Relationsstærk matematiklærer søges til spændende 10. klasse center i Hvidovre

dato

En gruppeordning i folkeskolen er en ordning, hvor elever med særlige behov får undervisning i små grupper. Formålet er at yde en mere målrettet støtte og bedre muligheder for at lære. K-klasserne Eleverne i vores klasser er primært diagnosticeret inden for autismespektrumforstyrrelser med enkelte følge-diagnoser som angst, OCD eller ADHD og er som udgangspunkt normalt begavede. Vi organiserer os i grupper på ca. 8-10 elever med ca. 4 personer i teamet omkring en gruppe. Vi arbejder ud fra en anerkendende pædagogisk tilgang og low arousal.

10. K-klasse I 10. KA leder vi efter en relationsstærk matematiklærer, der forstår at balancere mellem det faglige, sociale og relationelle. Vi har både lærere og pædagoger i undervisningen, da der foregår en masse understøttende undervisning og der er elever, der har brug for at gå til og fra. Derfor har vi brug for en medarbejder, der er omstillingsparat og har mod på alle opgaver - uanset om du er pædagog eller lærer.

Vi er pt. 13 elever, men har plads til 15. Eleverne i 10. klasse har mulighed for at vælge 3 forskellige vinkler i deres 10. klasse (Eksamen, afsøgningsår eller personlig udvikling). Der vil derfor være mange individuelle opgaver i forhold til den enkelte elev.

Der er mulighed for at afslutte 10. klasse med en mundtlig eksamen. Så du skal være frisk på at føre til eksamen, uanset om du har erfaring i det eller ej.

10. klasse ligger ca. 1 km fra Frydenhøjskolen og er placeret i en Pavillon ved siden af Frydenhøj Klub.

Du skal derudover varetage matematikundervisningen i 10. KB, som er en 9.-10. klasse beliggende i samme Pavillon.

Vi har 2 psykologer og en uddannelsesvejleder, som vi arbejder tæt sammen med omkring elevernes trivsel og udvikling.

Vi tilbyder:

  • En god arbejdsplads med masser af godt humør, gode kollegaer og et stærkt fællesskab.
  • En arbejdsplads med gode udviklingsmuligheder.
  • Et stort fokus på teamsamarbejdet.
  • Et stærkt og veludviklet samarbejde mellem lærere og pædagoger.
  • En selvstændig praksis med højt til loftet.
  • Et stort fokus på det relationelle arbejde som en grundsten for fagligheden.
  • Mentorordning for nyansatte og særlige tiltag for nyuddannede lærere.
Du skal have linjefag i matematik og gerne linjefagskompetencer i et eller flere af følgende fag: idræt, natur og teknik, biologi, engelsk, svømning eller musik.

Vi forventer:

  • At du har lyst til at arbejde med unge mennesker, der imellem har det rigtig svært.
  • At du er engageret i at skabe din egen undervisning og rammer.
  • At du har lyst til at være med i et stærkt teamsamarbejde med dine kollegaer, hvor alle byder ind.
  • At du har lyst til at være en del af en god arbejdsplads med højt til loftet.
  • Vi ser også gerne, at du har specialpædagogiske kompetencer som fx viden om autisme, ADHD og low arousal.
Overvej følgende:

  • Brænder du for at arbejde med elever, som har særlige udfordringer?
  • Brænder du for at kunne sætte spor - gøre elever livsduelige, give dem både faglige og personlige kompetencer?
  • Brænder du for at byde ind og deltage i et teamsamarbejde med engagerede lærere og pædagoger?
  • Brænder du for at arbejde i et ungemiljø med et hus fyldt af 10. klasses elever og fantastiske kolleger?
Kan du svare “ja” til ovenstående, så har vi jobbet til dig!

Vi tilbyder:

  • En spændende stilling i vores 10. klasse center, hvor vi har to 10. klasser i dette skoleår.
  • En skole, hvor der er fokus på udviklingen af matematik.
  • En god arbejdsplads med plads til din udvikling.
  • En skole, hvor undervisningen i matematik planlægges sammen med dygtige kollegaer.
  • Hvis du er nyuddannet, vil der være både mentorordning samt ekstra tid til forberedelse i de første to år.
Vi forventer derudover, at du:

  • Er læreruddannet eller ved at færdiggøre din læreruddannelse
  • Har evner og mod på at planlægge og evaluere undervisningen sammen med dine kollegaer.
  • Har lyst til at arbejde på en arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og plads til forskellighed.
  • Har lyst og evner til at undervise i matematik og valgfag, som tilrettelægges i samarbejde med de øvrige lærere og pædagoger i 10. klasse
Frydenhøjskolen Frydenhøjskolen er en almen folkeskole med gode fysiske rammer beliggende i Hvidovre Kommune. Skolen har elever fra 0.-9.klassetrin i almenskolen samt elever fra 0.-10.klasse i vores gruppeordning for elever inden for autismespektrumforstyrrelser og andre diagnoser. Derudover har vi både SFO og klub tilknyttet.

Vi er solidt forankret i vores værdigrundlag, som er baseret på vores tre kernebegreber - nysgerrighed, fællesskab og udsyn.

En god og tryg arbejdsplads er en forudsætning for at skabe god læring og trivsel for vores elever. Derfor arbejder vi bevidst med hele tiden på at fastholde og styrke den gode sociale kapital, vi har på skolen. Det sker bl.a. gennem stor inddragelse af medarbejderne i hverdagens beslutninger vedrørende vores kerneopgaver.

Vi er en arbejdsplads med plads til humor i en til tider hektisk hverdag. Vi håber, at du har lyst til at være en del af vores arbejdsplads. Du er velkommen til at kontakte os for at høre nærmere.

Stillingen er fuldtid med ansættelse fra 1. november 2025

Praktisk Ansøgningsfrist: d. 24/9-25

Samtaler afholdes: d. 29/9-25 kl. 14-16

Ansættelse senest: d. 1/11-25

For yderligere oplysninger kan du kontakte:

Faglig leder for gruppeordningen; Peter Hatting Creutzberg, tlf. 6191 6926

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Hvidovre Kommune, Center for Økonomi og Personale, Hvidovrevej, 2650 Hvidovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-09-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/a3af3693-086a-4d12-a6d5-be66dacc5921

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet