Økonomikonsulent til økonomistyring af projekter med ekstern puljefinansiering

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Hvidovre Kommune søger en økonomikonsulent til økonomistyring og regnskabsrelaterede opgaver vedrørende projekter med ekstern puljefinansiering. 

Du bliver en del af Budget- og Analyseteamet under Center for Økonomi og Personale. Der er 70 ansatte i centret, hvor af de 27 er en del af Budget- og Analyseteamet.

Dit arbejde

Du skal arbejde selvstændigt og struktureret med administration, økonomistyring og regnskabsrelaterede opgaver med kommunens projekter med ekstern puljefinansiering og samtidig understøtte og rådgive projektlederne tilknyttet de tilskudsberettigede projekter på tværs af organisationen ved fx budgetlægning, økonomistyring og regnskabsaflæggelse for projekterne. Du skal helt konkret:

  • Foretage løbende budgetopfølgning på projekterne til projektlederne med fokus på tilskudsgiverens betingelser og tidsfrister for den eksterne finansiering 
  • Kvalificere projektets budget i samarbejde med projektleder
  • Udarbejde projektregnskab i samarbejde med projektleder og efterfølgende validere projektregnskabet inden fremsendelse til revisor
  • Rådgive og understøtte projektleder i overholdelse af tilskudsgiverens betingelser og tidsfrister for regnskabsaflæggelse
  • Strukturere overblik over projekttilskuddenes betingelser, så tidsfrister for projekternes regnskabsaflæggelse og revision mv. overholdes
  • Rådgive projektleder ved dagsordenspunkter til politiske udvalg og kommunalbestyrelse og efterfølgende kvalificere dagsordenspunkterne

Kort sagt: Du skal have overblik over kommunens projekter med ekstern puljefinansiering og sikre, at projektlederne overholder tilskudsgiverens betingelser, så regnskabsaflæggelse kan foretages rettidigt for opnåelse af det ansøgte tilskud.

Vi forventer, at du:

  • Har en relevant økonomisk uddannelse
  • Har kompetencer inden for økonomistyring
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret
  • Er god til at skabe relationer og kommunikere
Vi tilbyder

Et spændende job, hvor du kan have indflydelse på opgavevaretagelse og hvor du kan arbejde selvstændigt med opgaver, men samtidig arbejde på tværs af organisationen.

Du bliver del af en kultur, hvor vi værdsætter stærke arbejdsfællesskaber. I vores team arbejder vi proaktivt i et uformelt miljø med højt til loftet. Vi understøtter organisationen ved at have styr på detaljen og fokus på helheden. 

Mulighed for fleksible arbejdstider og hjemmearbejde.

Har du lyst til at høre mere om stillingen, så kontakt gruppeleder Tina Linea Jensen på tlf. 3639 3784 eller mail tij@hvidovre.dk.

Løn og ansættelsesvilkår

Jobbet er på fuldtid med ansættelse snarest muligt. Løn og ansættelsesvilkår aftales efter overenskomst med din faglige organisation.

Ansøgningsfrist er mandag den 13. maj 2024. Vi forventer at afholde samtaler den 23. maj.
 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=64252f47)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Center for Økonomi og Personale, Hvidovrevej, 2650 Hvidovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6036688

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet