Økonomisk nøgleperson søges til spændende job på stort hospital

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du arbejde tæt på en klinisk hverdag på et stort hospital, og har du en videregående uddannelse inden for økonomi? Så kom og vær med til at løse mangeartede opgaver i en hverdag, hvor to dage ikke ligner hinanden.

Akutmodtagelsen er hele hospitalets fælles akutmodtagelse og vi modtager patienter med mange forskellige sygdomme, og vores opgaver er at sikre at patienterne kommer hurtigt, rigtigt og sikkert videre. Vi har ca. 300 fastansatte medarbejdere og omkring 200 løst tilknyttede konsulenter og timelønnede medarbejdere. Optageområdet er landets største og omfatter ca. 600.000 borgere, og vi modtager dagligt i alt omkring 300 patienter med medicinske eller kirurgiske sygdomme. Vores samlede udgiftsbudget er ca. 180 mio. kroner årligt. I 2024 flytter vi ind i nye moderne rammer, og i 2025 skal vi overtage den akutte aktivitet på Amager Hospital. Du skal derfor også bistå med økonomfaglig bistand i disse sammenhænge.

Dine opgaver

Du skal medvirke til at sikre en effektiv drift af afdelingen med fokus på aktivitets- og økonomistyring, udarbejdelse og formidling af ledelsesinformation samt løbende controlling.

Opgaverne vedrører:

  • Udarbejde, udvikle og formidle månedsbudgetter og økonomiske prognoser samt analyser af udviklingen i økonomien.
  • Udarbejdelse af analyser i forbindelse med ændringer og nye tiltag, som har betydning for afdelingen.
  • Aktiv udvikling af økonomistyringen herunder udvikling af nye modeller og metoder til en proaktiv styring af aktivitet og økonomi.
  • Håndtering af generelle forespørgsler vedrørende økonomi.
  • Økonomistyring i detaljen (budgetsager, bevillinger, refusioner, takster, projektmidler, budgetlægning og opfølgning)
Arbejdsformen veksler mellem selvstændig opgavevaretagelse, ledelsesbetjening og ad-hoc opgaver. Opgaverne løses i tæt dialog med afdelingsledelsen, mellemledere, hospitalets Økonomi og Planlægningsafdeling og de øvrige økonomer på hospitalets afdelinger.

Vi tilbyder et attraktivt job med gode udviklingsmuligheder i et arbejdsmiljø, hvor der er højt til loftet og tilliden til den enkelte medarbejder er stor. Samtidig har du mulighed for at præge stillingen og dine opgaver. Du får en grundig introduktion, så vi forventer ikke, at du har erfaring fra tilsvarende ansættelse, men det vil naturligvis være en fordel.

Profil
Du skal have en relevant videregående uddannelse, gerne nogle års erhvervserfaring og kunne genkende dig selv i følgende profil:

  • Du motiveres af høj faglighed indenfor dit felt, og når noget er komplekst, giver du ikke op, men forsøger igen.
  • Du skal være omstillingsparat og trives i et miljø, hvor forandringer er en naturlig del af hverdagen.
  • Du er fleksibel, serviceminded og prioriterer samarbejde og relationer, men arbejder også selvstændigt.
  • Du kan leve med, at der ofte er mange tidsfrister.
  • Du skal være god til at gennemskue problemstillinger, tal og deres betydning for afdelingen.
  • Du har lyst til at sætte dig ind i økonomistyringsprincipper og strukturerne for sundhedsvæsenet.
  • Du arbejder hjemmevant med Excel, og det er en fordel, hvis du har kendskab til PowerBi.
Som person er du strategisk tænkende, omhyggelig og struktureret.

Vi tilbyder

  • En masse dygtige medarbejdere fra mange faggrupper.
  • Et godt arbejdsmiljø, hvor der altid er plads til smil, også på de travle dage.
  • Mulighed for personlig udvikling og læring.
  • Medindflydelse på tilrettelæggelsen af egne opgaver.
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst for AC’ere. Stillingen er på fuld tid, der er flextid og mulighed for hjemmearbejde efter aftale.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos sekretariatsleder Henrik Larsen på 21 79 39 25 eller chefsygeplejerske Hanne Keller på 21 29 76 36.

Du kan finde mere om Amager og Hvidovre Hospital på www.hvidovrehospital.dk og www.amagerhospital.dk.

Upload din motiverede ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante bilag senest den 14. juni 2024. Tiltrædelse efter nærmere aftale.







INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Hvidovre Hospital, Kettegård Alle , 2650 Hvidovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6058273

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet