Har du særlig interesse for Release og Change Management og er du verdensmester i planlægningsdiciplinen? Så bør du nu læne dig tættere på skærmen, og være klar til at tage noter – for dette kan meget vel være dit næste job!
Om os
Ansættelse vil være i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelses Cyberdivision, under ”Center for Teknologi”. Cyberdivisionen har til formål at levere en samlet og ensartet forvaltning med fokus på drift, vedligehold og udvikling af system- og data management.
Release og Change Management er en del af DeMars og ESDH-afdelingen, som er ansvarlig for at varetage drift, vedligeholdelse og videreudvikling af Forsvarets SAP ERP-løsning DeMars i samarbejde med leverandører. Afdelingen består af 83 kompetente og engagerede specialister fordelt på otte sektioner.
Medarbejderne i afdelingen er både civile og militære. Arbejdsmiljøet er dynamisk og uformelt, med fokus på faglighed og ønske om udvikling.
Du vil indgå i Drift- og Styringssektionen, som består af fire teams med 13 medarbejdere.
Sektionschefen har fokus på, at det skal være sjovt at gå på arbejde – dette gennem en dagligdag hvor opgaverne er meningsfyldte og udfordrende og hvor vi kan være stolte over vores præstationer.
Hos os er hjemmearbejdsdage, fleksibilitet og udvikling i fokus. Derfor tilbyder vi dig en stilling, hvor Work-Life-Balance er i højsædet, og kompetenceudvikling er en naturlig del af jobbet.
Om stillingen
I Release og Change Management er vi med til at sikre, at Forsvarets SAP ERP-løsning, DeMars lever op til de forretningsmæssige krav mht. sikkerhed, tilgængelighed og dokumentation (SAP Solution Manager) herunder løbende opdateringer til nyeste versioner.
Du får ansvar for en bred palette af opgaver, hvor en struktureret og metodisk tilgang er afgørende — blandt andet planlægning og styring af ændringer samt løbende udvikling af vores SAP-løsninger.Du får ansvaret for release-planlægning — herunder håndtering af sikkerhedsrettelser — samt for den daglige drift i tæt koordinering med leverandører.
Du deltager i CAB-møder, godkender opgaver og bidrager med input til koordinering af miljøer.
Sammen med tre kolleger får du et stort ansvar i en afvekslende og til tider travl hverdag, hvor du får en bred kontaktflade til afdelingens fagsektioner, eksterne leverandører og øvrige afdelinger i organisationen. Du får samtidig stor frihed i måden, du løser opgaver på, og fleksibilitet i prioritering og arbejdsgange.
Du bliver klædt godt på af erfarne kolleger, som dagligt tager ansvar for området, og du kan løbende trække på deres faglige støtte og erfaring.
Om dig
Du er struktureret og har et naturligt overblik, så du trygt kan styre flere opgaver samtidig og hurtigt prioritere i en travl hverdag. Du kommunikerer klart og jordnært på dansk, både mundtligt og skriftligt, og formår at skabe dialog på tværs af fagligheder.
Du er nysgerrig og vedholdende — du tør stille de nødvendige spørgsmål for at få opgaverne i mål, og du tager ansvar for at følge op. Samtidig er du åben, udadvendt og lærevillig; du trives med forandringer og omstiller dig nemt, når behovene ændrer sig.
Du har gode sociale evner og kan aflæse “her og nu”-situationen, så du tilpasser din kommunikation og tilgang til både tekniske eksperter, leverandører og forretningsinteressenter. Arbejdet indebærer tæt samarbejde med mange forskellige kompetencer, så teamwork og samarbejdsevne er vigtige styrker.
Ønskede faglige kvalifikationer
- Erfaring med SAP og kendskab til release-/change-management-processer (RM/CM/ITIL) er en fordel.
- Grundforståelse for agile metoder som SCRUM ses positivt.
- Erfaring fra tilsvarende opgaver eller roller vægtes højere end formel uddannelse.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst.
Arbejdsstedet er i Hvidovre.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte major Sune Sand, der kan træffes på telefon 22707428. Træffes ikke i perioden fra og med 22. december 2025 til og med 1. januar 2026.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Liv Malene Rasmussen på telefon 3266 5557. Træffes ikke i perioden fra og med 22. december 2025 til og med 1. januar 2026.
Ansøgningsfristen er den 5. januar 2026. Stillingen er til besættelse pr. 1. marts 2026, eller snarest herefter.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, it og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og it for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores it-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarets Kantine og Rengøring Helseholmen, Helseholmen, 2650 Hvidovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/9bad5ac7-8dc3-430d-a572-e2a56a5d7c2d