BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du god til at kommunikere og kan du fange opmærksomheden hos danske byplanlæggere? Har du lyst til at få berøring med byudvikling i et internationalt perspektiv? Kan du kortlægge kompetencebehov og designe inspirerende læringsforløb? Så er du måske vores nye kollega i Plan- og Landdistriktsstyrelsen.
Om stillingen
Vi søger en ny kollega til Center for Plan. I centret har vi ansvaret for udvikling og administration af planloven og varetagelsen af de nationale interesser i kommunernes planlægning. Planloven skal sikre en helhedsorienteret planlægning for anvendelsen af landets arealer, og sætter rammerne for kommunernes planlægning, der skal skabe bæredygtige byer og sikre et sammenhængende Danmark.
I de kommende år skal Plan- og Landdistriktsstyrelsen varetage et kontaktpunkt for EU's visioner for bæredygtig byudvikling. Målet er at øge den danske deltagelse i internationalt samarbejde omkring byudvikling, samt at sikre at inspiration og viden fra andre lande, når ud i de danske kommuner.
Vi søger derfor en ny kollega, der er stærk i kommunikation og netværksarbejde, som har interesse for internationalt samarbejde og som kan være vores nye tovholder for kontaktpunktet. Vi er 16 medarbejdere i området med forskellige faglige baggrunde, herunder bl.a. jurister, kulturgeografer, arkitekter og planlæggere.
Om opgaverne
Du vil få en vigtig rolle i vores arbejde med understøtte udviklingen af danske byer på tværs af landet. Af eksempler på opgaver, du som vil komme til at arbejde med, kan nævnes:
- Opbygning af relationer og netværk omkring bæredygtig byudvikling
- Kortlægning af kompetencebehov
- Planlægning og afvikling af læringsforløb, fx webinarer, seminarer, studieture mm.
- Produktion af nyhedsbreve, indhold til sociale medier og hjemmesideartikler
- Matchmaking og formidling af henvendelser fra udenlandske byer og aktører
- Udarbejde arbejdsplaner og dokumentation
- Deltage i Plan- og Landdistriktsstyrelsens internationale samarbejde og i forberedelserne af det danske EU-formandskab i 2025
Vi har et stærkt fagligt miljø, hvor samspillet mellem forskellige fagligheder sikrer høj kvalitet i opgaveløsningen. Vi arbejder tæt på de politiske beslutningsprocesser og ofte på tværs af forskellige ministerier. Vi løser vores opgaver i tæt dialog med kommunerne og i samarbejde med eksterne interessenter. Vi er drevet af at kunne gøre en forskel, og at vores daglige arbejde og sagsbehandling kan gøre en forskel for den fysiske planlægning i Danmark.
Om dig
Du har en relevant videregående uddannelse, f.eks. inden for kommunikation og sprog eller som geograf, arkitekt, byplanlægger m.fl. Måske har du erfaring fra en international organisation, dansk kommune eller lignende. Du har en god forståelse for kommunernes opgaver og arbejdsform, du er struktureret og kan agere selvstændigt som projektleder og professionelt i forhold til vores mange forskellige interessenter.
Som person er du stabil, engageret, fleksibel og tager selvstændigt ansvar. Du trives med at have en international kontaktflade og kan oversætte fagligt stof til nye målgrupper. Du er ikke bange for at have travlt i perioder og formår at prioritere din tid. Du sætter samtidig pris på et godt fagligt fællesskab, hvor vi samarbejder om at finde de bedste løsninger. Vi lægger vægt på, at du har erfaring med kommunikation og projektledelse.
Om Styrelsen
Plan – og Landdistriktsstyrelsen er en styrelse under Kirkeministeriet med ansvar for fysisk planlægning og byudvikling samt udviklingen af landdistrikter og de små øsamfund. Vi er en ambitiøs og moderne myndighed, der lægger vægt på at skabe resultater af høj kvalitet og på et godt og tillidsfuldt samarbejde med vores interessenter og samarbejdspartnere.
Styrelsen har afdelinger i København og Nykøbing Falster og vi er ca.120 medarbejdere. Tjenestestedet for ansættelsen er i København. Der vil være korte rejser i Danmark og Europa i forbindelse med stillingen.
Om ansættelsen
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem AC og Skatteministeriet med mulighed for forhandling af tillæg. Der er som udgangspunkt tale om en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse hurtigst muligt og senest 1. oktober 2023.
Der er mulighed for fleksibel arbejdstidstilrettelæggelse med fysisk tilstedeværelse på kontoret kombineret med 1-2 ugentlige hjemmearbejdsdage, hvor der bliver stillet relevant udstyr og inventar til rådighed.
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Sara Paarup på telefon +45 50 86 97 51 eller specialkonsulent Jeppe Høst på telefon +45 23 41 64 59.
Ansøgning
Lyder stillingen som noget for dig? Så klik på "Søg stilling"-knappen i bunden af annoncen. Din ansøgning med CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest 10. august klokken 12.00. Vi forventer at holde samtaler i uge 32 og 33.
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Vesterbro, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170294&DepartmentId=10053&MediaId=3389&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5860626