Personalekonsulent til HR, arbejdsmiljø og uddannelse, Amager og Hvidovre Hospital

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du kontoruddannet og har du mod på at blive skarp indenfor personaleadministration og personalejuridisk rådgivning? Så er du måske vores nye kollega.

Om HR, arbejdsmiljø og uddannelse
Amager og Hvidovre Hospital er regionens største akuthospital med 5.100 dedikerede medarbejdere og ledere. HR-afdelingen understøtter den strategiske udvikling på hospitalet i samarbejde med fem øvrige stabsfunktioner, samtidig med vi varetager den daglige HR-drift.

I HR, arbejdsmiljø og uddannelse prioriterer vi høj faglighed, inddragelse på tværs af ansvarsområder og effektive arbejdsgange. Vi er drevet af at kunne understøtte vores samarbejdspartnere, der både er direktion, hospitalsledelse og stabe, uddannelsesinstitutioner, tillidsrepræsentanter m.fl. Vi har til tider travlt, men vi vægter et godt sammenhold højt og løfter i fællesskab i teamet og på tværs af afdelingen.

HR, arbejdsmiljø og uddannelse består af 18 medarbejdere fordelt på forskellige faggrupper, der alle refererer til HR-chefen. Afdelingen arbejder i tre teams – HR-Personale, HR-Arbejdsmiljø og HR-Udvikling og Uddannelse samt en stabsfunktion. I det daglige arbejde indgår du i team HR-Personale med fem andre personalekonsulenter, som nærmeste kolleger. Den ene personalekonsulent er samtidig faglig koordinator. Du er også en del af en højt specialiseret HR-afdeling, der arbejder sammen og på tværs med opgaven i fokus.

Om jobbet
Direktionens ambition er ”Forandring til gavn for patienter og pårørende - derfor det foretrukne valg for dygtige medarbejdere og ledere”. Vi søger en kollega der har mod og lyst til at lære det personaleadministrative og personalejuridiske område at kende.

Som personalekonsulent får du på sigt bl.a. følgende opgaver:

  • Selvstændig personalejuridisk rådgivning til hospitalets direktion og ledere, herunder bistand ved tjenstlige samtaler
  • Sagsbehandling inden for det personalejuridiske/personaleadministrative område, f.eks. sager om uansøgt afsked, uacceptable tjenstlige forhold samt sygefravær
  • Rådgivning og sagsbehandling i forbindelse med nyansættelser/lønfastsættelse
  • Fortolkning og formidling af regler, overenskomster og aftaler
  • Forhandlinger med de faglige organisationer ift. løn, afskedigelsessager mv.
Du får ansvar for at betjene en række afdelinger på hospitalet, så du kommer til at kende dine samarbejdspartnere (ledere) godt. Du vil blive oplært grundigt af dine fem kollegaer i HR-Personale, og der vil blive koblet en 2’er på under din oplæring.

Igennem dit arbejde med personaleadministration og personalejuridisk rådgivning vil du understøtte hospitalets dygtige ledere i at lede medarbejderne til gavn for patienter og pårørende.



På sigt vil du i det daglige arbejde selvstændigt, men tæt sammen med dine kollegaer i HR-Personaleteamet, hvor du kan dele erfaringer og få sparring på f.eks. personalesager. Vi samarbejder også med Center for HR og Uddannelse i Region Hovedstaden.

Din hverdag vil være præget af mange og varierende opgaver og der er til tider travlt, men vi vægter høj trivsel og godt kollegaskab højt i afdelingen.

Om dig
Vi forventer, at du har en relevant kontoruddannelse og har mod på nye udfordringer i dit arbejdsliv.

Derudover lægger vi vægt på, at:

  • Du er struktureret, serviceminded og har relevante IT-kundskaber
  • Du har gode samarbejdsevner samt evne til at analysere problemstillinger og finde løsninger ud fra et helhedssyn
  • Du formidler klart i både skrift og tale
  • Du er løsningsorienteret og opsøgende i dit arbejde
  • Du har kendskab til det offentlige arbejdsmarked og meget gerne hospitalssektoren
  • Du er som person engageret og ser videndeling, sparring og det at hjælpe hinanden i teamet som naturligt.
Vilkår og ansættelsesforløb
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst for administrations- og IT-personale indgået mellem Regionernes Lønnings- og Takstnævn og HK.

Dit fysiske arbejdssted bliver Hvidovre Hospital, Kettegård Allé 30. Vi har flekstid.

Din ansøgning skal være os i hænde senest mandag den 23. oktober 2023.

Du er velkommen til at kontakte HR-chef Morten Willas Lund i uge 41 på telefon 2482 3667 for yderligere oplysninger eller pr. mail morten.willas.lund.01@regionh.dk.

Samtaler forventes afholdt onsdag d. 1. november 2023. Tiltrædelse 1. januar 2024 eller efter aftale.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Hvidovre Hospital, Kettegård Allé, 2650 Hvidovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5922791

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet