Husstand
24-05-2025 13:34
Kilde: Handyhand
Læs hele artiklen her
Husstand
25-03-2023 18:02

Sociale medier har solidt tag i danskerne – og endnu mere i Hvidovre

Sociale medier, som Facebook og Instagram, er udbredte og bruges flittigt. I Hvidovre bruger 61% sociale medier dagligt, mange af dem flere gange hver dag. Det er højere end gennemsnittet på landsplan, som er på 61%. Målt i tid bruger hver dansker dagligt 49 minutter på sociale medier.

Sociale medier har solidt tag i danskerne – og endnu mere i Hvidovre
Kilde: Index DK/Gallup 2H20211H2022 - noehow / Raakilde
Læs hele artiklen her
Husstand
11-03-2023 18:01

Det kniber med tiden. Mange i Hvidovre kan ikke nå det hele

Danskerne har travlt. Mange føler ikke, at de har tid nok til alt det, de skal nå. 45% af indbyggerne i Hvidovre siger, at de ofte ikke har tid nok. De er ikke alene. Det er nogenlunde samme niveau i Danmark i gennemsnit.

Det kniber med tiden. Mange i Hvidovre kan ikke nå det hele
Kilde: Index DK/Gallup 2H20211H2022 - noehow / Raakilde
Læs hele artiklen her
Husstand
25-02-2023 16:02

Sundhed og ernæring er vigtig for indbyggere i Hvidovre

Interessen for at leve et sundt liv er stor. 50,7% af indbyggere i Hvidovre er meget eller ret interesserede i sundhed, viser de nyeste tal fra Index Danmark/Gallup.

Sundhed og ernæring er vigtig for indbyggere i Hvidovre
Kilde: Index DK/Gallup 2H20211H2022 - noehow / Raakilde
Læs hele artiklen her
Husstand
11-02-2023 16:30

Elcykler er blevet udbredte i Hvidovre

Danskerne cykler ivrigt. Hver dag sætter hver femte dansker sig på den tohjulede, og flere og flere sætter strøm til. I Hvidovre har 19% en elcykel. På landsplan er det tilsvarende tal 14%, ifølge nyeste opgørelse fra Index Danmark/Gallup.

Elcykler er blevet udbredte i Hvidovre
Kilde: Index DK/Gallup GBR/OLGU 2H211H2022 - noehow / Raakilde
Læs hele artiklen her
Husstand
28-01-2023 10:02

Online-spil har godt fat i indbyggerne i Hvidovre – og mange spiller om penge

Hver uge spiller hver fjerde dansker online-spil. I Hvidovre er det endnu flere med 30% som kaster sig over spil på nettet mindst en gang om ugen. Halvdelen af dem, der spiller, gør det dagligt.

Online-spil har godt fat i indbyggerne i Hvidovre – og mange spiller om penge
Kilde: Index DK/Gallup 2H20211H2022 - noehow / Raakilde
Læs hele artiklen her
Husstand
14-01-2023 10:02

Håndarbejde er populært - men ikke så meget i Hvidovre

På et område er der fortsat store forskelle på mænd og kvinder. Det er kvinderne, der laver håndarbejde som at sy, strikke eller hækle. Mændene gør næsten slet ikke.

Håndarbejde er populært - men ikke så meget i Hvidovre
Kilde: Index DK/Gallup 2H20211H2022 - noehow / Raakilde
Læs hele artiklen her
Husstand
02-01-2023 10:01

Podcast halter efter i Hvidovre

På få år er podcast, hvor man kan høre digitale lyd-programmer, når det passer en, blevet udbredt. I løbet af en uge lytter omkring hver fjerde dansker til podcast en eller flere gange. På en måned er det hver tredje. Men i Hvidovre er det noget færre.

Podcast halter efter i Hvidovre
Kilde: noehow / Raakilde
Læs hele artiklen her
Husstand
17-12-2022 10:01

Flere bliver vegetarer - men det går langsomt i Hvidovre

Der tales mere og mere om kødløse retter og, om at leve som veganer eller vegetar. Nogle mener det er sundt, eller gør det af hensyn til dyrevelfærd og klimapåvirkningen.

Flere bliver vegetarer - men det går langsomt i Hvidovre
Kilde: noehow / Raakilde
Læs hele artiklen her
Husstand
03-12-2022 10:01

Der streames på livet løs i Hvidovre

Vi ser mange film, tv-programmer og serier, men det ændrer sig hurtigt, hvordan vi ser dem. Danskerne bruger nu i gennemsnit hver dag 1 time og 20 minutter på streaming, hvor de ser programmerne digitalt, når det passer dem.

Der streames på livet løs i Hvidovre
Kilde: noehow / Raakilde
Læs hele artiklen her
Husstand
19-11-2022 10:01

Kæledyr er populære i Hvidovre

Danskerne kan lide at have kæledyr. Godt hver tredje husstand har et eller flere dyr. Det er også niveauet i Hvidovre, viser de seneste tal fra Index Danmark/Gallup.

Kæledyr er populære i Hvidovre
Kilde: noehow / Raakilde
Læs hele artiklen her