BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en fagligt stærk og ambitiøs arbejdsmiljøkonsulent, med viden og erfaring inden for både fysisk og psykisk arbejdsmiljø? Vil du være med til at understøtte Københavns Universitets ambition om at udvikle et fremragende internationalt arbejds- og studiemiljø og om at være en mangfoldig og attraktiv arbejdsplads?
Så er du måske vores nye kollega og arbejdsmiljøkonsulent i Fælles HR på Københavns Universitet. Her vil du, sammen med dine nærmeste kolleger, KU’s arbejdsmiljøorganisation samt ledere og medarbejdere på fakulteter og institutter, få mulighed for at understøtte, forbedre og udvikle arbejdsmiljøet for universitetets 10.000 medarbejdere.
Du bliver en del af sektionen HR Udvikling & Arbejdsmiljø, som er forankret i den centrale HR-afdeling på universitetet. I Udvikling & Arbejdsmiljø er vi 12 konsulenter indenfor ledelsesudvikling, karriereudvikling, arbejdsmiljø og mangfoldighed samt tre kursuskoordinatorer. Vores opgaver favner bredt, men fælles for dem er, at vi altid har opgaverne og fagligheden i centrum i et arbejdsmiljø, hvor et godt og anerkendende kollegaskab er afgørende for os. Vi har en uformel tone og lægger vægt på, at vi også skal have det sjovt, når vi er på arbejde.
HR på Københavns Universitet er organiseret i tre decentrale HR-centre samt en central HR-afdeling med 5 sektioner: Udvikling & Arbejdsmiljø, Jura & Løn, Forretningsudvikling, Digitalisering samt International Staff Mobility.
Dine primære arbejdsopgaver
Du skal som arbejdsmiljøkonsulent være med til at understøtte den tværgående arbejdsmiljøorganisation på KU. Vi har en systematisk tilgang til arbejdsmiljøarbejdet, som er med til at skabe en sammenhæng mellem lovgivningen og de værktøjer, vi benytter til at skabe gode, sunde og sikre arbejdspladser. Konkret kommer du bl.a. til at arbejde med:
- Rådgivning og vejledning om både fysisk og psykisk arbejdsmiljø, ex. arbejdsmiljølovgivningen, Arbejdstilsynets reaktioner samt gennemførelse og opfølgning på APV
- Planlægge, udføre og følge op på årlige interne audits af arbejdsmiljøindsatsen
- Fortsat styrkelse af det systematiske arbejdsmiljøarbejde på KU, bl.a. gennem udvikling af værktøjer, kampagner mv
- Myndighedskontakt til f.eks. Arbejdstilsynet på vegne af hele KU
- Udvikling og afholdelse af uddannelser for arbejdsmiljøorganisationen
- Formidling i form af bl.a. oplæg, sagsfremstillinger og referater fra møder i KU´s overordnede arbejdsmiljøudvalg og kommunikation om arbejdsmiljø på intranet mv.
- Deltagelse i projekter inden for arbejdsmiljø, eksempelvis tilblivelse af politikker og udarbejdelse af redskaber og vejledninger til f.eks. arbejdsmiljøorganisationen
- har solid erfaring med arbejdsmiljøområdet, både det fysiske og det psykiske og med at rådgive om det. har ambitioner om det gode fysiske og psykiske arbejdsmiljø og kan omsætte data om arbejdsmiljø til praksis
- kan give bred arbejdsmiljøfaglig rådgivning indenfor ergonomi
- har erfaring med systematisk arbejdsmiljøarbejde, herunder at planlægge, udføre og følge op på interne audits
- arbejder struktureret og systematisk, er god til at overholde deadlines og har kompetencer til at lede projekter
- har erfaring med udvalgsbetjening, herunder skriftlig sagsfremstilling
- har gennemslagskraft og kan formidle klare budskaber i både skrift og tale på dansk og engelsk
- har lyst til at undervise og formidle arbejdsmiljø til alle dele af organisationen
- har stærke relationelle kompetencer og kan lide at opdyrke og vedligeholde relationer
- Trives både med at arbejde selvstændigt og indgå i forpligtende tværfaglige samarbejder i en stor, spændende og kompleks organisation
Hvad kan vi tilbyde dig?
Du får din daglige gang på et internationalt anerkendt eliteuniversitet, der bl.a. har som målsætning at være en fremragende arbejdsplads for sine medarbejdere. Vi har fokus på, at du kan tilrettelægge dine opgaver, så der er balance i arbejdslivet, og vi understøtter, at den enkelte oplever en stor selvstændighed og fleksibilitet i opgaveløsningen. Vi lægger vægt på faglig sparring i et forpligtende teamsamarbejde, og vi tilbyder gode muligheder for faglig inspiration, udvikling og løbende kompetenceudvikling.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du ansættes i en fuldtidsstilling med indplacering som specialkonsulent efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademiker i staten eller anden relevant faglig organisation. Der vil være mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.
Den videre proces og spørgsmål
- samtaler tirsdag den. 15 august 2023
- samtaler tirsdag den. 22. august 2023
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte arbejdsmiljøchef Ingrid Skovsmose Jensen tlf. 28 75 27 90 eller arbejdsmiljøkonsulent Lotte Munksby tlf. 93 56 53 41.
Ansøgning
Send din ansøgning bilagt cv samt dokumentation for uddannelse elektronisk via Jobportalen (tryk på linket ”søg stillingen” nederst i opslaget).
Ansøgningsfristen er onsdag den. 9 august 2023
Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Tiltrædelse 1. oktober 2023 eller snarest muligt derefter.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
KU - FA - Kbh K, Universitetsfirkanten, Nørregade 10, 1165 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1307&ProjectId=159615&DepartmentId=19014&MediaId=4632&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5861431