Leder til tværfagligt team i PPR med fokus på forandringsledelse og praksisnær udvikling

dato

Har du erfaring med forandringsledelse og kan du sætte en tydelig ledelsesmæssig retning? Vil du være med til at skabe et PPR med høje ambitioner tæt på praksis i dagtilbud og i skoler? Så er det dig vi søger!

Da den ene af vores tre tværfaglige ledere i PPR har søgt nye udfordringer, leder vi efter en ambitiøs og udviklingsorienteret leder, som sammen med os skal skabe Fremtidens PPR.

Om os Vores PPR består af både erfarne og nyere medarbejdere. Medarbejdergruppen består af logopæd- og psykologfaglige medarbejdere, specialpædagogiske konsulenter, børnefysioterapeuter, administrative medarbejdere, tre tværfaglige ledere og en PPR-leder.
Vi tager afsæt i en systemisk tilgang, og vi har i vores arbejde med visioner og strategier fokus på 5 pejlemærker for udviklingen i vores fælles PPR:

  • Børns fællesskaber
  • Revitalisering af PPV’er
  • Tværprofessionalitet
  • Fusion af almen- og special-pædagogik
  • Organisering tæt på i læringsmiljøer i dagtilbud og skoler
Vi er et PPR, som står i en forandringsproces i retning mod en ny og mere tværfaglig og fleksibel organisering, som sigter mod at understøtte deltagelsesmuligheder for alle børn og unge i de læringsmiljøer, som de er en del af. I 2024 implementerede vi en ny organisationsmodel i PPR, som består af 3 tværfaglige områdeteams. Du skal lede det ene af de tre områdeteams.

Om stillingen og opgaverne Du vil spille en afgørende rolle i en omfattende organisationsforandring på hele børne- og ungeområdet. Du vil få stor indflydelse på forandringen og på PPRs faglige og professionelle udvikling. Du skal være med til at få øje på styrker og svagheder i vores organisationen og være med til at omsætte tanker til handling.

Du vil få ansvaret for personaleledelsen af de enkelte PPR-medarbejdere i områdeteamet, deres individuelle mono- og tværfaglige udvikling samt den fælles faglige og kompetencemæssige udvikling i teamet.

Som tværfaglig leder tager du ledelse af det tværfaglige områdeteams daglige opgaveløsning, koordineringen af opgaver samt organisatorisk ledelse af teamets samarbejde med dagtilbud-, skole-, sfo- og klubområdet i tæt samarbejde med de lokale ledere i praksis. Du leder helt tæt på i praksis sammen med PPR-medarbejderne og ledelsesniveauet på dagtilbuds- og skoleområdet.

Du bliver en del af et ledelsesfælleskab, hvor vi sammen sætter retningen, forpligter os og bidrager til den fælles opgaveløsning. I ledelsesteamet er det de fælles pejlemærker, som sætter retningen. Vi er lærende, analyserende og skabende sammen, og det er dagsordenssættende for vores måde at tage ledelse på. Som ny tværfaglig leder, vil du få mulighed for at sætte dit præg på, hvordan vi i ledelsesteamet støtter og supplerer hinanden, og modtager og giver konstruktiv feedback.

Om dig Som personaleleder er det vigtigt, at du er både nærværende og vedholdende, kan bedrive tillidsbasseret ledelse og kan understøtte de forskellige faglige kompetencer i medarbejdergruppen. Du skal kunne lede de forskellige faggrupper i PPR med fokus på, hvad opgaven kalder på.

Du skal skabe grobund for engagement, følgeskab og ejerskab omkring den nye organisationsmodel og en praksisnær opgaveløsning. Du skal kunne bidrage til at skabe gennemsigtige beslutningsprocesser, medarbejderinddragelse samt et tæt samarbejde i ledelsesteamet.

Du skal have lyst til at udvikle dig som leder, være selvreflekterende og engagere dig i den fælles ledelsesopgave knyttet til udviklingen af det PPR, som vi skal være i fremtiden.

