Projekt- og Bygherreteamet i Hvidovre Kommune søger en ny projektleder – måske er det dig, der har lyst til at sætte dit præg på byens udvikling og blive en del af et fagligt stærkt og dedikeret team? Vi holder til i Center for Trafik og Ejendomme og består af seks engagerede kolleger med baggrunde som ingeniører, arkitekter og bygningskonstruktører. Vi er et hyggeligt og hjælpsomt team, der prioriterer både det gode samarbejde og en rar arbejdsdag – samtidig med at vi skaber de bedste løsninger for Hvidovres borgere.
Som projektleder hos os kommer du til at arbejde med udvikling af kommunens bygninger og udearealer gennem projekter i varierende størrelse og kompleksitet. Det kan være alt fra et nyt foreningshus på Hvidovre Havn til idrætsanlæg, plejeboliger og mindre renoverings- og tilbygningsopgaver.
Aktuelt mangler vi projektleder-hænder til plejeboligområdet og idrætsanlæg.
Du får en bred kontaktflade – både internt i kommunen og eksternt med rådgivere og entreprenører – hvor dine samarbejds- og kommunikationsevner kommer i spil sammen med din faglige viden om byggeriets rammer. Vi har et stærkt fokus på bæredygtighed, herunder "kloge kvadratmeter" og sambrug af faciliteter, og vi tænker altid brugerne og driften ind i løsningerne.
Dine opgaver og ansvarsområder Som projektleder hos os får du en central rolle i at føre bygge- og anlægsprojekter sikkert i mål – med blik for både mennesker, processer og resultater. Du får samtidig mulighed for at præge både de konkrete projekter og den måde, vi arbejder på i teamet.
Dine opgaver vil blandt andet være at:
- Repræsentere bygherre og sikre overblik og struktur i projektets organisering – herunder styregrupper, arbejdsgrupper og interessenter
- Balancere tid, kvalitet og økonomi, og kommunikere klart om fremdrift, risici og politiske rammer
- Sikre god og løbende kommunikation – både internt i organisationen og eksternt med samarbejdspartnere
- Være proaktiv i forhold til at orientere om projektets status og eventuelle afvigelser
- Have forståelse for byggeriets kompleksitet og kunne navigere i det
- Bidrage aktivt til teamets faglige udvikling – fx inden for projektledelse, tekniske løsninger og byggeriets rammevilkår
- Omsætte kommunens bæredygtighedsplan til konkrete krav i projekterne og styrke vores fælles tilgang til bæredygtigt byggeri
Hvem er du? Hvis du synes ovenstående lyder spændende, og samtidig kan genkende dig selv i det, er du måske den rette kandidat.
Vi forstiller os, at du:
- enten er uddannet arkitekt, ingeniør, bygningskonstruktør eller har anden baggrund med erfaring inden for brugerprocesser og projektledelse
- er struktureret og god til at planlægge og følge opgaver til dørs
- har en proaktiv tilgang og evne til at tænke innovativt for at løse komplekse udfordringer
- er fortrolig med opgaver, der løses i samarbejde med andre - både internt og eksternt
- kan lide at tale med mennesker, er imødekommende og bidrager med en god energi
Vi forvalter en omfattende ejendomsportefølje på cirka 200 ejendomme med et samlet bygningsareal på 300.000 m². Her arbejder vi målrettet med at skabe funktionelle, bæredygtige og brugervenlige rammer for kommunens borgere og medarbejdere.
Hos os lægger vi stor vægt på balancen mellem arbejdsliv og fritid. Vi anerkender, at behov og livssituationer er forskellige – derfor tilbyder vi fleksibel arbejdstilrettelæggelse og mulighed for hjemmearbejdsdage.
Du får din daglige base i lyse og moderne lokaler – med en formidabel udsigt over Hvidovre. Her nyder vi også at spise frokost sammen i vores gode kantine, hvor fællesskab og uformelle snakke er en naturlig del af hverdagen.
Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse sker efter gældende overenskomst og med aflønning efter kvalifikationer.
Stillingen ønskes besat snarest muligt, forventeligt 1. november 2025.
Stillingen er en fast stilling på 37 timer om ugen.
Arbejdsstedet er Hvidovre Kommune, Hvidovrevej 278
Ansøgning og kontakt Ansøgningsfrist: den 14. september 2025
Første samtalerunde afholdes den 18. og 19 september 2025 og anden samtalerunde den 23. september 2025
Har du spørgsmål til stillingen eller ønsker yderligere oplysninger om os?
Så har du mulighed for at kontakte Ejendomschef Inge Sørensen, på telefon 36 39 35 19.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Hvidovre Kommune, Center for Økonomi og Personale, Hvidovrevej, 2650 Hvidovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-09-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/1e9c81ca-3075-4823-bb46-d9174bb42710