Bliv rekvirent i Cyberdivisionens dynamiske team hos Forsvarsministeriets indkøbsorganisation i Hvidovre

dato

Har du erfaring med at arbejde systematisk og tænke i processer og optimering? Trives du med at arbejde i en struktureret og tværfaglig organisation, hvor samarbejde, effektivitet og faglighed er i højsædet? Så kan du være med til at blive en afgørende del af Cyberdivisionens Rekvirentteam.

Om os
Cyberdivisionen er en del af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse og leverer IT-drift og -udvikling til hele Forsvarsministeriets område. Rekvirentteamet er placeret i sektionen for IT- Centralt under Center for Teknologi, med fysisk placering i Hvidovre hvor Cyberdivisionen har sit hovedsæde. Cyberdivisionen er i disse år i en rivende udvikling og du bliver en del af en arbejdsplads, hvor man ved, at ”noget er værd at kæmpe for”.

Vi arbejder i et tæt og respektfuldt fællesskab, hvor vi løser opgaverne sammen. Trivsel og faglighed går hånd i hånd – vi ved, at det skaber et stærkt fundament for gode resultater og udvikling.

Vi varetager mange forskellige opgaver inden for indkøb af bl.a. IT-materiel, Software og konsulentydelser. Der er en god blanding af drifts- og udviklingsopgaver.

Der er stor fokus på udvikling af indkøbsområdet både i staten generelt og i vores organisation. Det betyder, at vi eksempelvis bidrager til udviklingen ved at bringe vores egne idéer i spil, gribe direktionens idéer og implementere nye statslige regler.

Hos os får du fleksible arbejdsvilkår, moderne faciliteter og en gennemsnitlig 37-timers arbejdsuge inkl. betalt frokostpause. Vi har fokus på kompetenceudvikling og giver plads til at præge dine opgaver efter interesser og erfaring.

Om stillingen
Som rekvirent vil din hovedopgave være at yde støtte i forbindelse med gennemførelse af indkøb for Cyberdivisionen, herunder sagsbehandling og ordreoptimering på en lang række IT-områder. Du får en central rolle i at sikre, at vores indkøbsprocesser er effektive, korrekte og velkoordinerede.

Dine opgaver vil blandt andet være at:

  • Klargøre ordrer ved oprettelse af indkøbsrekvisitioner, herunder indhente de fornødne oplysninger samt sikre, at aftalegrundlaget lever op til kravene
  • Sikre løbende udvikling, optimering og kvalitetssikring af indkøbsprocessen således, at denne understøtter vores aktuelle opgaveløsning
  • Modtage tilbageløb hvor indkøbsrekvisitionerne skal tilpasses
  • Fakturabehandle ved registrering af varemodtagelse i SAP-DeMars
  • Foretage månedlige udtræk af rapporter på rekvisitioner mht. opfølgning af varemodtagelse
  • Optimere samarbejdet mellem de forskellige aktører, ved at indgå i tæt dialog med indkøberne ift. aftalegrundlag, fakturabehandling, varemodtagelse, godkendelse m.v.
  • Planlægge og tilrettelægge opgaver i teamet
Du bliver en del af en sektion med engagerede kolleger, der arbejder med både drift og udvikling.

Du behøver ikke kunne det hele fra dag ét – vi sørger for grundig oplæring gennem kurser og sidemandsoplæring, så du bliver godt klædt på til opgaven.

Om dig
Vi forestiller os, at du har en kontoruddannelse med speciale i f.eks. offentlig administration, økonomi, revision eller anden relevant uddannelse. Du er struktureret, selvstændig og trives med at arbejde med flere opgaver ad gangen. Du er desuden en holdspiller, som kommunikerer klart og arbejder løsningsorienteret mod deadlines.

Der er tale om en stilling med mange facetter og et bredt ansvarsområde og det er derfor afgørende, at du har erfaring med at bevare overblikket og løbende prioriterer dine arbejdsopgaver.

Det er vigtigt, at du kan lide at møde mennesker og har en naturlig lyst til at støtte og hjælpe, idet du kommer til at samarbejde med kollegaer i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, særligt med Indkøbsdivisionen, Økonomidivisionen og kunderne, som vi opretter indkøbsrekvisitioner for.

Det er ønskeligt, hvis du har erfaring inden for et eller flere af følgende områder: indkøb, herunder klargøring af ordrer og fakturabehandling, kendskab og erfaring med styringssystemet SAP. Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har kendskab til Forsvarsministeriets koncern. Det vigtigste er dog, at du har gåpåmod og en vilje til at lære nyt.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er slået op både civilt og militært.

Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Arbejdsstedet er i Hvidovre.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte elementleder Kontorfuldmægtig Mie Nilsson på telefon 7281 4452 eller sektionschef Hans Henrik Blumensaadt på telefon 7281 4731.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Mie Jensen på telefon 3266 5394.

Ansøgningsfristen er den 06. november 2025.

Stillingen er til besættelse den 1. december eller snarest muligt herefter.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.


Cyberdivisionen er en del Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI)
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.

FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.forsvaret.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg, 2650 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-11-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/30ce796d-ae3f-4d35-9d38-182442153c36

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet