Dataspecialist til Vejdirektoratets Trafikstatistikafdeling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med data og databaser, som understøtter Vejdirektoratets viden om vejtrafikkens omfang og udvikling? Så er du måske vores nye kollega.

De IT-systemer, som du skal være med til at sikre vedligehold og udvikling af, danner grundlag for analyser om trafikkens omfang og udvikling, og udgør et vigtigt grundlag for den transportpolitiske debat og for planlægning af det overordnede vejnets drift og udvikling” fortæller afdelingsleder Kasper Rosenstand.

De seneste år har Corona og restriktionerne for samfundet påvirket trafikken og fremkommeligheden i udpræget grad. Stigende brændstofpriser har også påvirket trafikanternes valg af hastighed. Det ved vi, fordi vi i Trafikstatistikafdelingen indsamler, kvalitetssikrer og opbevarer store mængder data om trafikken, som vi efterfølgende analyserer og konkluderer på.

De indsamlede trafikdata opbevares og bearbejdes ved hjælp af forskellige egenudviklede IT-systemer, som bl.a. består af Oracle-databaser. IT-systemerne skal løbende både vedligeholdes og udvikles i forhold til den trafik- og statistikfaglighed de understøtter.

Til det arbejde søger vi en dataspecialist, som kan sætte sig ind i dataflow, beregningsgange, udtræksmuligheder og den bagvedliggende kode. Og her kommer du ind i billedet.

Dine opgaver

”Ud over det basale vedligehold af IT-systemerne, så har vi også andre spændende opgaver, som du skal bidrage til. Meget af Trafikstatistikafdelingens faglighed og beregningsrutiner er direkte integreret i de eksisterende IT-systemer, og der vil løbende være behov for at udvikle nye udtræksmuligheder eller anvende data på nye måder. Her kan du med dine kompetencer spille en væsentlig rolle for at få det til at lykkes”, fortæller afdelingsleder Kasper Rosenstand.

Som dataspecialist skal du, i samarbejde med kollegaer i Trafikstatistikafdelingen og eksterne programmører, primært beskæftige dig med:

  • at sikre et stabilt vedligehold af de eksisterende IT-systemer og de integrerede forret-ningsgange
  • at forbedre de eksisterende IT-systemer
  • at deltage i udviklingen af nye IT-systemer og dataudtræk
Alt sammen for at understøtte et fortsat solidt overblik over vejtrafikkens udvikling.

Din baggrund


Vi ser gerne, at du:

  • har en relevant faglig baggrund
  • har erfaring med programmering – gerne i forbindelse med databaser
  • har kendskab til SQL
  • har erfaring med at vedligeholde IT-systemer og databaser
  • har et godt humør, er struktureret, detaljeorienteret og initiativrig
  • evner både at arbejde selvstændigt og skabe resultater i fællesskab
Du ser det som en spændende udfordring at identificere eller blive præsenteret for fejl/uhensigtsmæssigheder i IT-systemerne og efterfølgende afdække og løse problemerne – store som små – og gerne i samarbejde med kollegaerne i afdelingen.

Måske har du flere års erhvervserfaring eller måske er du nyuddannet. Det vigtigste er, at du er nysgerrig og har lyst til at lære og bidrage.

Hos Trafikstatistik

I Trafikstatistik er vi ansvarlige for indsamling og bearbejdning af trafikdata til brug i den daglige opgaveløsning på tværs af hele Vejdirektoratet. Vi skaber dermed grundlaget for drift, vedligehold og udvikling af statsvejnettet. Vi har bl.a. også ansvar for at formidle data og statistikker til den øvrige vejsektor og omverden.

Vores afdeling består af 14 medarbejdere, som primært arbejder fra vores kontor i København. Vi er sammensat af medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige og faglige baggrunde, og vi sætter pris på et konstruktivt samarbejde og en god stemning.

Vi prioriterer, at der er en god balance mellem arbejde og fritid, og du vil have mulighed for fleksibilitet og ugentlige hjemmearbejdedage tilpasset efter dine opgaver og projekter.

Dine løn- og ansættelsesvilkår

Du ansættes i henhold til relevant statslig overenskomst. Der vil være mulighed for forhandling af tillæg afhængig af dine erfaringer og kvalifikationer.

Dit ansættelsesområde vil være Transportministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Tjenestested er Vejdirektoratet i København, hvor du ansættes i Trafikledelse og trafikdataområdet på adressen Carsten Niebuhrs Gade 43, 5. sal, 1577 København V.

Læs mere om os

Hvis du vil vide mere om Vejdirektoratet, og hvad det vil sige at arbejde hos os, kan du læse om vores opgaver og medarbejdere på www.vejdirektoratet.dk.

Har du spørgsmål til selve stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Kasper Rosenstand på telefon 6166 0227 eller e-mail kar@vd.dk


Er du interesseret?

Send dit CV senest d. 6. august 2023. Vi forventer at afholde samtaler løbende samt d. 11. og 14. august.

Søg stillingen ved at trykke på linket ”Søg stillingen” eller via vores hjemmeside www.vejdirektoratet.dk. Vedhæft CV og andre relevante dokumenter.

Vejdirektoratet ønsker at afspejle det omgivende samfund i medarbejdersammensætningen og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Vejdirektoratet - København, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170069&DepartmentId=9796&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5864624

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet