Teamkoordinator til strategisk HR-team i Skattestyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at stå i spidsen for et fagligt stærkt team, der arbejder med strategiske HR-projekter i Danmarks største styrelse? Har du flair for faglig ledelse af dygtige specialister? Formår du at omsætte HR-fagligheden til overskuelige notater og beslutningsoplæg? Så har vi et meningsfuldt job til dig.

Til teamet for HR-strategiske indsatser i Skattestyrelsen søger vi en erfaren teamkoordinator, der kan arbejde med strategisk vigtige projekter som fx karriere, lederudvikling, intern mobilitet, onboarding og fastholdelse. Teamet er helt centralt i at drive udviklingen på HR-området i forlængelse af organisationens behov og direktionens ønsker. Vi lægger derfor stor vægt på, at du har stærke forretningsudviklingsevner og erfaring med ledelsesbetjening, fx i form af beslutningsoplæg til en direktion. Hverdagen er tempofyldt og inspirerende, og vi mangler dig, der kan styre sagerne i mål med sikker hånd.

Dine arbejdsopgaver
Som teamkoordinator i HR kommer du til at få det faglige ledelsesansvar for fem dygtige HR-specialister og generalister. Du bliver en del af HR-kontoret, der organisatorisk er forankret i Skattestyrelsens stab. Foruden dit eget team består HR-kontoret af to andre teams: HR-partnere samt Organisation & Governance. Du kommer derfor til at arbejde tæt sammen med kontorets to andre teamkoordinatorer.

Som teamkoordinator for Skattestyrelsens strategiske HR-projekter får du bl.a. ansvaret for følgende opgaver:

  • Prioritering og koordinering af teamets opgaver samt faglig og strategisk sparringspartner for teamets medlemmer
  • Ledelses- og direktionsoplæg – herunder talenoter, inspirationsoplæg og mødeforberedelse
  • Modeller til arbejdet med karriereveje og -muligheder i styrelsens fagområder
  • Governance, drift og videreudvikling af revitaliseret onboardingprogram
  • Udrulning af tværgående mobilitetsaktiviteter (praktik, udlån, turnus mv.)
  • Ledelsesrapportering på identificerede HR-risici, måleparametre mv.
  • Formidling, administration og håndtering af HR-forespørgsler og -projekter fra øvrige styrelser i Skatteforvaltningen, fx vedrørende lederaspirantforløb.
Om dig
Du har en relevant videregående uddannelse og har erfaring med teamledelse og ledelsesbetjening fra fx en styrelse eller et departement. Derudover har du en god portion vellykkede HR-strategier og -udviklingsprojekter bag dig og trives med at arbejde i en stor og kompleks organisation.

Det er vigtigt, at du har stærke, skriftlige formidlingsevner til at skrive sager, herunder notater og forelæggelser til vores topledelse, så du sikrer høj kvalitet i teamets leverancer. Derudover skal du have gejst og gåpåmod og gode samarbejdsevner (internt såvel som eksternt). Du er vant til at navigere i et krydsfelt med pres fra flere sider, og du trives med vilkårene og beslutningsprocesserne i en politisk styret organisation. Du har derudover et højt drive og arbejder struktureret med en god strategisk og forretningsmæssig forståelse. Du kan kommunikere effektivt på tværs af en organisation og i projekter med mange deltagere og interessenter, hvor du opsøger kollegaer og andre relevante samarbejdspartnere for at sikre bedst mulige resultater for Skattestyrelsen.

Din nye arbejdsplads
De næste par år har Skattestyrelsen særlig fokus på at udvikle og implementere projekter til at understøtte vores mål om at blive én af Danmarks allerbedste arbejdspladser.

Hos os bliver du en del af et uformelt arbejdsmiljø, hvor der både er høje ambitioner og et stort fælles fokus på trivsel og arbejdsglæde. Hverdagen er præget af frihed under ansvar og en arbejdskultur, hvor samarbejde og faglig sparring er højt prioriteret.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning og dit CV senest den 21. august 2023 via linket ”Søg stillingen”. Beskriv gerne, hvordan du konkret vil gribe opgaven an som vores nye teamleder, og hvordan dine erfaringer spiller ind i det.

Vi indkalder til samtaler løbende. Vi forventer at indrage test og en opgavecase i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende HR-chef, Tilde Retbøll Dyhrberg, på 72 37 82 12.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC). Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Tiltrædelse efter aftale.

Arbejdsstedet er Copenhagen Towers på Hannemanns Allé i Ørestad.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25, Hannemanns Allé 25, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171193&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5888925

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet