Vil du være med til at skabe trygge, inkluderende og stabile bomiljøer for borgere, der har levet i – eller er i risiko for – hjemløshed? Og trives du i et engageret fagligt fællesskab, hvor vi hjælper hinanden og udvikler løsninger sammen?
Hvidovre Kommune styrker indsatsen for udsatte borgere i eget hjem ved at etablere en social viceværtfunktion, der understøtter boliganvisning, forebygger udsættelser og bidrager til trivsel og fællesskaber i boligområderne. Derfor søger vi uddannede pædagoger, social- og sundhedsassistenter eller andre med relevant socialfaglig baggrund til projektet:
”Tryg i egen bolig – med en social hånd i ryggen”
Projektet er 2-årigt og finansieret via Social- og Boligstyrelsen.
Om opgaven Du bliver en del af en recovery-orienteret indsats efter Servicelovens §85 og §99, rettet mod borgere over 18 år med psykiske vanskeligheder, komplekse sociale problemstillinger og/eller misbrug, hvor der er behov for støtte til at fastholde bolig, struktur og hverdagsliv.
Teamet arbejder opsøgende efter §99, og det er derfor en fordel, at du har erfaring med området – eller er nysgerrig på at lære det.
Dine opgaver bliver bl.a. at:
- Understøtte borgeres trivsel, stabilitet og tryghed i eget hjem
- Handle på bekymrings henvendelser og arbejde opsøgende efter §99
- Forebygge udsættelser og hjemløshed i samarbejde med boligorganisationer
- Understøtte positive naborelationer og fællesskaber i boligområder
- Indgå i tæt dialog med boligorganisationer og lokale aktører
- Koordinere og eventuelt igangsætte sociale aktiviteter i boligområderne
- Dokumentere indsatser og bidrage til vidensopsamling i projektperioden
- Du skal både kunne arbejde selvstændigt i borgernes hjem og samarbejdende i teamet. Der kan også indgå løsninger af §85-opgaver ved ferie og andet fravær.
Om stillingen
- 37 timer ugentligt
- 2-årigt projekt
- Tiltrædelse efter aftale
- Arbejdstid på hverdage, typisk mellem kl. 9.00–20.00
Vi forventer, at du:
- Har en relevant socialfaglig uddannelse (fx socialpædagog eller social- og sundhedsassistent)
- Har erfaring med borgere med psykiske og sociale udfordringer
- Trives med at være medskaber i en ny indsats og tage medansvar for udvikling og retning
- Kan arbejde selvstændigt og systematisk – og samtidig indgå aktivt i fælles faglig sparring
- Er relations stærk og kan skabe tillid i mødet med borgere, samarbejdspartnere og boligorganisationer
- Har gode kommunikative evner og kan håndtere konflikter roligt og professionelt
- Har erfaring med eller interesse for projektarbejde, herunder dataindsamling, erfaringsopsamling og rapportering til styregruppe/samarbejdsfora
- Har kendskab til eller lyst til at lære Servicelovens §85 og §99
- Er fortrolig med dokumentation (vi anvender Columna Cura)
- Et udviklingsorienteret miljø med plads til idéer, prøvehandlinger og læring
- Struktureret introduktion og onboarding
- Faglig sparring og ekstern supervision
- Høj faglighed, gode kollegaer og en kultur med humor, omsorg og støtte
- En ledelse med fokus på tillid, psykologisk tryghed og klar retning
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Har du spørgsmål eller vil høre mere, er du meget velkommen til at kontakt fagligleder Diana Kasmir tlf. 5158 7606.
Læs mere om Socialpsykiatrien her.
Ansøgningsfrist tirsdag den 9. december 2025.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 16. december 2025.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde aftenarbejde
-Arbejdsgiver:
Hvidovre Kommune, Center for Økonomi og Personale, Hvidovrevej, 2650 Hvidovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-12-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/1b647a65-6c0a-45be-b867-23a60ccf2064