Bliv rengøringsleder for tre plejehjem i Hvidovre kommune med ansvar for høj kvalitet og godt arbejdsmiljø

dato

Vil du være med til at sikre høj rengøringskvalitet og et godt arbejdsmiljø for både borgere og medarbejdere?

Brænder du for ledelse, struktur og kvalitet – og kan du se dig selv som den samlende rengøringsfaglige leder på tværs af tre plejehjem? Så er det måske dig, vi søger som vores nye rengøringsleder.

Om stillingen

Vi søger en engageret og erfaren rengøringsleder, hvor du får ansvaret for at samle og lede rengøringsindsatsen på alle tre kommunale plejehjem i Hvidovre Kommune, Krogstenshave, Dybenskærhave og Strandmarkshave. Det er første gang, rengøringen på plejehjemmene samles under én fælles ledelse, og implementeringen af denne nye organisering bliver en af dine vigtige første opgaver. Organiseringen skal træde i kraft d. 1. januar 2026.

Du bliver overordnet ansvarlig for rengøringskvalitet, organisering og samarbejde – og skal sikre en ensartet og professionel rengøringsindsats på tværs af lokationerne. På to af plejehjemmene vil du have et tæt samarbejde med tilsynsassistenter, som har en vigtig rolle i den daglige koordinering og faglige understøttelse lokalt. Du vil blive forankret på Krogstenshave Plejehjem, og referere til plejehjemslederen her.

Du vil desuden indgå i et fagligt samarbejde og sparring med kommunens øvrige rengøringsområde, som understøtter kvalitet, ensartede standarder og videndeling på tværs af kommunale institutioner.

Stillingen kræver både strategisk overblik og evnen til at arbejde praktisk og nærværende – også ved selv at deltage i opgaverne.

Dine primære opgaver

  • Implementere og forankre en ny, samlet rengøringsstruktur på tværs af plejehjemmene
  • Planlægning og koordinering af rengøringsopgaver og ressourcer
  • Personaleansvar for rengøringsassistenter fordelt på tre plejehjem
  • Understøttelse af tilsynsassistenternes faglige ledelse på Dybenskærhave og Strandmarkshave
  • Bedrive faglig ledelse på Krogstenshave
  • Indgå i tæt samarbejde med de lokale tilsynsassistenter og støtte dem i deres daglige rolle
  • Opfølgning og kvalitetssikring baseret på rengøringsanalyser og interne audits
  • Udvikling og optimering af arbejdsgange, herunder implementering af nye metoder og standarder
  • Sikre høj hygiejnestandard og overholdelse af gældende arbejdsmiljø- og sikkerhedskrav
  • Samarbejde med plejehjemsledere, afdelingsledere og øvrige faggrupper for at sikre en helhedsorienteret indsats
  • Løbende sparring og koordinering med kommunens øvrige rengøringsledelse
  • Indkøb og styring af blandt andet rengøringsartikler og -midler
  • Fungere som rollemodel gennem deltagelse i praktiske rengøringsopgaver
Vi forventer, at du

  • Har solid erfaring med personaleledelse – gerne inden for rengørings- eller servicebranchen
  • Har stærke samarbejds- og kommunikationsevner
  • Er systematisk, beslutningsdygtig og god til at skabe overblik
  • Har erfaring med implementering af nye arbejdsgange og forandringsledelse
  • Er rutineret IT bruger
  • Har en relevant faglig og ledelsesmæssig baggrund, fx som rengøringstekniker, serviceleder eller tilsvarende
  • Ser det som naturligt at indgå i opgaveløsningen, når det kræves, og derigennem fungere som en naturlig del af teamet
Vi tilbyder

  • En spændende og meningsfuld stilling med stor mulighed for at præge både struktur og kultur
  • En arbejdsplads med fokus på tillid, respekt og høj faglighed
  • Et tæt samarbejde på tværs af kommunale enheder
  • En ledelsesrolle med stort ansvar og indflydelse
  • Faglig sparring med kolleger i kommunens øvrige rengøringsområde
  • Løbende mulighed for faglig og personlig udvikling
  • Medarbejdercafé og gratis parkering
Praktisk information

Ansættelsesvilkår: Efter gældende overenskomst

Mødetider: Fortrinsvis hverdage 7.00 – 14.30

Tiltrædelse: Snarest muligt eller efter aftale.

Ansøgningsfrist: søndag d. 17. august 2025

Samtaler: 1. samtale finder sted onsdag d. 20. august 2025 og 2. samtale d. 25. august 2025


Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte plejehjemsleder for Krogstenshave plejehjem Marie-Louise Sharp-Johansen på mafg@hvidovre.dk eller 41 85 02 55. I ugerne 31, 32 og 33 kan Forstander for Strandmarkshave Kim Knudsen kontaktes på kku@hvidovre.dk eller på 29 36 73 60.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Hvidovre Kommune, Center for Økonomi og Personale, Hvidovrevej, 2650 Hvidovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/7d08577f-0094-47f8-b825-192d044cb57d

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet