"Gør en forskel for børn med indlæringsvanskeligheder i specialpædagogisk gruppeordning"

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi vækster og søger derfor engagerede specialpædagoger, der har lyst til at gøre en forskel for børn med generelle og specifikke indlæringsvanskeligheder i gruppeordningen Huset og afdeling Stjernen. 

Tiltrædelse: August 24.

Vi søger engagerede kollegaer til flere af vores klasser, der har lyst til at facilitere og videreudvikle på en struktureret og bæredygtig specialpædagogisk hverdag for børn i alderen 0-10. klasse. Vi søger til det kommende skoleår, pædagoger til vores Gruppe 0 og Gruppe 3

Gruppe 0(kaldet Stjernen) ligger på en anden matrikel og består pt. af 9 skønne børn med hver sine vidtgående specialpædagogiske behov og med et stort behov for at blive mødt netop, hvor de er, -med et skarpt blik for næste udviklingspotentiale.

Her vil du indgå i et stort team på 10 ansatte. 1 børnehaveklasseleder 3 pædagoger og 6 medhjælpere. Her vil du komme til at indgå i et team med fokus på tæt samarbejde og på at spille hinanden gode i hverdagen.

I Gruppe 3(Huset) vil du blive medlem af et team bestående af 2 lærere 2 pædagoger og 1½ medhjælper Opgaven lyder som foroven, men her er du som pædagog også en del af gruppeordningens fritidsdel, hvor børnene tilmelder sig aktiviteter på tværs af grupperne, og hvor du er aktivt medskabende på både pædagogik og aktiviteter i fremtiden.

Om os

Huset på Avedøre Skole er et skole- og fritidstilbud for ca. 40 elever fordelt på flere matrikler og med forskellige børnegrupper inddelt efter alder og børnenes behov.

Husets målgruppe er børn med generelle indlæringsvanskeligheder med væsentligt nedsat funktionsniveau. Nogle børn har desuden autisme spektrum forstyrrelser og/eller ADHD. De fleste børn har forskellige kommunikationsvanskeligheder- nogle i udpræget grad - samt udfordringer med sanseintegration. Nogle børn har brug for kraftig skærmning, og har brug for 1-1 en stor del af deres skoledag. I dagligdagen benytter vi os af forskellige kommunikationsformer, bl.a. tegn til tale og visualisering. Vi er et helhedsorienteret skole-/fritidstilbud hvor faglige, sociale og personlige kompetencer vægtes lige højt, og vores tværfaglige samarbejde er ligeværdigt. Vi lægger vægt på at give børnene en tryg og forudsigelig hverdag, med udgangspunkt i det enkelte barns kompetencer og færdigheder. Vi arbejder ud fra tydelige mål og handleplaner i tæt samarbejde med vores tværfaglige team, der består af psykolog, logopæd, fysioterapeut og ergoterapeut. Vi arbejder relations- og ressourceorienteret med fokus på, at det enkelte barn udvikler handlekompetencer i forhold til mest mulig aktiv indflydelse på eget liv.

 

Pædagogisk forventer vi, at du:

  • Er uddannet pædagog og har dokumenterede kompetencer eller erfaring indenfor specialpædagogik
  • Har lyst til at arbejde med børn inden for den vidtgående specialundervisning
  • Har kendskab til kognitive funktionsnedsættelser samt ADHD og autisme
  • Er god til at afstemme detaljeret i forhold til barnets forudsætninger og behov – fx. i situationer hvor barnet enten er sanseopsøgende eller udadreagerende
  • Er nysgerrig på barnets perspektiv og kan reflektere over din egen praksis
  • Har en stor specialpædagogisk værktøjskasse og naturligvis kender til Low Arousal, struktureret pædagogik, brug og produktion af konkreter, piktogrammer, KAT-kassen og sociale historier
  • Har lyst til et meget spændende arbejde, hvor fremgang ofte måles inkrementalt, men hvor al udvikling fejres og italesættes

Kollegialt forventer vi, at du:

  • Ser det helhedsorienterede tværfaglige arbejde mellem lærere, pædagoger og andre samarbejdspartnere, som en styrke og en forudsætning for udvikling
  • Er initiativrig og bevidst om, hvad du kan byde ind med, fagligt og personligt
  • Har situationsfornemmelse, og ved hvorfor du handler som du gør
  • Tør sætte din egen pædagogiske viden på spil og reflektere over den
  • Er robust og har en positiv indstilling til opgaveløsningen
  • Evner at skabe et godt forældresamarbejde og forstår betydningen af dette
  • Har gode kommunikationsevner, mundtligt såvel som skriftligt

Vi tilbyder:

  • Mulighed for at arbejde i et hus med 40 sjove og skønne børn og unge
  • Et kollegialt fællesskab med omsorg og respekt for hinanden
  • Gode forberedelsesvilkår
  • En arbejdsplads med frihed under ansvar og høj grad af medbestemmelse
  • Faglig sparring og tæt samarbejde og vejledning på tværs af faggrupper
  • Mulighed for indflydelse i den fremtidige pædagogiske udvikling
  • Ledelse tæt på og i øjenhøjde
  • Hos os bliver du en del af et stærkt fællesskab, hvor der er højt til loftet og plads til at være med til at udvikle skolen.

 

Ansættelse

Løn- og ansættelsesforhold i overensstemmelse med gældende overenskomst og forhåndsaftaler mellem Hvidovre Kommune og BUPL.

Arbejdstiden kan ligge i tidsrummet 6:30 - 17:15 

 

Samtaler: Der vil blive afholdt ansættelsessamtaler den 26.Juni i tidsrummet 10.00-14.00

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til faglig leder Christian Grau på 6196 8963 eller mail: GCP@hvidovre.dk eller pædagogisk koordinator Sandie Bagger på 41850028

Adresser:

Huset Avedøre Skole

Frydenhøjstien 8

2650 Hvidovre

 

Huset, afdeling Stjernen

Hvidovre Enghavevej 2

2650 Hvidovre

 

Avedøre skole, en af Hvidovre kommunes ni folkeskoler, er opført i 1956 og senere udbygget i 1980. Skolen ligger i grønne omgivelser som nabo til Vestvolden, Filmbyen og åbne markområder tæt på Brøndbyskoven. Avedøre skole er 3-sporet med bh.kl. - 9. klasse. Skolen har gode trafikale forbindelser i form af S- tog og S- busser.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=e99cd284)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Avedøre Skole, Hvidovrevej, 2650 Hvidovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6058158

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet