BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde med offentlig ret og internationalt samarbejde i et politisk miljø? Er du skarp til at formulere dig? Er du omhyggelig og selvstændig? Så er du måske vores nye kollega i kontoret for Forvaltningsjura.
Om Kontoret for Forvaltningsjura
I Forvaltningsjura arbejder vi sammen for retssikkerheden i vores samfund. Vi forvalter grundlovens ramme om det lokale selvstyre ved som øverste tilsynsmyndighed at hjælpe kommuner og regioner med at navigere inden for lovgivningens rammer. Vi yder juridisk rådgivning på alle niveauer, internt og eksternt, for at skabe gode løsninger for regering, kommuner og regioner. Dermed bidrager vi til at understøtte demokratiet og borgernes tillid til den offentlige forvaltning. Konkret løser Forvaltningsjura bl.a. opgaver vedrørende tilsynet med kommuner og regioner, spørgsmål vedrørende kommunalfuldmagten og vederlag til kommunale og regionale politikere. Kontoret rådgiver også ministeriets ledelse og kolleger i fagkontorerne om forvaltningsretlige spørgsmål. Kontoret repræsenterer desuden Danmark i en embedsmandskomité i regi af Europarådet, der arbejder med demokrati og good governance.
Du bliver en del af et juridisk kontor med en kontorchef, syv jurister og en kontorfunktionær.
Din hverdag hos os
Du vil få erfaring med en bred vifte af de juridiske og praktiske opgaver, der skal løses i et departement, f.eks. juridisk litteratursøgning, diverse svarskrivelser, resuméer, aktindsigt mv. Derudover bliver din rolle at hjælpe til med kontorets internationale opgaver. Konkret betyder det, at du skal sætte dig ind i henvendelser fra Europarådet og overveje, hvordan kontoret bedst muligt vil kunne bidrage, herunder udforme udkast til svarskrivelser. Du kan selv være med til at forme opgaverne, afhængig af dine evt. særlige kvalifikationer og ønsker.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du er stud.jur. med et højt fagligt niveau og har mindst ét år tilbage af dine studier.
Det er vigtigt for os, at du:
- Formulerer dig klart og enkelt på skrift – også på engelsk.
- Er ansvarsbevidst og kan arbejde selvstændigt.
- Er hjælpsom og fleksibel over for at løse mange forskellige typer af opgaver.
- Interesserer dig for offentlig ret og samfundsforhold og har lyst til at arbejde i et politisk miljø.
Vi lægger afgørende vægt på at hjælpe hinanden og på arbejdsglæde i hverdagen.
Hos os får du gode udviklingsmuligheder i et – uhøjtideligt – stærkt fagligt juridisk miljø.
Om ansættelsen
Du bliver ansat i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK), jf. aftalens bestemmelser vedrørende timelønnede.
Den ugentlige arbejdstid er 15 timer i gennemsnit, som tilrettelægges fleksibelt i forhold til undervisning og eksamensperioder.
Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til kontorchef Anna Nystrup på tlf. 7228 2510 eller fuldmægtig Tilde Hove-Donbæk på tlf. 7228 2517.
Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34.
Du kan læse mere om os på www.sum.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Sundheds- og Ældreministeriet, Holbergsgade 6, 1057 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170306&DepartmentId=7795&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5860845