Bliv en del af Hvidovres udviklende byggesagsteam som byggesagsbehandler

dato

Vi søger en byggesagsbehandler til vores stærke byggesagsteam i Center for Plan og Miljø, hvor vi tilbyder et alsidigt og fleksibelt job i et godt arbejdsmiljø.

Hvidovre udvikler sig
Hvidovre Kommune har igennem flere år forkortet sagsbehandlingstiderne, ved at arbejde smart og bygge et stærkt og godt hold op. Vi har fokus på at skabe en endnu bedre by, hvor vi griber mulighederne, bygger videre på de opnåede erfaringer og tænker nyt i vores håndtering af byggesagerne. Vi er ambitiøse og gode samarbejdspartnere for borgere og virksomheder, der ønsker at etablere sig i Hvidovre. Det gør vi ved at give plads til hinanden og være gode sammen.
Vi oplever i disse år, at flere og flere ønsker at bo og drive virksomhed i Hvidovre. Mange virksomheder vil gerne udvide, der kommer nye til og der er godt gang i byudviklingen i kommunen blandt andet med nye byområder i Gartnerhaven og ved Tårnfalkevej. Der er altså en masse spændende og udviklende opgaver til dig og resten af holdet i Byggesagsteamet.
Hvis du vil være en del af denne spændende udvikling og sætte præg på retningen inden for byggesagsområdet i et tæt samarbejde med dine kolleger, så send os din ansøgning.

Om stillingen og opgaverne
Den ledige stilling er i erhvervsdelen af vores byggesagsteam, hvor vi bl.a. arbejder med etageboligbyggeri, industri- og virksomhedsbyggeri, og byudvikling af større områder i Hvidovre.
Udover byggesager beskæftiger vi os også med lokalplansdispensationer, matrikelsager samt øvrige administrative byggesager og forespørgsler. Vi har hele tiden ambitionen om at levere den bedste service. Det gør vi ved at arbejde sammen på tværs af hele centeret, så både plan- og miljøforhold indgår i sagsbehandlingen. Vi har fokus på oplæring i funktionen, hvis der er behov for det i lyset af dine kompetencer.
Teamet består af ni byggesagsbehandlere, tre administrative medarbejdere og en leder. Byggesagsteamet behandler byggesager vedrørende erhvervsbyggeri, etagebyggeri, rækkehuse, enfamiliehuse samt kolonihavesager.

Vi forventer at du:
• Har erfaring med byggesagsbehandling fra anden kommune
• Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund (f.eks. arkitekt, bygningskonstruktør, ingeniør, by og plan kandidat eller lignende) eller på anden vis brænder for byggesagsbehandling.
• Kender og kan håndhæve lovgrundlaget – særligt byggeloven, bygningsreglementet og planloven, og har et godt greb om forvaltningsloven
• Kan administrere de lokale planbestemmelser samt foretage helhedsvurderinger og skønsafvejninger
• Kan formulere breve og politiske indstillinger klart og præcist
• Kan føre tilsyn med små og større byggerier
• Er nysgerrig på mulighederne for digital understøttelse i sagsbehandlingen
• Har interesse og flair for byggeriet og de tilknyttede juridiske problemstillinger
• Har god situationsfornemmelse og politisk tæft
• Har selvindsigt og god forståelse af, hvornår du skal inddrage andre i opgaveløsningen
• Har god ordenssans, overblik, arbejder selvstændigt og kan strukturere din tid
• Er imødekommende, serviceminded og dialogorienteret overfor borgerne og dine samarbejdspartnere

Vi tilbyder
• Et afvekslende, fleksibelt og udviklende job, hvor du kan arbejde med mange spændende byggefaglige opgaver
• Selvstændigt opgaveansvar og stor grad af indflydelse på egne opgaver
• Tværfagligt miljø og en bred kontakt til interne og eksterne samarbejdspartnere
• Gode muligheder for personlig og faglig kompetenceudvikling samt hjemmearbejde når opgaven tillader det – ca. 1-2 dage ugentligt.
• Arbejde i en spændende offentlig forvaltning med dygtige kollegaer og plads til den enkelte.

Vi er ca. 50 ansatte i Center for Plan og Miljø. Vi er organiseret i fire teams: Byg, Plan, Gis & Data og Klima & Miljø. Vi sidder på samme adresse og har i det daglige et tæt samarbejde på kryds og tværs. Vi har én centerchef og én leder af hvert team.

Løn- og ansættelsesvilkår
Det er en fuldtidsstilling med ansættelse snarest muligt. Ansættelserne sker i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Ansøgningsfristen er den 18. august 2025
Vi forventer at holde 1. samtalerunde i uge 34 og eventuelt 2. samtale i uge 35.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte leder af Byg i Center for Plan og Miljø, Mette Justesen på tlf.: 9137 0448, eller send en sms, så bliver du ringet op. Har du faglige spørgsmål til byggesagsbehandlingen er du velkommen til at kontakte Dina Jabbar på tlf.: 2543 8123 (efter den 4. august).

Du kan læse mere om vores boligpolitik her: https://www.hvidovre.dk/politik/politikker-strategier-planer-og-kvalitetsstandarder

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Hvidovre Kommune, Center for Økonomi og Personale, Hvidovrevej, 2650 Hvidovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f9ee38e7-f81c-4b39-a8fd-87b675c412b5

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet