Bliv økonomikonsulent i Hvidovre Kommunes hjemmepleje og sygeplejeområde

dato

Vil du spille en central rolle i styringen af Hvidovre Kommunes udgifter til Hjemme- og Sygeplejen og samtidig arbejde tæt på driften? Så er det måske dig, vi leder efter. I Hvidovre kommune er økonomiopgaverne centraliseret i Center for Økonomi og Personale, som understøtter økonomistyringen i hele kommunen med høj faglighed, og i tæt samarbejde og dialog med fagcentrene.

Om stillingen Vi søger en engageret og samarbejdsorienteret økonomikonsulent til Administrationsgruppen i Center for Økonomi og Personale.

I denne rolle bliver du en central aktør i den økonomiske styring af hjemmepleje- og sygeplejeområdet. Du vil arbejde tæt sammen med kolleger i eget center og indgå i et tæt og konstruktivt samarbejde med fagcentret.

Du vil få en central rolle som bindeled mellem fagcentrets ledelse og den udførende del, hvor du bidrager til at skabe et klart og brugbart økonomisk overblik.
Din indsats bliver afgørende for at sikre, at økonomistyringen understøtter både strategiske beslutninger og den daglige drift.

Dine opgaver bliver blandt andet:

  • Udarbejde månedlige budgetopfølgninger, hvor du opdaterer forventninger til både personale- og driftsudgifter og fremhæver eventuelle afvigelser.
  • Udarbejde konsekvensberegninger ved ændringer i løn, nyansættelser eller andre tiltag, så ledelsen kan se, hvordan budgettet påvirkes.
  • Sparring med ledelsen omkring udvikling og anvendelse af fagspecifikke data og nøgletal.
  • Aktiv deltagelse i udviklingen af den samlede økonomistyring.
Din profil
  • Din uddannelsesmæssig baggrund er ikke afgørende, men du har en god forståelse for økonomistyring og det økonomiske årshjul.
  • Du har erfaring som økonomikonsulent i en politisk ledet organisation og gerne med erfaring fra hjemmepleje- og sygeplejeområdet.
  • Du kan arbejde selvstændigt og er struktureret.
  • Du evner at bevare overblikket og overholde deadlines.
  • Du har gode relationelle kompetencer og kan opnå resultater gennem samarbejde.
Du bliver en del af Center for Økonomi og Personale, hvor der i alt er ca. 70 medarbejdere fordelt på syv teams. Vi er meget bevidste om den centrale og understøttende rolle vores center har og som vi udfylder ved aktivt at bidrage til at udvikle kommunens service. Vi har et godt kollegialt fællesskab, hvor vi vægter faglig vidensdeling og arbejdsglæde.

Vi tilbyder
  • En familievenlig og rummelig arbejdsplads
  • En spændende stilling med mulighed for at præge dine opgaver og arbejde både selvstændigt og tværgående
  • En arbejdsplads med stærke faglige fællesskaber og en uformel kultur med højt til loftet
  • Mulighed for fleksible arbejdstider og hjemmearbejde.
Det praktiske Arbejdspladsen er på Hvidovre Rådhus.

Ansættelsen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. november 2025.

Løn aftales efter principperne i Ny Løn og henhold til gældende overenskomst.

Vil du vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte:

Teamleder Tina Linea Jensen på mail: tij@hvidovre.dk eller telefon: 3639 3784. Du er også velkommen til at kontakte kontaktpersonen for området Jimmy John Mortensen på mail jaat@hvidovre.dk eller telefon 3639 3726.

Ansøgningsfrist Vi glæder os til at modtage din ansøgning samt CV senest tirsdag den 16. september 2025.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag den 23. og den 24. september 2025.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Hvidovre Kommune, Center for Økonomi og Personale, Hvidovrevej, 2650 Hvidovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-09-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/dc67c05e-d00c-4735-bc46-b1c14013d5ac

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet