BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Fastholdelseskonsulent til den tidlige sygedagpengeindsats
I Hvidovre ønsker vi at styrke samarbejdet med arbejdsgiverne i den tidlige indsats for sygemeldte, og udvider derfor fastholdelsesteamet. Fastholdelsesteamets målgruppe er sygemeldte sygedagpengemodtagere i ansættelsesforhold, og du vil blive en aktiv sparringspartner for både borgere, arbejdsgivere og kollegerne i sygedagpengeopfølgningen.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
- at give sparring i forhold til udarbejdelse af fastholdelsesplaner samt råd og vejledning til virksomheder, faglige organisationer og kolleger om mulighederne for arbejdsfastholdelse
- i samarbejde med borger, arbejdsgiver og myndighed at lægge en aktiv plan for den enkelte borgers tilbagevenden til et godt arbejdsliv, samt gennem hyppig opfølgning og tilpasning at sikre progression
- at deltage i tværfagligt samarbejde og projekter med øvrige fagpersoner både i og uden for kommunen
- at medvirke til et godt socialt og fagligt arbejdsmiljø
For at kunne lykkes med opgaverne, forestiller vi os, at du:
- har stærke samarbejds- og samtalekompetencer
- Har erfaring med at arbejde med fastholdelse og har lyst til at arbejde tværfagligt i tæt samarbejde med sygemeldte, arbejdsgivere, samarbejdspartnere og kolleger
- evner prioritering, systematik og handling
- interesserer dig for, hvordan den aktive beskæftigelsesindsats og lovgivningen kan styrke borgernes tilknytning til arbejdsmarkedet
Afdelingen og teamet
Sygedagpengeteamet består af 17 arbejdsmarkedsrådgivere, en faglig koordinator og et tværfagligt fastholdelsesteam på 5 konsulenter. Vi deler afdelingsleder med vores gode kolleger i dagpengeteamet, og hele afdelingen serviceres af 7 administrative kolleger, der sørger for, at vi alle kan gøre det vi er bedst til og brænder for.
Alle dine nye kolleger er hjælpsomme og ønsker hele tiden at gøre os endnu bedre til at støtte borgerne hen til et godt arbejdsliv. Lige nu har vi i sygedagpengeteamet fokus på at etablere selvstyrende teams i myndighedsopgaven, implementere Praice i borgerforløbene og styrke samarbejdet med arbejdsgiverne.
Du bliver en del af et team med et godt kollegafælleskab samt tillidsfuld, kommunikerende og tilgængelig ledelse. Vi har både gode parkeringsforhold, lækker mad i kantinen, samt en overraskende god kaffe. Vi tilpasser bl.a. hjemmearbejde på en måde der gør, at vi både har fleksibilitet samt et velfungerende socialt og fagligt fællesskab. For vi er en afdeling med fokus på at fastholde og udvikle et godt arbejdsmiljø. Det er derfor vores forventning, at du har gjort dig tanker om, hvilket arbejdsmiljø du trives i, og hvordan du kan medvirke til at udvikle det.
For at trives sammen med os, forestiller vi os derfor, at du:
- værdsætter en travl hverdag i et uformelt miljø med mange smil og højt humør
- er holdspiller og naturligt ønske at hjælpe dine kolleger, teamet og afdelingen
- evner at give og modtage konstruktiv feedback, og aktivt bidrager til at udvikle vores faglighed og læringskultur
- løser dine opgaver struktureret i tillid under ansvar
- aktivt efterspørger den ledelse og bidrager til den arbejdsplads du har brug for og trives bedst med
Om stillingen
Stillingen er fast fuldtidsstilling på 37 timer med løn- og ansættelsesvilkår efter gældende DS eller HK-overenskomst, lokalaftaler og principperne om Ny Løn, og vi er åbne overfor at ansætte dig ud fra det sted du er i dit liv med ønsket tiltrædelse 1. juni 2024.
Ansøgningsfrist og samtaler
Ansøgningsfrist er torsdag den 11. april 2024 kl. 15.00 med 1. samtale tirsdag den 17. april og 2. samtale 23. april. Mellem samtalerne vil du modtage en tilbagemelding på din Praice-profil over Teams.
Vi bruger Praice, fordi det vigtigste er hvem du er og hvordan du er, - ikke hvad du kan. Det sidste kan vi altid lære sammen. Så vi glæder os til at modtage din motiverede ansøgning, CV og din Praice-profil, som du bedes udfylde/dele gennem dette link: next.praice.com/job/hvid1761
Vi glæder os sådan til at møde dig.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte:
- Fastholdelseskonsulent, Heidi Krimme, tlf.: 25 44 39 73, rhh@hvidovre.dk
- Arbejdsmiljørepræsentant, Julie Sandgreen Gravsen, tlf.: 36 39 39 82, jgv@hvidovre.dk
- Afdelingsleder Ole Søbæk Christiansen, tlf. 41 75 07 74, oon@hvidovre.dk
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=66c24110)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Arbejdsformidling og Fastholdelse, Hvidovrevej, 2650 Hvidovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6020506