Den digitale og operative transformation af Forsvaret sparkes nu i gang – skal du med på holdet?
NATO og dansk forsvar står foran en omfattende digital og operativ transformation for at kunne imødegå fremtidens udfordringer. Den sikkerhedspolitiske situation og særligt Ruslands ageren i Ukraine gør denne transformation endnu mere nødvendig. Transformation er tidskritisk, og indebærer en cybersikker, teknologisk, digital og datacentrisk modernisering og organisering af hele Forsvarsministeriets koncern.
Derfor er vi nu ved at opbygge en koncernfælles programorganisation ved Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI), som er overordnet ansvarlig for at bygge fremtidens digitale og datacentriske forsvar og forestå den digitale og operative transformation.
Om os
Vi leder i første omgang efter en række kolleger, der kan være med til at sikre den videre opbygning af programmet og levere på de mange spændende opgaver programmet har.
Programmet er organiseret i tre hovedspor:
- Eksekvering, bl.a. med ansvar for opbygning af en ny digital backbone samt gennemføre applikationsmigrering til den nye digitale backbone
- Digitalt fundament, bl.a. med ansvar for arkitektur, datamodel og -governance, sourcing og industrisamarbejde samt cybersikkerhed
- Forretning, bl.a. med ansvar for koordination og samarbejde med det operative niveau, efterlevelse af NATO styrkemål og ikke mindst digital transformation af koncernen
Om stillingerne
Vi søger kolleger, der kan være med til at styrke vores programstab og eksekveringsstyring inden for følgende områder:
- Programassistent
- HR administration
- Økonomi
- Forvaltning/sagsbehandling
- PMO specialister og porteføljestyringsspecialister
I sekretariatet søger vi en kollega/kollegaer, der kan forestå HR administration i forbindelse med såvel opbygning som drift af programmet. Kendskab til HR processer i forsvaret og særligt FMI vil være fordelagtigt.
I sekretariatet søger vi en kollega, der kan varetage programmets økonomi. Særligt erfaring med og viden om forvaltning af offentlig økonomi og program-/forligsøkonomi er påkrævet.
I sekretariatet søger vi kolleger, der med solid erfaring inden for forvaltning kan forestå sagsbehandling inden for en bred vifte af programopgaver, med gode analytiske, illustrative og skriftlige evner samt erfaring med at udarbejde beslutningsoplæg til programledelse, departement og styregruppe.
I programsekretariatet søger vi PMO ekspertise med brede kompetencer inden for programstyring, herunder porteføljestyring, programplanlægning, krav- og risikostyring.
I Eksekveringsstyring søger vi porteføljespecialister, med erfaring inden for projekt- og leverancestyring.
Om dig
For at søge ovenstående stillinger kan du både have civil eller militær baggrund.
Militært har du baggrund som kaptajn-/kaptajnløjtnant. Er du civil, forestiller vi os at du har en relevant administrativ eller akademisk uddannelse afhængig af stillingen.
Desuden har du dokumenteret erfaring inden for det faglige område, som den stilling du søger vedrører, såsom Slotsholmens arbejdsgange, administration, program- eller projektledelse og -styring, planlægning, krav- og risikostyring.
Er du – eller har du tidligere været – tjenestegørende i Forsvaret, forventer vi har gennemført relevant (videre-)uddannelse og relevant tjeneste.
Har du erfaringer fra stillinger i spændingsfeltet mellem det militærteknologiske og militæroperative område, i eller uden for Forsvaret, vil det ligeledes være gavnligt.
Vigtigst af alt er du samarbejdsorienteret, struktureret, metodisk og omhyggelig. Du har en positiv og konstruktiv tilgang til løsningen af dine opgaver, og du er god til at indgå i et større, tværfagligt team, som løser opgaverne sammen med dig. Dette er vigtigt for, at den digitale og operative transformation bliver en realitet inden for den givne og ambitiøse tidsramme.
Du trives generelt med et stort selvstændigt ansvar for egne opgaver, og du er vedholdende i forhold til at følge dem til dørs. Du er god til at udføre dit arbejde professionelt og bevare overblikket i pressede situationer uden at give køb på din faglighed. Du er desuden god til at kommunikere på både dansk og engelsk i skrift og tale.
Ansættelsesvilkår
Stillingerne er i opslag både militært og civilt jf. ovenfor.
Civilt ansættes du i henhold til den enhver tid gældende overenskomst.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Militært besættes stillingerne efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingerne er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarets Personelkommando og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarets Personelkommando og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du har bestået og vedligeholder Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger er fuld egnet til udsendelse i internationale operationer.
Der er mulighed for forhandling af personligt tillæg i forbindelse med ansættelsen.
Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
Dit faste tjenestested, vil som udgangspunkt være i Københavnsområdet.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte oberstløjtnant Flemming Brühl Asmussen på telefon 9350 4503 eller kontorchef Glenn Jeilsø på telefon 2421 2228, som du kan drøfte stillingerne med eller som kan henvise til den rette person.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår som officer, kan du kontakte HR-konsulent Anders Erik Filtenborg på telefon 7281 9178.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår som civil, kan du kontakte HR-konsulent Bianca Røjbæk på telefon 3266 5398.
Stillingerne er til besættelse snarest muligt og ansøgningsfristen er 23. juni 2025.
Der afholdes ansættelsessamtaler og ansættes løbende.
Vi ser meget frem til at høre fra dig!
Du søger via linket, hvor du bedes sende motiveret ansøgning og CV via linket, og hvor FOKUS, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter også kan vedhæftes - meget gerne i pdf. format.
Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.
Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.
OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.
Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen Cyberdivisionen, Helseholmen, 2650 Hvidovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-06-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/2253e9f2-e988-4ee7-96db-0462db038149