BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
København (Hvidovre)
Vil du være med til at bygge og sætte den strategiske retning for, hvordan dansk politis fremtidige it portefølje skal udvikle sig? Har du erfaring med at løfte samfundskritiske it-systemer flere årtier ud af deres tidsalder? Så har du nu muligheden for at komme med på et hold, som skal sikre, at dansk politi får løftet gamle systemer ind i en mere bæredygtig fremtid.
Din nye arbejdsplads
I Rigspolitiets Koncern IT har vi ansvaret for en stor og kompleks it-projektportefølje, som også indeholder en legacy-udfordring. Vi har teknisk gæld, og dele af vores infrastruktur er forældet – det gælder både arkitektur og hardware, og vi arbejder målrettet på, at denne skal moderniseres. Vi har brug dig, som gerne vil være med til at sikre de fundamentale it-strukturer, der skal til for at skabe en stor forandring, som i sidste ende vil være direkte værdiskabende for både politibetjente og borgere
Rigspolitiets Koncern IT står lige nu over for en stor opgave, når der tages hul på moderniseringsarbejdet og den nødvendige transition og transformation, der skal til for at sikre en bæredygtig og fremtidssikret it-understøttelse af dansk politi. Du vil få muligheden for at være med helt fra starten, og du inviteres til at få både afgørende betydning for og indflydelse på den kortlægning, som skal danne base for den fremadrettede strategiske retning for it i dansk politi.
Vores nye kollega
Du har mange års erfaring inden for it, gerne fra ledende funktioner, og navigerer naturligt i spændet mellem it og forretning. Du kan de nye tekniske discipliner og har betydeligt kendskab de ældre teknologier. Du er velbevandret i systemarkitektur, best pracis inden for it og mange års erfaring med test og dokumentation. Du har arbejdet med it i det offentlige og har erfaring med politiske beslutningsprocesser.
Du kan præsentere konkret erfaring med legacytransition -transformation, it-proces- eller it-projektledelse og konkret erfaring med procesoptimering i en it-kontekst, ligesom det også vil være et krav, at du tidligere har arbejdet med både procesoptimering og forretningsudvikling i en anden offentlig it-regi.
Du kan præsentere konkret erfaring som ansvarlig for eksekvering af datamigreringsstrategier, datastrategi samt integrationsstrategier. Du har endvidere erfaringen til at kunne sætte det tekniske hold, der de kommende år skal lykkedes med en succesfuld legacy-transformation.
Løn- og ansættelsesvilkår
Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.
Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst. Alternativt bliver du ansat på anden relevant overenskomst.
Ansættelsen forventes at være på åremålsvilkår.
Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre, men der er både mulighed for og en forventning om, at dit arbejde indimellem kræver, du møder ind på nogle af vores andre adresser rundt om i landet. Hjemmearbejde er endvidere en mulighed, der tilbydes, og som aftales med nærmeste leder, når opgaverne tillader det.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.
Kontakt og ansøgning
Hvis du har spørgsmål, eller interesseret i at høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Koncern IT ved Centerchef Jakob Sylvest Nielsen på mobil 2373 3588. Alle henvendelser behandles fortroligt.
Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk og om politiet som arbejdsplads på www.jobipolitiet.dk. Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.
Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Der vil løbende blive afholdt samtaler. Test i forbindelse med ansættelse kan forekomme.
Vi forventer at afholde samtaler løbende.
Ansøgningsfrist: 9. februar 2024
I politiet arbejder vi alle sammen for tryghed og sikkerhed
I politiet arbejder mere end 16.000 medarbejdere sammen om at forebygge og forhindre kriminalitet. Vi er alle dybt engagerede i at sikre, at Danmark er et trygt og sikkert sted at bo og leve – uanset om vi arbejder med den nære politiindsats som betjent, som efterforsker eller om vi bidrager til en af de mange andre vigtige funktioner i politiet.
Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks i alt 15 politikredse fordelt på 12 kredse i Danmark, politiet i Grønland og på Færøerne samt National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK). I Rigspolitiet udvikler vi strategier, koordinerer politiets arbejde på landsplan og arbejder med en lang række opgaver blandt andet økonomistyring, it-udvikling, juridisk rådgivning, presse og kommunikation, politisk betjening, indkøb af politiets udstyr og køretøjer samt HR-opgaver.
Lær os bedre at kende på www.jobipolitiet.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Koncern IT, Landlystvej, 2650 Hvidovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5983879