BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi varetager myndighedsopgaver inden for sygedagpenge og jobafklaring samt virksomhedsrettet samarbejde om tilbagevenden og arbejdsfastholdelse. Altid med borgerens gode arbejdsliv for øje.
- Er du professionel og respektfuld i mødet med borgeren?
- Kan du ved at opstille attraktive mål og realistiske krav, give borgeren medansvar for og handlekompetence til at komme bedst muligt tilbage i et godt arbejdsliv?
- Har du fokus på inddragelse og samarbejde med arbejdsgivere, kolleger og samarbejdspartnere?
Så glæder vi os til at byde dig velkommen i Hvidovre Kommunes sygedagpengeteam.
Dine primære arbejdsopgaver:
- i samarbejde med borgeren at lægge en aktiv plan for borgerens tilbagevenden til et godt arbejdsliv og gennem samtaler, opfølgning og dokumentation at sikre, at indsatsen er relevant og meningsfuld for borgerens situation og mål
- at samarbejde tværsektorielt med arbejdsgivere, sundhedssektoren, fastholdelses- og virksomhedskonsulenter med henblik på fastholdelse og tilbagevenden
- at indhente og anvende bl.a. lægefaglig dokumentation til brug for beskæftigelsesfaglige vurderinger, samt udarbejde indstillinger til forlængelser, jobafklaring, fleksjob og førtidspension
- at medvirke til et godt socialt og fagligt arbejdsmiljø
For at kunne lykkes med opgaverne, forestiller vi os, at du:
- har solide samtalekompetencer og -redskaber i samarbejdet med både borgere, arbejdsgivere, samarbejdspartnere og kolleger
- evner prioritering, systematik, tværsektorielt samarbejde og koordinering
- trives i myndighedsrollen og kan omsætte lovgivningens muligheder til konkrete handlinger og resultater for og med borgerne
- er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og er dygtig til at sætte din erfaring og faglighed i spil i fælles faglig udvikling på tværs
Sygedagpengeteamet består af 17 sygedagpengekonsulenter, 5 fastholdelses- og afklaringskonsulenter, 2 studentermedhjælpere og 1 faglig koordinator. Der er med stillingerne tale om en opnormering, så vi kan sikre tid til at arbejde kvalitativt i sagerne. Vi er organiseret i mini-teams, hvor 3 kolleger deler kontor og har fælles ansvar for at gøre hinanden dygtige, bakke op og sparre om vores fælles borgeres mål.
Vi deler afdelingsleder med vores gode kolleger i dagpengeteamet og hele afdelingen serviceres af 6 administrative kolleger, der giver os mulighed for at gøre det, vi er bedst til. Alle i afdelingen er hjælpsomme og ønsker hele tiden at gøre hinanden endnu bedre til at støtte borgerne hen til et godt arbejdsliv. Lige nu øver vi os bl.a. på at:
- styrke samarbejdet i vores selvstyrende mini-teams
- styrke samarbejdet med arbejdsgiverne og den virksomhedsrettede indsats
- anvende Praice i samarbejdet med borgerne
Du bliver en del af en afdeling med tæt faglig sparring og et godt kollegafælleskab med en uformel omgangstone og tillidsfuld, kommunikerende og tilgængelig ledelse. Du værdsætter ligesom dine kommende kolleger både høj faglighed og højt humør. Vi har både gode parkeringsforhold, lækker mad i kantinen, samt en overraskende god kaffe og samtidig stor fleksibilitet i vores arbejde, hvor vi tilpasser fx hjemmearbejde på en måde, der gør, at vi også har velfungerende socialt og fagligt fællesskab. For vi er en afdeling med fokus på at fastholde og udvikle et godt arbejdsmiljø. Det er derfor vores forventning, at du har gjort dig tanker om, hvilket arbejdsmiljø du trives i og hvordan du kan medvirke til at udvikle det.
For at trives sammen med os, forestiller vi os derfor, at du:
- værdsætter en travl hverdag i et uformelt miljø med mange smil og højt humør
- er holdspiller og naturligt ønsker at hjælpe dine kolleger, mini-teamet og afdelingen
- evner at give og modtage konstruktiv feedback og aktivt bidrager til at udvikle vores faglighed
- ansvarsfuldt og struktureret løser dine opgaver under en tillidsfuld ledelse
- aktivt efterspørger den ledelse og bidrager til den arbejdsplads, du trives bedst med
For os er det mindst lige så vigtigt, hvem du er, som hvad du kan. Det er faktisk vigtigere - for det sidste kan vi altid lære sammen. Så vi glæder os til at modtage din motiverede ansøgning og CV, men ikke mindst også din Praice-profil, som du bedes udfylde senest 17. juni gennem dette link: next.praice.com/job/hvid1765. Vi glæder os sådan til at lære dig at kende.
Ansøgningsfrist og samtalerAnsøgningsfrist er mandag den 17. juni 2023. Vi holder samtaler onsdag den 19. december og evt. 2. samtale den 21. juni.
Om stillingerneStillingerne er faste fuldtidsstillinger, 37 timer/ugen med løn- og ansættelsesvilkår efter gældende DS eller HK-overenskomst, lokalaftaler og principperne om Ny Løn. Forventet tiltrædelse 1. august 2024.
Yderligere oplysningerHar du spørgsmål eller brug for yderligere oplysninger, er du meget velkommen til at kontakte:
Arbejdsmarkedsrådgiver Maria Pedersen, tlf.: 36 39 38 78, yrd@hvidovre.dk
Fastholdelses- og afklaringskonsulent, Shukri Osman, tlf.: 36 39 38 98, wso@hvidovre.dk
Arbejdsmiljørepræsentant, Julie Sandgreen Gravsen, tlf.: 36 39 39 82, jgv@hvidovre.dk
Faglig koordinator, Pernille Berntsen, tlf.: 20 95 58 66, pcb@hvidovre.dk
Afdelingsleder, Ole Søbæk Christiansen, tlf. 41 75 07 74, oon@hvidovre.dk
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=fb1356be)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Arbejdsformidling og Fastholdelse, Hvidovrevej, 2650 Hvidovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6061795