Vi ønsker at sammensætte et tværfagligt ledelsesteam i PPR, hvor de faglige lederprofiler på forskellig vis kan understøtte og repræsentere faglighederne i vores fælles PPR. Du skal være medskaber af gensidig tillid på tværs af professionernes traditioner, sprog og interesser.

Vi lægger vægt på, at:

  • Du er velbevandret i det pædagogiske, psykologiske og didaktiske fagområde.
  • Du kender til hverdagen i dagtilbuds- og skolepraksis, gerne både inden for almen- og specialområdet.
  • Du kan være oversætter og brobygger i samarbejdet med/ mellem vores mange samarbejdspartnere bredt på børne og ungeområdet.
  • Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, gerne suppleret med relevant ledelsesuddannelse.
  • Du har erfaring med strategisk ledelse, udviklingsprocesser og forandringsledelse.
  • Du kan, med din forståelse for dynamikkerne i forandringsprocesser, skabe følgeskab på og tryghed i processen.
  • Du kan bidrage til at omsætte visioner og mål i organisationen til konkrete handlinger i praksis.
  • Du kan opspore og spotte behov i praksis, der kalder på justeringer i organisationen.
  • Du har organisatorisk blik, meget gerne erfaring fra en politisk styret organisation og du kan se udvikling fra et tværgående organisatorisk perspektiv.
  • Du har indgående kendskab til PPRs virke og lovgivningen knyttet til området.
Personprofil:

  • Du besidder tålmodighed og vedholdenhed
  • Du er analytisk i din tilgang og kan samtidig skabe fremdrift og agere som handlekraftig leder.
  • Du er fleksibel og har præference for at være i lærende positioner sammen med andre. Du sætter pris på at være en del af et stort læringsfællesskab.
  • Du er i stand til at lytte, knytte an, være lydhør og kan skabe følgeskab på komplekse dagsordner ved bl.a. at balancere mellem at lytte, oversætte og sætte retning.
  • Du kan navigere i mange interesser og besidder et mindset hvor fokus er: “Vi finder løsningerne i fællesskab”.
  • Du kan arbejde i modstand og har gode mentaliserings evner.
Vil du vide mere Har du uddybende spørgsmål eller ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Helle Birkvad, som er leder af PPR. Helle kan kontaktes på mobil: 41 51 73 37 (Helle holder sommerferie i uge 28-30). Du er også velkommen til at sende en mail på xrq@hvidovre.dk, hvorefter du vil blive ringet op af Helle for dialog omkring det, som du er nysgerrig på.

Dine spørgsmål kan du også rette til de tværfaglige ledere i PPR. Pernille Dam kan kontaktes på mobil: 93 51 62 72 (Pernille holder sommerferie i uge 28-31) og Frederik Kiørboe kan kontaktes på mobil: 25 52 97 66 (Frederik holder ferie i uge 29-32).

Ansættelsesproces Ansøgningsfrist: søndag den 10. august.

Stillingen er til besættelse den 1. oktober 2025.

Første samtalerunde forventes gennemført onsdag den 13. august 2025 og anden samtalerunde forventes gennemført onsdag den 20. august 2025.

For kandidater, der inviteres til anden samtalerunde, vil der mellem første og anden samtale blive udarbejdet en personlighedsprofil og en medarbejder fra vores HR-afdeling vil give kandidaten og ansættelsesudvalget en tilbagemelding på profilen.
Kandidater der inviteres til 2. samtale, vil desuden mellem 1. og 2. samtale blive præsenteres for en case, som de vil blive bedst om at forberede sig på frem mod 2. samtale.

Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Hvis du kommer i betragtning til stillingen, vil der – med dit samtykke – blive indhentet straffe- og børneattest samt reference(r) fra tidligere arbejdsgiver(e), som vil indgå i vurderingen af hvorvidt vi vil tilbyde ansættelse.

Vi glæder os til at høre fra dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Hvidovre Kommune, Center for Økonomi og Personale, Hvidovrevej, 2650 Hvidovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/454656c9-84a7-4d5a-b05b-14a443f3c323

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet