Vil du være med til at sikre en effektiv og stabil hverdag for Forsvarets brugere af IT – har du erfaring med sagsbehandling og evner du at skabe gode kundeoplevelser? Så er du måske vores nye kollega til Cyberdivisionens IT Servicecenter.
OM OS
Vores sektion i Hvidovre er fordelt på 3 elementer, 34 medarbejdere og 6 lærlinge, styret af et ledelsesteam bestående af 1 sektionschef og 3 elementledere.
I dagligdagen yder vores medarbejder i sektion telefonisk brugersupport og support igennem Forsvarets ITSM-værktøj, på IT-løsninger og rådgivning til Forsvarets ca. 22.000 brugere. Det spænder fra åbne mailsystemer til klassificerede krisestyringsnetværk, fra Artisk Kommando til Adenbugten. Vores dagligdag er præget af et godt og stabilt samarbejde med vores kollegaer ved Lokal IT på tjenestestederne, hvor vi er sammen om at sikre drift og en stabil hverdag for Forsvarets brugere.
Vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø i moderne rammer med en arbejdsuge på gennemsnitlig 37 timer, fleksibel arbejdstid og betalt frokostpause.
Vi har en fri og uformel omgangstone, og vi arbejder efter Best Practice ift. IT Infrastructure Library (ITIL).
OM STILLINGEN
Du vil som elementleder have dit eget team på 10-12 civile/militære medarbejdere på IT-specialist niveau. Herudover vil du indgå i vores ledelsesteam i sektionen, samt fungere som stedfortræder for vores sektionschef.
Du kommer til at indgå i et tværorganisatorisk samarbejde med andre sektioner og afdelinger i koncernen for at gøre organisationen endnu bedre til at levere IT-service.
Du bistår endvidere din sektionschef i udarbejdelse og vedligeholdelse af nødvendige instrukser, procedurer og vejledninger i forhold til serviceleverancer.
Du vil også indgå i en vagtordning som Service Desk Manager. Rollen som Service Desk Manager er en koordineringsrolle som er bindeled i forhold til koordinering af den tværfaglige opgavefordeling, samt rykker/eskalations behandling.
Du vil på sigt, indgå i Vagthavende Service Manager. Vagthavende Service Manager er en nøgle- og beredskabsfunktion og kan uden for normal arbejdstid sidestilles med en traditionel Vagthavende, med de beføjelser, det indebærer. Vagthavende Service Manager håndterer bl.a. alle de services i henhold til aftalte servicemål og er ansvarlig for den daglige håndtering af særlige incidents på tværs af organisationen. Vagthavende Service Manager bemandes af en vagtturnus, hvori du vil indgå. Der vil typisk være tre til fire tilkaldevagter om måneden.
OM DIG
Vi ser gerne, at du har en IT baggrund, det kan være som IT supporter, AV tekniker eller tilsvarende. Du har fokus på at levere en god service, et par års ledelseserfaring som teamlead. Du fremstår selvstændig, serviceminded, udadvendt og du er administrativt dygtig. Erfaring fra Forsvaret eller en af Forsvarets styrelser er en fordel, men ikke et krav.
Du er vant til at arbejde med processer og har et godt kendskab til IT. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til ITIL-processer, som det meste af vores organisation, rent IT-mæssigt, er organiseret efter.
I vores sektion lægger vi stor vægt på kompetencer som kommunikation, faglighed, fleksibilitet og helhedsorientering. Du skal med udgangspunkt i din erfaring, kunne kommunikere med Forsvarets brugere og kunder.
Din fleksibilitet gør dig i stand til at arbejde i et omskifteligt miljø, hvor samarbejde og service er nøgleord, og hvor fokus og krav kan ændre sig fra dag til dag. Din høje faglighed og energi signalerer, at du brænder for at IT skal skabe værdi for slutbrugerne.
Du kan i kraft af din erfaring som leder og IT, motivere teamets og sektionens kollegaer til at yde en ekstra indsats, specielt i perioder hvor hverdagen bliver lidt travlt.
ANSÆTTELSESVILKÅR
vi gør opmærksom på at stillingen også er slået op militært.
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst.
Er du akademiker ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).
Hvis du har en kontoruddannelse eller en anden relevant uddannelse ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er en attraktiv arbejdsgiverfinansieret pensionsordning knyttet til stillingen.
Arbejdsstedet er i Hvidovre
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschefen for IT-Servicecentersektionen, Erik Frank-Hansen på telefon 7281 4737 eller IT Afdelingsleder Niels Løie Jensen, på telefon 2461 1991.
Har du spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du ringe til Personelkommandoen, HR-konsulent Sheeba Krause på telefon 3266 5036.
Ansøgningsfristen er 21. november 2025. Samtaler afholdes i forlængelse heraf.
Vi forventer tiltrædelse 01. januar 2026 eller snarest derefter.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis/svendebrev. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriet Ejendomsstyrelsen ved Cyberdivisionen, Helseholmen, 2650 Hvidovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/b3e9c353-ee3a-45a6-9c3c-a3a21e98dfa6