På Hvidovre Hospital arbejder vi målrettet med at skabe et bæredygtigt og meningsfuldt jordemoderliv, der gør, at vores ca. 170 jordemødre har lyst til og mulighed for at få et langt og godt arbejdsliv som jordemoder. Dette, mener vi, er grundlaget for at yde den bedste kvalitet for de omkring 7000 familier, som årligt har graviditet- og fødselsforløb hos os. Vejen dertil, tror vi, understøttes bedst ved god og nærværende ledelse, der har blik for det enkelte menneske og behandler alle med samme respekt.
Da vi i løbet af de sidste par år er lykkes med at ansætte og tilknytte mange medarbejdere, har vi nu brug for endnu en vicechefjordemoder, så vi bedre kan sikre os, at det vi mener og siger, også er det vi gør.
Dine opgaver
Dine primære ansvarsområder bliver:
- Drift og udvikling af jordemoderkonsultationerne (basis) herunder fødselsforberedelse. Således skal du være med til at sikre sammenhængende forløb for især gravide på niveau 1 og 2. Du skal i løbet af det første år af din ansættelse være med til at implementerer fødselsforberedelse i mindre hold og på forskellige platforme, ligesom sundhedsreform og digitalisering af vandrejournal bliver en del af de arbejdsopgaver du skal varetage. Du vil blive 1 af 2 vicechefjordemødre på graviditetsområdet, hvorfor specifik opgavefordeling vil ske efter kompetencer og præferencer.
- Drift og udvikling af dele af vores akutområde. Den præcise opgaveportefølje afhænger af din profil.
Du er sammen med dine 4 vicechefjordemoderkollegaer ansvarlig for den daglige drift i alle afsnit. Det betyder, at du skal sikre, at de rette ressourcer og kompetencer altid er til stede, både her og nu og i fremtiden. Et par gange om ugen vil du have ansvaret for døgnets drift og koordinering på fødeområdet. Her forventes mødetid kl. 07.00 om morgenen.
Som vicechefjordemoder forventes du ligeledes at deltage aktivt i planlægning og udførelse af kvalitets- og udviklingsarbejde, lige som du i samarbejde med de uddannelsesansvarlige jordemødre forventes at deltage i at tilrettelægge, gennemføre og evaluere praktikforløb for de mange jordemoderstuderende, der er tilknyttet afdelingen.
Hvad ønsker vi af vores kommende vicechefjordemoder?
I vores kommende vicechefjordemoder søger vi en leder, som er fagligt og menneskeligt engageret og brænder for både at løse den daglige drift og udvikle kvalitet og arbejdsgange med medarbejdere og lederkolleger. Du vil have en væsentlig rolle i arbejdet med at sikre - og udvikle de bedste patientforløb for alle vores patienter.
Øvrige krav til din kompetenceprofil:
- Fagligt velfunderet og har bred klinisk erfaring inden for det meste af jordemoderens virksomhedsområde.
- Gerne relevant ledererfaring og uddannelse.
- Indsigt i obstetriske patientforløb og nysgerrighed på, hvordan vi fortsat kan udvikle obstetrikken for at sikre det bedste tilbud til familierne.
- Kan se både de store linjer og detaljerne i arbejdet og kan handle strategisk.
- Er komfortabel med at navigere i en politisk ledet organisation og kan omsætte politiske krav til konkrete handlinger.
Dine 4 vicechefjordemoderkollegaer, Bodil, Louise, Malene og Sisse, har mellem 2 og 11 års ledererfaring på Amager og Hvidovre hospital. Vi vil derfor kunne understøtte dig i alle dine opgaver, og du vil komme til at indgå i et lederteam, som dagligt er i tæt og løbende kontakt med hinanden. Vi vægter det kollegiale fællesskab højt, hvorfor vi også prioriterer sociale arrangementer i teamet. Teamet har løbende supervision, som du forventes at deltage i. Til en del af dine administrative opgaver vil du få bistand af ledelsessekretariatet.
Du bliver en del af det tværfaglige lederteam i afdelingen, hvor vi sammen med afdelingsledelsen arbejder målrettet for sikre sammenhængskraft i afdelingen og den fælles ledelsesopgave. Der er særligt et tæt samarbejde med de ledende obstetriske overlæger og oversygeplejersken på Barselsafsnittet, hvor vi hele tiden samarbejder om at sikre og udvikle sammenhængende patientforløb af høj kvalitet.
I afdelingsledelsen referer du til chefjordemoder Katrine Hornum-Stenz.
Din arbejdstid ligger på hverdage med fleksibel mødetid, som afstemmes med dine vicechefjordemoderkollegaer. Der kan planlægges med enkelte hjemmearbejdsdage, men størstedelen af din arbejdstid vil ligge med fysisk tilstedeværelse i og omkring afdelingen.
Hvis du ikke kommer fra et andet lederjob i Region H forventer vi, at du i løbet af det første 1-1½ år gennemfører Region H´s lederuddannelse. Denne indeholder både introduktion til dit driftsansvar samt værktøjer til ledelse af medarbejdere.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomsten for ledere på Danske Fysioterapeuters, Ergoterapeutforeningens og Jordemoderforeningens område mellem RLTN og Jordemoderforeningen m.fl.
Stillingen er til besættelse pr. 1. september 2025.
Ansøgningsfrist: 2. juni 2025
Samtaler: 11. juni 2025
Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefjordemoder Katrine Hornum-Stenz på telefon: 38 62 34 33 eller mail: katrine.hornum-stenz@regionh.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde skiftende arbejdstid
-Arbejdsgiver:
Amager og Hvidovre Hospital, Kettegård alle, 2650 Hvidovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-06-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/e670322c-6d7e-4c7e-b9b1-bd9e32b39635