BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Område for Parkering søger en akademisk medarbejder til en meget central ansvarsfuld stilling med stor berøringsflade både til resten af Teknik- og Miljøforvaltningen, men også de øvrige forvaltninger.
Område for Parkering i Københavns Kommune bidrager til fremkommelighed og byliv i København. Vi varetager parkeringskontrol, ligesom vi håndterer og udvikler de forskellige parkeringsordninger i byen. Parkeringsordningerne er med til at begrænse trængsel og sikre, at byen er fremkommelig og sikker at færdes i for alle grupper af trafikanter – både bilister, fodgængere og cyklister.
Vi søger en person med kendskab til offentlig forvaltning og/eller kommunal økonomi og også gerne med projektledererfaring samt indsigt i trafikpolitiske dagsordener eller trafikale forhold. Du har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner, så du kan formidle komplicerede problemstillinger på en nem og forståelig måde.
Du skal endvidere være med til at forbedre interne arbejdsgange og processer og skal selvstændigt kunne byde ind med nye idéer. Du skal således kunne tænke både strategisk, analytisk og praktisk konkret. Endelig må du gerne være god til at prioritere mellem mange forskelligartede arbejdsopgaver og have en vilje til at lægge samme indsats i de små som i de store.
Jobbet
Du vil indgå i et lille team, der varetager en lang række opgaver, der alle handler om at komme med oplæg til nye indsatser og implementere kommunens tiltag på parkeringsområdet. Derudover varetager teamet myndighedsopgaver og er kommunens indgang for borgere og virksomheder, når det gælder de lidt mere komplicerede forhold omkring parkering.
Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte
- Projektledelse
- Udarbejdelse af notater til borgmester og udvalg
- Kvalitetssikring af ovenstående fra andre dele af forvaltningen
- Udarbejdelse af budgetoplæg
- Dialog og samarbejder med interne og eksterne interessenter
- Understøtte og udvikle interne forretningsgange
- Sagsbehandling af ansøgningen om ændring af parkeringsforhold og reserverede parkeringspladser
- Besvarelse af borgerhenvendelser og besigtigelsesopgaver
- Vurderinger vedr. opstilling af lokal skiltning
- Udarbejdelse af præsentationer og mødemateriale
Det team, du vil komme til at indgå i består af fem medarbejdere med forskellige akademiske baggrunde. Jobbet rummer en meget høj grad af frihed i forhold til planlægning og opgaveløsning og et tæt tværfagligt samarbejde med dine fire kolleger og den øvrige organisation.
Vi søger den gode opgaveløsning med fokus på både byens behov og fagligheden således, at både området og dets medarbejdere til stadighed fremstår som professionelle samarbejdspartnere. Samtidig arbejder vi målrettet med at øge vores service overfor byens borgere, brugere og erhvervsliv.
Hvem er du?
Din akademiske baggrund er mindre relevant end din erfaring med projektledelse, at arbejde i en politisk styret organisation og dit mod på at lære fagområdet at kende. Det er en fordel, hvis du er projektlederuddannet eller lignende, men ikke et krav. Det er endvidere væsentligt, at du er fortrolig med de gængse IT-programmer og hurtigt kan sætte dig ind i nye funktioner samt opsøge ny viden. En vis portion indsigt i offentlig budgetlægning og generelt gode matematiske evner kan også være nyttige.
Som menneske og kollega hviler du i dig selv, og du har lyst til at hjælpe dine kolleger med stort og småt. Du er hurtig og præcis til at formulere dig og kan hurtigt genkende den enkelte målgruppe. Du kan omgås mange forskellige mennesker og er indstillet på at skulle håndtere forskellige slags opgaver i en til tider travl og omskiftelig hverdag, hvor rammerne for opgaveløsningen ofte ændrer sig. Endelig kan det være en fordel, hvis du besidder en vis portion humor.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. For personer med de rette kvalifikationer, vil der være mulighed for indplacering som special- eller chefkonsulent. Arbejdstiden er gennemsnitlig 37 timer pr. uge inkl. frokostpause, og vi har flekstid.
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte enhedschef Jesper Borch på 4076 0706.
Søg via linket senest torsdag den 29. juni 2023
Vi forventer at holde samtaler i ugerne 26/27.
Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 29-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192778&DepartmentId=20313&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5854120