Rådgiver og sikringsspecialist til politiet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Hvidovre/Aarhus

Har du en drøm om at være med til at påvirke borgersikkerheden i Danmark, og få medansvar for politiets drift og forvaltning af sikring, alarmer og tryghedsskabende kameraer samt sikring af de fysiske rammer og dermed være med til bl.a. at begrænse utryghedsskabende adfærd og sikre og overvåge politistationer og detentioner - så læs nærmere her.

Dit nye job
Som rådgiver og sikringsspecialist anvender du din faglige viden om sikring og alarmer til at drifte og forvalte politiets eksisterende og kommende lokationer samt steder, hvor der er særlig fokus på borgernes tryghed. Det gælder alt fra tyverialarmer, kameraovervågning, adgangskontrol, overfaldsalarmer m.v. Kravene til sikkerhed er forskellige afhængigt af typen og lokationen, men fælles for dem er, at det skal være fleksibelt, let at administrere og tilpasset til forskellige situationer, således at sikkerhedsniveauet hurtigt kan øges ved en eventuel trussel.

Det er dit ansvar at tilrettelægge, dokumentere og administrere processerne systematisk, samt udøve aktiv leverandørstyring for at sikre at vores leverandører kender prioritet på opgaverne.

Du indgår desuden som ekspert i forbindelse med dokumentation og udbud på teknik og driftsløsninger, hvor du blandt andet definerer de tekniske kravspecifikationer. Du faciliterer strømlinede driftsløsninger ved at sørge for standardisering af udstyr i politiet, og ved at stå inde for it-sikkerheden. Sideløbende med driften og forvaltningen af systemerne er du en del af et second line support hold, hvor du visiterer indmeldte fejl.

Din nye arbejdsplads
Du bliver en del af sektionen Systemdrift med pt 19 medarbejdere, som tilsammen sikrer den tekniske udvikling og drift af politiets sikringsanlæg i form af Adgangskontroller, Alarmer, Overvågning og Kontrolrum. I tæt samarbejde med dine kolleger står du inde for, at vi sammen leverer den bedste rådgivning på området.

Du vil indgå i Sikringsgruppen, et team af i alt 5 medarbejdere plus dig med forskellige faglige baggrunde. I teamet får du primært medansvar for alarmer, samt drift og forvaltning af sikring, herunder kameraovervågning, adgangskontrol, tyverisikring.

Vi har fokus på at skabe en udviklende og spændende hverdag, så du hver dag vil glæde dig til at møde igen i morgen.

Dine kvalifikationer
Du har en relevant faglig baggrund og erfaring inden for sikring, og du brænder for at arbejde med tekniske alarmer, videoovervågning, tyverialarmer og adgangskontrol.

Dine kolleger brænder for deres arbejde, og det er vigtigt for dem, at du viser samme engagement og motivation for at levere den indsats der skal til for, at vi som sektion kan leve op til de store forventninger der er fra både politiet og borgerne til tryghed i Danmark.

I kraft af din fagligt stærke profil fremstår du troværdig i rollen som ekspert i forbindelse med den tekniske rådgivning ved bl.a. byggeprojekter. Herudover lægger vi vægt på, at du besidder både vilje og evne til at indgå i konstruktive samarbejdsrelationer med såvel eksterne leverandører af driftsløsninger samt med interne kollegaer og samarbejdspartnere.

Løn- og ansættelsesvilkår

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst. Alternativt bliver du ansat på anden relevant overenskomst.

Såfremt du i forvejen er ansat som tjenestemand, kan du bevare din ansættelsesform.

Du må forvente at, du muligves skal indgå i en kommende vagtordning mod økonomisk kompensation og frihed. Omfanget af en eventuel vagtordning vil maksimalt være én uge hver femte uge.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet, Koncern IT med adresse enten i Hvidovre eller Aarhus – der er nære kolleger på begge adresser.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Rigspolitiet har røgfri arbejdstid.

Kontakt og ansøgning

Hvis du har uddybende spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sektionsleder John Anker Møller på tlf. 9135 7652.

Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk og om politiet som arbejdsplads på www.jobipolitiet.dk. Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold. Der vil løbende blive afholdt samtaler.

Vi forventer at afholde samtaler løbende.

Ansøgningsfrist: 20. oktober 2024

I politiet arbejder vi alle sammen for tryghed og sikkerhed

I politiet arbejder mere end 16.000 medarbejdere sammen om at forebygge og forhindre kriminalitet. Vi er alle dybt engagerede i at sikre, at Danmark er et trygt og sikkert sted at bo og leve – uanset om vi arbejder med den nære politiindsats som betjent, som efterforsker eller om vi bidrager til en af de mange andre vigtige funktioner i politiet.

Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks i alt 15 politikredse fordelt på 12 kredse i Danmark, politiet i Grønland og på Færøerne samt National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK). I Rigspolitiet udvikler vi strategier, koordinerer politiets arbejde på landsplan og arbejder med en lang række opgaver blandt andet økonomistyring, it-udvikling, juridisk rådgivning, presse og kommunikation, politisk betjening, indkøb af politiets udstyr og køretøjer samt HR-opgaver.

Lær os bedre at kende på www.jobipolitiet.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Koncern IT, Landlystvej, 2650 Hvidovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6127207

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet