Er du opmærksom på detaljen og kan du arbejde struktureret i en travl og udfordrende arbejdsdag? Softwareteamet i Cyberdivisionen søger lige nu en struktureret medarbejder med teknisk indsigt, som på sigt kan være en solid faglig kapacitet på sit eget område.
Har vi ramt rigtigt? Så læs videre og send din ansøgning allerede i dag!
Om os
Cyberdivisionen er en del af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, som en af landets største it-organisationer. Vi løser sikkerheds-, drifts- og udviklingsopgaver, der sikrer kommunikation og it til forsvarets ansatte – uanset om de er ombord på skibe i Nordatlanten, på mission i ørkenen eller arbejder på kaserner og kontorer et sted i rigsfællesskabet. Cyberdivisionen har ansvaret for at indkøbe, udvikle og drive en stor portefølje af forsvarets it-systemer.
Vi har stor respekt for hinanden, og vi er meget bevidste om, at vi kommer sammen i mål.
Det er essentielt for vores team, at vi lytter til os selv og hinanden, for vi ved, at det er med til at sikre både vores trivsel, samt skabe et godt fundament for vores opgaveløsning.
Vi har en gennemsnitlig arbejdsuge på 37 timer med betalt frokostpause. Der er fokus på kompetenceudvikling og mulighed for at tilpasse arbejdsopgaverne efter dine personlige præferencer. Vi har et uformelt arbejdsmiljø med en god omgangstone, hvor vi sætter en stor ære i, at opgaverne bliver løst samtidig med at vores medarbejdere udvikler sig.
Om stillingen
Du vil blive en del af et dygtigt team, der hver dag sikrer, at vores softwarelicenser er korrekt administreret og overholder reglerne. Dine opgaver inkluderer:
- Administration og koordinering af softwarelicenser på tværs af flere afdelinger
- Optimering af licensporteføljen
- Vejledning og støtte ved offentlige udbud
- Sikre overholdelse af licensaftaler og compliance
- Samarbejde med interne interessenter samt eksterne leverandører for optimal licensstyring
- Bidrage til udvikling og implementering af processer og procedurer for licensstyring
Om dig
Der er tale om en stilling med mange facetter og et bredt ansvarsområde. Du kan derfor forvente at arbejde med mange opgaver ad gangen. Derfor er det en fordel, hvis du er god til at holde overblikket og løbende prioritere dine arbejdsopgaver.
Vi søger en medarbejder med følgende kvalifikationer og egenskaber:
- Erfaring med software licensstyring eller lignende opgaver
- Grundige analytiske færdigheder og opmærksomhed på nuancerne
- Evne til at planlægge og strukturere arbejdet
- Erfaring med indkøb, herunder klargøring af ordrer
- Kendskab og erfaring med SAP og LicenseWatch
- Gode kommunikations- og samarbejdsevner
- Kendskab til Forsvarsministeriets koncern vil være en fordel
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst.
Er du akademiker ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).
Hvis du har en it-uddannelse, kontoruddannelse eller en anden relevant uddannelse ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Hvidovre.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og Ansøgning
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Thomas Tandrup på telefon 21200775.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Mathilde Schmidt-Lange på telefon 32665818.
Ansøgningsfristen er den 18. august 2025.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis/svendebrev. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, it og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og it for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores it-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for. Vi er ca. 2500 medarbejdere (3/4 civile - 1/4 militære) fordelt ud over hele Kongeriget, med hovedkontorer i henholdsvis Ballerup, Brabrand og Hvidovre.
Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriet Ejendomsstyrelsen ved Cyberdivisionen, Helseholmen, 2650 Hvidovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/c76607f4-a1fe-4931-a8c1-3c3036b31adb