Vi søger en engageret, struktureret og processtærk projektleder til en etårig ansættelse i Udvikling og Drift i Hvidovre Kommunes Center for Beskæftigelse og Borgerservice. Du bliver en del af et team bestående af 9 dygtige og engagerede kolleger, som brænder for læring, udvikling og godt samarbejde. Stillingen er oplagt for dig, der har stærke kompetencer inden for udviklingsprocesser og organisationsforståelse, der kan omsættes sikkert og målrettet til implementering af beskæftigelsesreformen.
Vær med til at udvikle og implementere beskæftigelsesreformen Som projektleder bliver din hovedopgave at drive, strukturere og facilitere processer, der sikrer implementeringen af beskæftigelsesreformen. Du får et spændende miks af driftsnære og udviklingsorienterede opgaver og får mulighed for at sætte retning, skabe rammer og bringe din faglighed i spil i et projekt med stor betydning for medarbejdere og borgere.
Du vil arbejde opsøgende i organisationen for at identificere behov, skabe fremdrift og sikre, at reformen bliver implementeret korrekt, praksisnært og meningsfuldt for medarbejderne og borgerne.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være at:
- sikre den samlede koordinering, videndeling, overblik og fremdrift i styre- og projektgruppe
- planlægge, drive og facilitere udviklingsprocesser i samarbejde med kolleger og samarbejdspartnere fx i arbejdsgrupper og tværkommunalt reformnetværk
- bidrage med viden om og planlægning af kompetenceudvikling og læring
- understøtte en kultur, hvor samarbejde, læring og videndeling går hånd i hånd
- opbygge stærke relationer og netværk på tværs af organisationen med fokus på tydelig kommunikation
- understøtte politisk betjening i form af dagsordenspunkter og notater om reformen
- etablere og betjene lokalt ekspertpanel bestående af borgere, civilsamfund, politikere, erhvervsliv m.fl.
- sikre dataunderstøttet ledelse i reformarbejdet
- løse ad hoc-opgaver
Vi forestiller os, at du:
- kan skabe struktur, overblik og retning i opgaver og processer
- kommunikerer tydeligt og målrettet – både skriftligt og mundtligt
- er god til at samarbejde, bygge relationer og være opsøgende
- har kendskab til beskæftigelsesområdet eller andre velfærdsområder
- har en relevant uddannelse og erfaring som konsulent eller projektleder, gerne fra en politisk styret organisation
- som person er nysgerrig, lydhør og god til at danne relationer med mange forskellige faggrupper
- arbejder selvstændigt, er god til at få øje på nye løsninger og er vedholdende, når opgaverne kræver det
- Du bliver en del af et fagligt ambitiøst og stærkt kollegafællesskab, hvor vi vægter sparring, videndeling og det gode kollegaskab højt. Hver anden uge har vi fælles sparringsmøder, hvor idéer og synergier ofte opstår og styrker vores løsninger.
- Du får indflydelse på et centralt projekt og kan være med til at sætte en ny retning.
- Du får mulighed for både at arbejde strategisk, udviklingsorienteret og praksisnært.
Løn- og ansættelsesvilkår følger overenskomsten i kommuner og lokal løndannelse.
Vi indhenter referencer i forbindelse med ansættelsen.
Vil du vide mere? Du er velkommen til at kontakte Konstitueret centerchef Thomas Strøm på 61 91 69 23 eller Faglig konsulent Dorthe Kjeldahl Carlsen på 36 39 39 04.
Lyder det som noget for dig? Så glæder vi os til at høre fra dig.
Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV. Søg via linket senest kl. 12.00 d 2. januar 2026. Vi forventer at afholde 1. samtaler d. 19. januar 2026 og evt. 2. samtaler 23. januar 2026.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Hvidovre Kommune, Center for Økonomi og Personale, Hvidovrevej, 2650 Hvidovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/036b250a-5ee7-4ff6-8ed7-33b33e0dc691