Energikonsulent søges til Hvidovre Kommune for at fremme grønne ejendomme

dato

Vil du være med til at gøre Hvidovre Kommunes ejendomme endnu grønnere? Vi søger en engageret energikonsulent til vores team.

Om os
Drift og Vedligehold hører under Center for Trafik og Ejendomme. Vi tilbyder en attraktiv arbejdsplads med fleksible, gode udviklingsmuligheder og spændende opgaver. Medarbejderstaben har forskellig uddannelsesmæssig baggrund, og vi arbejder i et åbent kontormiljø for at øge vidensdeling på tværs af fagligheder.

Som arbejdsplads kan vi tilbyde:

  • Godt arbejdsmiljø med hjælpsomme kolleger og en uformel omgangstone
  • Et spændende arbejdsområde med stort fokus på grøn omstilling
  • Stor fleksibilitet i forhold til tilrettelæggelse af dine opgaver med mulighed for hjemmearbejde
  • Muligheden for at se dine idéer ført ud i livet

Om stillingen
Du vil indgå i Drift og Vedligehold, hvor vi sammen sørger for energioptimering og vedligeholdelse af Hvidovre Kommunes ejendomme. Vi benytter energistyringssystemet Keep Focus og FM-systemet Dalux. Din rolle vil være at gøre energiområdet endnu mere datadrevent, så det kan blive et centralt element i prioriteringen af drift- og vedligeholdsopgaver.

Dine primære opgaver vil være:

  • Energimærkning og screening af bygninger med henblik på energioptimeringsprojekter
  • Energistyring og analyse, herunder Grønt Regnskab og Grøn Energistyring
  • Stå for overvågning, afrapportering og opfølgning af energidata fra kommunens ejendomme
  • Projektledelse, planlægning og prioritering af kommende projekter i Miljø- og Energipuljen
  • Indgå i prioriteringen af planlagte vedligeholdelsesaktiviteter
  • Være tovholder på klimaambassadørernes arbejdsområder, sætte rammen for deres prioriteringer samt være bindeled og koordinator til de øvrige centre
  • Være med til at udvikle energiområdet fremadrettet, en kontinuerlig proces
  • Administrator af Kommunens EMS-system og kontaktperson for brugere
  • Bistå med teknisk viden i forbindelse med politisk behandling af sager
  • Ad hoc-opgaver i driften

Vi er i gang med at udvikle vores energistyring, hvilket betyder, at vi bl.a. skal udskifte vores EMS-system samt samle data på tværs af ejendomsområdet. Formålet er, at energistyring skal være et centralt element i prioriteringen af planlagte vedligeholdelsesaktiviteter i fremtiden samt sikre, at vi kan imødekomme lovkrav på området. En af dine første opgaver som ny medarbejder i vores team vil være at spille en stor rolle i denne omstilling. Du vil få mulighed for at bruge din erfaring og viden til at påvirke retningen.

Kommunikation og styring ser vi som en essentiel del af energistyring. Derfor er det vigtigt, at du kan bidrage til at bringe energistyringen og bevidstheden ud lokalt, hvor der kan gøres en forskel. Herunder spiller klimaambassadørerne en stor rolle. Klimaambassadørerne er to studentermedhjælpere, som arbejder ca. 15 timer om ugen. De arbejder med energioptimeringsprojekter samt adfærdsændringer lokalt hos brugerne. Du skal stå for den ugentlige koordinering af klimaambassadørernes arbejde og den fremadrettede indsats.

Om dig
Vi forventer, at du har en relevant uddannelse såsom energiteknolog, ingeniør, maskinmester eller lignende med kendskab til energiområdet. Du har erfaring med digitale løsninger, særligt EMS-systemer, databehandling og gode dataanalytiske evner. Kommunal erfaring fra lignende stilling er en fordel, men ikke en nødvendighed.

Som person:

  • Er du opsøgende og kan arbejde selvstændigt
  • Har du gode kommunikative egenskaber
  • Er du en aktiv holdspiller
  • Har du god humor

Ansættelse
Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation med tillæg efter kvalifikationer. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt inkl. frokost, med fleksibel arbejdstid.

Ansøgningsfrist er den 16. februar 2025. 

For yderligere informationer om stillingen kan du kontakte leder af Drift og Vedligehold, Theis Rasmussen, på tlf. 3639 3546.

Der er planlagt 1. ansættelsessamtaler i uge 8 (onsdag, torsdag) og evt. 2. ansættelsessamtaler i uge 9 (mandag, tirsdag) på Hvidovre Rådhus, med henblik på ansættelse 1. april 2025. Hvis man er udfordret på at deltage i ansættelsessamtalerne grundet ferie, er man velkommen til at skrive det i sin ansøgning eller kontakte undertegnet, så vil vi forsøge at være fleksible og kan evt. tilbyde samtaler over teams.

I Hvidovre Kommune bygger vores samarbejde på en anerkendende og positiv kultur, hvor forskellighed er en styrke, og hvor engagement, nysgerrighed og arbejdsglæde fremmer de nye idéer og den gode service til borgere, virksomheder, kulturliv og samarbejdspartnere.

Hvidovre er en grøn forstad med en stærk historie; tæt ved vandet og hovedstaden og lige midt i Øresundsregionen.

Hvidovre Kommune ser mangfoldighed som en ressource, og ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordres kvinder og mænd uanset alder, religion, seksuel orientering, handicap/funktionsnedsættelse og etnisk baggrund til at søge.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=47f24a1e)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Hvidovre Kommune - Ejendomme, Høvedstensvej, 2650 Hvidovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-02-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/98cbe329-1d9e-4bc4-803e-74a191cfe422

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet