BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ønsker du ansvar i hverdagen? Og er du moden, selvstændig, ansvarsfuld og klar på en elevuddannelse, der åbner mange døre til arbejdslivet? Så kan du være vores nye elev.
Om stillingen Vi er to spændende og dynamiske arbejdspladser med gode kollegaer, hvor du får mulighed for at udvikle din faglighed.
Du vil starte som kontorelev i Statsministeriet og være der det første år, hvorefter dit andet år vil foregå i Økonomistyrelsen.
Vi tilbyder dig blandt andet:
- en alsidig 2-årig uddannelse i nogle travle, spændende og inspirerende miljøer, hvor du vil få mange forskellige opgaver.
- oplæring inden for forskellige arbejdsområder, dette kan eksempelvis være sekretæropgaver for direktionen, HR opgaver og regnskabsopgaver
- oplæring i forskellige administrative it-systemer, som anvendes bredt i staten
- en spændende og afvekslende kombination af praktik og skole.
- generel sagsbehandling
- HR-opgaver
- telefonisk kundeekspedition
- sekretæropgaver og øvrige administrative opgaver
- regnskabsopgaver
- journalføring.
Om dig Vi forventer, at du:
- er ambitiøs, tager ansvar for dine opgaver og ved, at du skal yde en indsats for at opnå resultater
- er fagligt stærk og har lyst til at lære nyt inden for dit fagområde
- er god til at formulere dig mundtligt og skriftligt
- har lyst og evne til at arbejde i forskellige it-systemer
- ønsker en uddannelse med høj faglighed og kvalitet
- er en god kollega, der leverer en engageret og stabil indsats som en del af din uddannelse.
Hvis du er fyldt 25 år og har taget et af ovenstående forløb efter 1. august 2015, skal vi bede dig medsende din realkompetencevurdering (RKV).
Om os Statsministeriet bistår statsministeren med ledelsen af regeringsarbejdet og varetager således opgaver vedrørende det løbende regeringsarbejde. Hertil kommer statsforfatningsretlige opgaver vedrørende regeringsdannelse og ministrenes forhold. Under Statsministeriet henhører desuden sager vedrørende kongehuset, pressen, almindelige anliggender vedrørende Folketinget, generelle spørgsmål vedrørende Færøernes hjemmestyreordning og Grønlands selvstyreordning. Herudover varetager Statsministeriet styring, koordination og tilsyn af det arbejde, der udføres af Rigsombudsmanden på Færøerne og Rigsombudsmanden i Grønland.
I Økonomistyrelsen har vi ansvaret for at udvikle og drive flere fællesstatslige løsninger og systemer. Vi hjælper statslige og selvejende institutioner, så de kan fokusere på deres kerneopgaver. Økonomistyrelsens opgaver omfatter digitale, analytiske og rådgivende fællesstatslige løsninger, fastsættelse af regler for økonomiforvaltning, og vi bidrager med viden og løsninger, der både fremmer effektiv drift og bidrager til den grønne omstilling. Derudover er Finansministeriets koncern fælles funktioner organisatorisk placeret i Økonomistyrelsen.
Flere oplysninger Har du spørgsmål, kan du kontakte elevansvarlig Mette Tønder Petersen på metop@oes.dk eller tlf. 2540 9774.
Ansættelsesvilkår og løn Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.
Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer.
Det er en betingelse for ansættelse i Statsministeriet, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.
Ansættelsesområdet er Statsministeriet samt Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer, realkompetencevurdering og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 3. juli 2023 kl. 12.
Vi forventer at holde første samtaler i uge 27.
Første samtale kommer til at bestå af en skriftlig test og en samtale med ansættelsesudvalget.
Finansministeriet og Statsministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Økonomistyrelsen, Landgreven 4, 1301 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170090&DepartmentId=6070&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5855579