Dansklærere søges til gruppeordning for elever med ASF og andre følgediagnoser.
Kære kreative, nysgerrige og nytænkende dansklærere Frydenhøjskolens gruppeordning for børn med autisme søger 2 dansklærere med start 1. august 2025.
Til begge stillinger skal du have dansk som linjefag og linjefagskompetencer i et eller flere af følgende fag: engelsk, natur og teknik, biologi, billedkunst, HDS, historie, kristendom, idræt, svømning og musik.
Stilling 1: Dansklærer til 3.- 5. klasse (med fokus på udeskole og projektbaseret læring)
Stilling 2: Dansklærer til 4.- 6. klasse
Begge er faste stillinger.
I din ansøgning bedes du angive, hvilken stilling du søger.
Stilling 1 Dansklærer til 3.-5. klasse – med fokus på udeskole og projektbaseret læring
Vi søger en dansklærer, der brænder for at undervise på en måde, hvor teori og praksis hænger sammen. Du bliver en del af et stærkt team med en matematiklærer, der har stor erfaring med udeskole, samt to pædagoger. Sammen skaber vi en tryg og struktureret hverdag for vores 9 drenge i alderen 9-12 år, som alle har autisme og ADHD og kan have kravafvisende adfærd.
Sådan arbejder vi:
Vores elever lærer bedst, når de kan bruge deres krop og sanser. To dage om ugen flytter undervisningen væk fra klasselokalet – vi cykler, går, tager toget eller bussen ud i naturen, til museer eller steder, der giver fagligt mening. Vi arbejder projektorienteret, hvilket betyder, at eleverne lærer dansk og engelsk gennem konkrete oplevelser og praktiske opgaver.
Et eksempel kunne være "Pattedyr i Danmark"
Dansk: Læser enkle fagbøger om danske dyr, laver små dyrebeskrivelser, arbejder med rim om dyr og skriver en fælles historie om en rævs eventyr.
Engelsk: Øver dyrenavne og enkle sætninger som "The fox is red", laver en dyre-bingo på engelsk eller synger en engelsk sang om skovens dyr.
Udeskole: Går på opdagelse i skoven med lupper, laver gipsaftryk af dyrespor og bygger fuglekasser.
Hvad søger vi?
Vi søger en dansklærer, der:
- Tør tænke anderledes og bruge praktiske og sanselige aktiviteter i undervisningen.
- Kan skabe en struktureret og motiverende undervisning, der passer til elevernes behov for tydelighed og gentagelser.
- Er frisk på at tage undervisningen med ud i verden flere gange om ugen – og gerne cykle 20 km på en udeskoledag!
- Trives i et tæt teamsamarbejde, hvor vi arbejder sammen om elevernes trivsel og læring.
- Er interesseret i at samarbejde med familierne om elevernes udvikling.
_________________________________________________________________________
Stilling 2 Dansklærer til 4.- 6. klasse
Klassen ligger på en mellemtrins-/udskolingsgang.
Gruppen består lige nu af 9 elever - 8 drenge og 1 pige. Eleverne har alle autisme og nogle elever har også ADHD.
Til denne stilling skal du:
- brænde for at gøre en forskel for elever med ASF og andre diagnoser.
- holde af at arbejde i et fast team og betragte specialområdet som et spændende og udviklende arbejdsområde.
- bidrage til et godt teamsamarbejde, være nysgerrig, tage ansvar og være med til at sikre, at de aftaler teamet laver bliver overholdt og gennemført.
- være interesseret i et tæt og udvidet samarbejde med familierne.
Til begge stillinger tilbyder vi:
- at du blive en del af et tæt og samarbejdende team med en anden lærer og 2 pædagoger.
- en god arbejdsplads med masser af godt humør, gode kollegaer og et stærkt fællesskab.
- en arbejdsplads med gode udviklingsmuligheder og videndeling.
- et stort fokus på teamsamarbejdet.
- et stærkt og veludviklet samarbejde mellem lærere og pædagoger.
- et stort fokus på det relationelle arbejde som en grundsten for fagligheden.
- et meget struktureret eftermiddagstilbud, som varetages af kompetente pædagoger.
- mentorordning for nyansatte og særlige tiltag for nyuddannede lærere.
Vi organiserer os i grupper med 8-10 elever og 4 medarbejdere i teamet omkring en gruppe. Vores pædagogiske tilgang er inspireret af TEACCH og low arousal.
Eleverne i K-klasserne er primært diagnosticeret indenfor autismespektret med enkelte følgediagnoser som angst, OCD eller ADHD og er som udgangspunkt normalt begavede.
1-2 gange om ugen vil der være fælles forberedelsestid for lærerne i teamet.
Blev du lærer for at gøre en forskel?
Frydenhøjskolen er en almen folkeskole med gode fysiske rammer beliggende i Hvidovre Kommune. Skolen har elever fra 0. til 9.klassetrin i almenskolen samt elever fra 0. til 10. klasse i vores gruppeordning for elever inden for autismespektrumforstyrrelser. Derudover har vi både SFO og klub tilknyttet.
Vi er solidt forankret i vores værdigrundlag, som er baseret på vores tre kernebegreber - nysgerrighed, fællesskab og udsyn.
Ansøgning Har du lyst til at være en del af vores arbejdsplads med 720 elever og 135 fastansatte medarbejdere, er du velkommen til at kontakte os for at høre nærmere.
Ansøgningsfristen er d. 22. juni 2025 og samtaler afholdes d. 24. juni i tidsrummet kl. 10-16
Ansættelse pr. 1. august 2025.
For yderligere oplysninger kan du kontakte Faglige ledere for gruppeordningen;
Peter Hatting Creutzberg tlf.: 6191 6926
Anna Schram tlf: 4132 0685
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Hvidovre Kommune, Center for Økonomi og Personale, Hvidovrevej, 2650 Hvidovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-06-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/32e1109f-26d7-4f62-acec-0b8a782bf708