Lokal Facility Manager til Soft Services i Bygningsstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du indgående viden om og erfaring med Facility Management? Kan du sikre opfølgning på kvalitet og aftalte leverancer, og har du stærke koordinerings- og formidlingskompetencer? Så kan du være vores nye kollega.

I Bygningsstyrelsen har vi ansvaret for den statslige Facility Managementløsning, der gik i drift i oktober 2019 og indebærer en markant ændring af statens opgaver på området for Facility Management. Ydelserne omfatter FM ledelse, renhold, kantine, mødeforplejning, intern service, indvendigt vedligehold, bygningssikkerhed mm. Vi styrer ligeledes drift og vedligeholdelse på en lang række af Statens ejendomme fordelt over hele landet.

Lige nu leder vi efter en lokal facility manager, som kan sikre opfølgning på vores aftale på en række lokaliteter, og som vil få en koordinerende rolle i implementeringen af endnu en ny aftale, som er den sidste ud af tre, hvor vi skal understøtte behov for styring og koordinering for en stor landsdækkende portefølje.

Du bliver en del af Center for Facility Management, som er organiseret i tre fokusområder; Daglig Drift med ansvar for alle daglige driftsopgaver. Bygninger og Energi, der vedligeholder tekniske basisinstallationer, håndterer akut vedligehold og prioriterer og planlægger vedligehold og mindre moderniseringssager samt Styring og Udvikling, der har ansvaret for det nuværende og kommende udbud, kontraktstyring samt udvikling af centeret. Kommer du med på holdet, bliver du bliver en del af Daglig Drift.

Vi tilbyder et tværfagligt arbejdsfællesskab med kollegaer, der er dedikerede for at implementere og drive den nye Facility Managementløsning. Center for Facility Management har en uformel omgangstone, et godt arbejdsmiljø og fokus på faglig sparring og vidensdeling.


Dine opgaver
CFM Daglig Drift, som du bliver en dell af, består af;

  • Lokale Facility Managere (FML), med ansvar for en række Soft service lokaliteter fordelt ud over landet
  • Centrale Facility Managere (FMO) med ansvaret for personaleledelse, styrings- og kundeansvar ift. de institutioner der serviceres i aftalen,
  • En central Driftsstyringsorganisation, der har ansvar for centrale processer og udviklingstiltag
  • Lokale Facility Managere med ansvar for den tekniske basisdrift på statens ejendomme.
Som FML vil din primære rolle være implementering og koordinering af FM Soft Services på den tredje bølge af den statslige Facility Managementløsning, der leveres via vores Partner på en række lokaliteter fordelt over hele landet. Du skal være med til at implementere, vejlede, supportere og koordinere aktiviteter, der igangsættes centralt fra Center for Facility Management eller opstår fra Bygningsstyrelsens kunder og brugere. Du vil blive et centralt bindeled mellem brugerne, partnerne og Bygningsstyrelsens centrale funktioner.

Den tredje bølge af statens Facility Managementløsning dækker hele landet, og du vil derfor kunne få ansvar for lokaliteter, der er passende i forhold til din bopæl. I det første år vil opgaven primært indebære implementering af den nye aftale, og derfor vil du forventes at skulle bruge en del tid på enten vores kontor i København eller i Skanderborg.


Dine kompetencer og kvalifikationer
Vi vægter ikke din uddannelsesmæssige baggrund så højt. Vores fokus er, at du har FM erfaring og faglighed fra flere serviceområder samt erfaring med implementering af FM services, kundehåndtering, opfølgning på kvalitet og aftalte leverancer. Du skal have gode kommunikative og formidlingsmæssige kompetencer, så du kan skabe en troværdig, tydelig og præcis skriftlig og mundtlig kommunikation.

Som person skal du have stærke relationelle kompetencer, der muliggør et smidigt samarbejde i hverdagen, herunder er det vigtigt at du er samarbejds- og serviceorienteret, så du kan understøtte den daglige drift hos kunden og brugerne. Hverdagen kan være hektisk, så det er vigtigt at du kan finde balancen mellem krav, ønsker og aftalte serviceniveauer samt at du er løsningsorienteret.

Det forventes, at du har erfaring med og viden om:

  • Bruger- og kundehåndtering
  • FM Soft Services partnerskaber
  • Kvalitets- og tilfredshedsopfølgninger på aftalte serviceleverancer
  • At afstemme forventninger og bidrage til at finde løsninger, der sikrer tilfredse partnere og kunder
  • Håndtering af opgaver i driftssystemer
  • Planlægning, styring og koordinering af aktiviteter
  • Tværgående faglige samarbejder
Vi arbejder med partnerskabstankegangen, hvorfor det vil være et plus, hvis du har viden om den.


Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker efter relevant overenskomst og organisationsaftale. Bygningsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet, og dit ansættelsesområde vil derfor være ministeriet med til enhver tid tilhørende styrelser. Dit arbejdssted vil være Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V, men du vil fysisk have tilhørsforhold på centrale lokaliteter i dit ansvarsområde.

I Bygningsstyrelsen arbejder vi aktivitetsbaseret. Vi har valgt den aktivitetsbaserede indretning og en positiv tilgang til delvis hjemmearbejde, fordi vi ønsker at styrke vores samarbejde og videndeling, skabe bedre mulighed for fordybelse samt understøtte et godt arbejdsmiljø med høj trivsel og fleksibilitet i hverdagen. Du kan læse mere om det HER.


Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til, at kontakte Søren Schultz på tlf. 41 70 13 20 eller e-mail sovis@bygst.dk eller alternativt centerchef Christian Pilgaard på tlf. 41 70 13 06 eller e-mail chpil@bygst.dk.

Send os din ansøgning, CV og eksamenspapirer senest den 5. juni 2023. Du søger stillingen ved at gå ind på www.bygst.dk/job/. Vi forventer at holde samtaler i uge 23 og 24 med tiltrædelse 1. august 2023 eller efter aftale.


Om os
Bygningsstyrelsen er en ejendomsvirksomhed og bygherre for staten og universiteterne. Vi har ansvar for at levere attraktive, bæredygtige og veldrevne arbejdspladser, så vores kunder – universiteterne, politiet, domstolene og centraladministrationen – kan koncentrere sig om kerneopgaverne. Vil du læse mere om, hvem vi er og hvad vi gør, kan du gøre det HER og du kan ligeledes læse om vores medarbejderes karrierehistorier HER.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Bygningsstyrelsen, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168833&DepartmentId=7832&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833266

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet