt og bæredygtigt. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=191658&DepartmentId=20834&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5825344

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet