Proceskonsulent til optimering af patientforløb i Gynækologisk-Obstetrisk Afdeling på Amager og Hvidovre Hospital

Profilbillede
dato

I Gynækologisk-Obstetrisk Afdeling er vi gået i gang med systematisk at analysere vores forskellige patientforløb og dertil hørende arbejdsgange. Vi ønsker at optimere oplevelsen for vores patienter og smidiggøre arbejdsgangene for vores personale.

Vi søger derfor en proceskonsulent til at hjælpe med at skabe bedre og optimerede patientforløb, optimere arbejdsgange og understøtte en aktivitet i balance med ressourcer.

Du forventes at bidrage til positive resultater inden for følgende områder:

  • Forbedret og mere ensartet kvalitet. Både i selve behandlingen og i kommunikationen omkring et behandlingsforløb
  • Kortere gennemløbstider – både i form af kortere ventetider og det fysiske gennemløb i en behandling
  • Reduceret indlæggelsestid og mere konsekvent indlæggelse pba. de kliniske guidelines
  • Et mere optimalt patientforløb, hvor både patienten og personalet oplever en større grad af sammenhæng på tværs af faggrupper og kliniske funktioner
  • Højere patienttilfredshed
  • Højere produktivitet i de administrative og ledelsesmæssige processer.
  • Forbedret medarbejdertrivsel
Løsninger på ovenstående skal i høj grad udvikles af patienter, medarbejdere og ledere på afdelingen, men forudsætter, at de bliver understøttet af solide procesredskaber og god facilitering. Det forventes derfor, at du har erfaring med at facilitere forandringsprocesser og har en involverende tilgang til processtyring.

Du har et solidt fagligt grundlag som diplom- eller civilingeniør, sundhedsfaglig kandidat, baggrund i folkesundhedsvidenskab eller lignende. Det er en forudsætning, at du har dyb forståelse for og erfaring med anvendelse af forbedrings- og optimeringsmetoder inden for udvikling af patientforløb og kliniske processer.

Du har erfaring med at arbejde med optimeringsprocesser i sundhedsvæsnet og gerne erfaring og forståelse for arbejdet tæt på de kliniske afdelinger på et hospital.

Du har desuden flere års erfaring med kvalitets- og optimeringsprojekter på såvel strategisk som operationelt niveau og har opnået resultater, der har skabt værdi for patienter og organisationen.

Du har en nysgerrig tilgang, evner til at lytte og kan samle for at få organisationen med. Du har øje for at bevare, det der fungerer, og mod til at udfordre og forandre til det bedre, hvor der er brug for det.

Du mener, at patienter/borgere og pårørende er centrale i arbejdet med udvikling af kvalitets- og optimeringsprojekter.

Faglig profil:

  • Kompetencer ift. processtyring
  • Metodiske kompetencer ift. fx LEAN, Six Sigma, PDSA el.lign.
  • Opdateret på viden inden for området samt evnen til at omsætte dette til praksis
  • Erfaring at anvende kvalitative og kvantitative data i opgaveløsningen
  • Implementeringserfaring
  • Erfaring med medinddragelse af medarbejdere og patienter i forbedringsarbejde.
Personlig profil:

  • Pædagogisk tilgang til formidling
  • Gode kommunikative evner
  • Gode formidlingsevner
  • Overskud og energi til at skabe samarbejde i og med større grupper
Dine daglige samarbejdspartnere er afdelingsledelsen, afdelingens mellemledere, sekretariatsleder og den øvrige stab.

Du vil stå for indsamling af data, og skal sammen med det kliniske personale og dine daglige samarbejdspartnere analysere og identificere områder, der kan optimeres. Til dataindsamlingen er der desuden mulighed for at trække på hospitalets administrative stabe.

Som den største gynækologiske-obstetriske afdeling i Danmark behandler vi de fleste sygdomme og tilstande, der er særlige for kvinder.

​Vi er en dynamisk afdeling med ca. 500 medarbejdere, som alle hver dag bidrager til patientforløb af høj kvalitet og med stor respekt for patienterne. Afdelingen er delt op i følgende fem funktionsområder: Det obstetriske funktionsområde (føde- og barselsområde)​, det gynækologiske funktionsområde, Fertilitetsklinikken, Ultralydsklinikken og Familieambulatoriet.

Hvis du gerne vil høre mere om stillingen er du velkommen til at kontakte chefsygeplejerske Kristina Petersen på 3862 2691

Ansøgningsfrist: tirsdag den 11. juni 2024

Ansættelsessamtaler: mandag den 17.juni 2024



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Hvidovre Hospital, Kettegård Alle , 2650 Hvidovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-06-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6044585

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet