Som logopæd i Hvidovre Kommunes PPR, vil du blive en del af et PPR i udvikling, der har fokus på det tværfaglige samarbejde helt tæt på i børnenes læringsmiljøer. Vi søger dig, der har mod på at stå i og bidrage til denne udvikling og være medskabende af vores praksisnære PPR. Det er helt centralt i vores udviklingsproces, at vi drives af at gøre en forskel helt tæt på sammen med de voksne i børnenes hverdagskontekster.
Fælles om børnene I Hvidovre Kommune er vi fælles om børnene og tager fælles ansvar for at understøtte, at børns trivsel og læring kan gå hånd i hånd. Vi har fokus på udvikling i konteksten omkring børn og unge, og udvikler PPR indsatser, der styrker en brobygning mellem special- og almenpædagogik, for herigennem at skabe deltagelsesmuligheder for alle børn i de pædagogiske læringsmiljøer.
I PPR er vi foruden logopæder også psykologfaglige kollegaer, specialpædagogiske vejledere, børnefysioterapeuter og dertil en administration og en ledelse. Du vil blive en del af en kompetent og engageret tværfaglig gruppe af PPR-medarbejdere, hvor udvikling, fagligt fællesskab og arbejdsglæde er en vigtig del af hverdagen.
Du skal kunne arbejde selvstændigt og samtidig trives med aktivt at bidrage til et tæt og gensidigt forpligtende tværprofessionelt samarbejde med dine kollegaer i PPR samt i den øvrige del af organisationen. Du skal have blik for at tilrettelægge opgaveløsningen responsivt, så den matcher de aktuelle behov i dagtilbud og skoler. Du skal have fokus på at inddrage relevante fagligheder alt efter, hvad opgaverne kalder på samt at arbejde med afsæt i børnenes og familiernes perspektiver, håb og drømme.
Tæt på i børnenes læringsmiljøer Vi har en ambition om at være med helt inde i læringsmiljøerne i dagtilbud og på skoler. Målet er at være en aktiv del af holdet omkring rettidige, udviklende og understøttende indsatser i læringsmiljøer for alle børn og unge i Hvidovre.
Vi indgår i indsatser, sammen med netværket af voksne omkring børnene og vi bidrage til undersøgelsesforløb og pædagogisk-logopædiske vurderinger, der kan understøtte udvikling i konteksten omkring børnene.
Vi prioriterer et højt fagligt niveau og lægger vægt på, at vi sammen kan udvikle os, lære nyt og sparre med hinanden på tværs af fagligheder. Inden for den monofaglige gruppe trækker vi desuden på hinandens forskelligartede ekspertiseområder og vi ser derfor også gerne, at du kommen med specifik erfaring eller viden, som du har lyst til at sættes i spil sammen med os.
Vi leder efter dig, der er uddannet audiologopæd eller er pædagog eller lærer og har en diplomuddannelse i logopædi, har fokus på de sproglige læringsmiljøer og arbejder med et systemisk syn på børn og familiers udviklingsmuligheder. Metodisk arbejder vi bl.a. ud fra det canadiske Hanen-program, Learning Language and Loving It, som flere i gruppen samt kommunens pædagogiske vejledere, er blevet certificeret i.
I stillingen vil du komme til at have opgaver både i dagtilbud og på skoler og det er en fordel, hvis du har erfaring fra samarbejde i de kontekster, som PPR arbejder i. Du vil hos os opleve en varierende og spændende hverdag, hvor der er stor indflydelse på egen opgaveløsning. Du skal selv tilrettelægge meget af dit arbejde, og derfor skal du trives med at have overblikket over dine arbejdsopgaver og ansvaret for dem.
Vi er en del af et forældrekursusforløb i Kommunen som hedder Familieliv Hvidovre, hvor vi skiftes til at varetage undervisningsseancer om sprog, kommunikation og samspil. Disse undervisningsseancer afholdes sen eftermiddag/aften og vi forventer at du, som en del af din fleksible arbejdstilrettelæggelse vil kunne bidrage til at varetage denne opgave.
Vi lægger vægt på, at vi kan agere roligt og tillidsskabende i de komplekse opgaver og situationer, som vi samarbejder med familier, dagtilbud, skoler og øvrige samarbejdspartnere om og vi giver og søger feedback på vores opgaveløsning.
Vi søger dig, der:
- Finder det motiverende at tænke nyt
- Arbejder for en brobygning mellem special- og almenpædagogik
- Inviterer og bidrager til tværfagligt samarbejde
- Er nysgerrig og opsøgende på andre faglige perspektiver
- Tænker kreativt og har blik for hvilke muligheder, der kan være i konteksten omkring børn og unge.
- Har lyst til at arbejde forebyggende gennem tidlig indsats sammen med det pædagogisk personale i dagtilbud og på skoler.
- Har erfaringer (eller mod på at gøre dig erfaringer) med mødeledelse og blik for positioneringer i kommunikationen – både for dig selv og for andre
Yderligere oplysninger Stillingen er på 37 timer og der arbejdes efter årsnorm.
Løn og ansættelse er ifølge gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist: søndag den 10. August 2025
1. runde ansættelsessamtaler finder sted i uge 33 samt eventuel 2. runde samtaler i uge 34.
Stillingen er med tiltrædelse snarest muligt og senest d. 1. oktober 2025.
Hvis du kommer i betragtning til stillingen, vil der – med dit samtykke – blive indhentet straffe- og børneattest samt reference(r) fra tidligere arbejdsgiver(e), som vil indgå i vurderingen af hvorvidt vi vil tilbyde ansættelse.
For yderligere oplysninger eller ved afklarende spørgsmål er du er velkommen til at kontakte tværfaglig leder i PPR Frederik Kiørboe på mobil: 25 52 97 66 (Frederik holder ferie i uge 29-32) eller leder af PPR Helle Birkvad på mobil: 41 51 73 37 (Helle holder sommerferie i uge 28-30).
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Hvidovre Kommune, Center for Økonomi og Personale, Hvidovrevej, 2650 Hvidovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f0fa4e8a-5fd0-46ed-b103-61417ce73543