BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af en ambitiøs og moderne arbejdsplads og indgå i samarbejde både nationalt og i europæisk regi? Har du en stor viden om biologiske lægemidler med dig i bagagen? Og har du lyst til at skabe værdi for borgere, dyr og samfund? Så er du måske vores nye kollega i Lægemiddelstyrelsens Laboratorium.
Dine primære arbejdsopgaver
- Planlægning af kontrolprojekter til analyse af markedsførte biologiske lægemidler
- Faglig sparring i forhold til vurdering af analysemetoder og tilhørende resultater i tæt samarbejde med laboranter
- Ansvarlig for indkøb/kvalificering/kontrol af analyseudstyr inkl. analysesoftware
- Formidling af analyseresultater til interessenter i henhold til lovgivning.
- Bidrage til udvikling af laboratoriets kvalitetssystem inkl. udarbejdelse af instruktioner samt sparring i forhold til forbedringer af arbejdsgange.
Du vil indgå i et team, som vægter samarbejde og faglig sparring højt i vores opgaveløsning. Der arbejdes også i projekter på tværs i sektionen og med andre sektioner i styrelsen. Kontrol af biologiske lægemidler sker ofte i samarbejde med et andet myndighedslaboratorium i Europa, hvor videndeling og troubleshooting er en del af hverdagen. Laboratoriet deltager ydermere i kvalificering af internationelle standarder og reference materialer samt afprøvner monografier i den europæiske farmakopé. Dette arbejde vil du blive en del af.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du er uddannet farmaceut eller har en lignende akademisk uddannelse, der har givet dig erfaring med lægemiddelformulering og lægemiddelkvalitet. Du har erhverserfaring inden for biologiske lægemidler så som vacciner, blodprodukter, allergener eller antistoffer, og har et bredt analytisk kendskab til immunkemiske og proteinkemiske analysemetoder til bestemmelse af f.eks. styrke (potency), renhed og identitet.
Som person er du samarbejdsvillig og har evnen og viljen til at arbejde for at opnå fælles resultater. Du er ansvarsbevidst og påtager dig et ansvar for at få løst opgaver både i eget team og i sektionen.
Derudover ser vi gerne, at du har:
- sans for at levere resultater af tilstrækkelig kvalitet inden for en given deadline, samt er god til at afslutte dine opgaver
- erfaring med kvalificering og kontrol af analyseudstyr inkl. implementering af avanceret software
- kendskab til krav for godkendelse af lægemidler
- kendskab til mikrobiologiske metoder
- øje for muligheder for forbedringer.
- En stilling med ansvar og varierende arbejdsopgaver med mulighed for fordybelse i løsninger.
- Fleksible arbejdsvilkår og indflydelse på eget arbejde
- Mulighed for at deltage i det europæiske samarbejde og bidrage til at sætte standarder for kvaliteten af lægemidler.
- En kultur, som er præget af en uformel tone, og hvor vi hjælper hinanden
- En arbejdsplads med dygtige kollegaer, gode udviklingsmuligheder og sociale aktiviteter både lokalt i sektionen samt i Lægemiddelstyrelsen
En kollega i dit måske kommende team:
”Jeg trives godt med den store variation i mine opgaver og med vores mange faglige snakke med kollegaer.”
Om laboratoriet
Lægemiddelstyrelsens laboratorium indgår i et europæisk samarbejde med øvrige myndighedslaboratorier, som udfører kontrol af lægemidler. Formålet med kontrollen er, at lægemidlerne bliver så sikre at bruge som muligt for både mennesker og dyr.
Laboratoriet er akkrediteret til prøvning i henhold til ISO17025 og er opdelt i tre teams med speciale inden for kemiske, radioaktive og biologiske lægemidler. Laboratoriet udvælger og kontrollerer lægemidlers kvalitet ud fra en risikobaseret tilgang. Vi er 40 medarbejdere, og den ledige stilling er i sektionens biologiske team, som består af en teamleder, seks akademiske medarbejdere og fem laboranter.
Om ansættelsen
Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation.
I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og det er vigtigt for os, at man ikke kan stille spørgsmål ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Du har dog en vis periode til at sælge dem, hvis du i dag ejer såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed.
Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til Pernille Koefoed på 51232 285 eller Mette Bjerregaard Christiansen på 2134 2698.
Du kan læse mere om os og vores opgaver på Lægemiddelstyrelsen.dk.
Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis.
Vi regner med at holde ansættelsessamtaler i uge 34-35.
Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Lægemiddelstyrelsen, Axel Heides Gade 1, 2300 København S
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170719&DepartmentId=9986&MediaId=2505&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5887039