En af vores psykologfaglige kollegaer skal fremadrettet varetage nye opgaver i vores organisation og vi søger derfor en ny psykologfaglig kollega, som har lyst til at være medskaber af det PPR, som vi skal være i fremtiden og som har mod på at stå i denne udvikling sammen med os.
I PPR i Hvidovre Kommune vil du blive en del af et PPR i udvikling. Vi har fokus på tværprofessionelt samarbejde i de pædagogiske kontekster, som børn og unges hverdagsliv udspiller sig i. Vi drives af at være et praksisnært PPR, som gør en forskel helt tæt på i børnenes læringsmiljøer.
Fælles om børnene i de pædagogiske læringsmiljøer I Hvidovre Kommune er vi fælles om børnene og tager tværprofessionelt ansvar for at understøtte, at børns læring og trivsel kan gå hånd i hånd. Vi har fokus på udvikling i konteksten omkring børn og unge og udvikler PPR indsatser, der styrker en brobygning mellem special- og almenpædagogik, for herigennem at skabe deltagelsesmuligheder for alle børn i de pædagogiske læringsmiljøer.
I PPR er vi foruden psykologer også logopæder, specialpædagogiske vejledere, børnefysioterapeuter, en administration og en ledelse. Hos os vil du blive en del af en kompetent og meget engageret tværfaglig gruppe af PPR-medarbejdere, hvor udvikling, fagligt fællesskab og arbejdsglæde vægtes som en vigtig del af hverdagen.
Vi er et PPR med en teamstruktur, hvor vi er organiseret i 3 tværprofessionelt sammensatte PPR-områdeteams. Sammen med vores tværfaglige kollegaer i resten af organisationen indgår hvert af de 3 PPR-områdeteams i tæt og fælles forpligtende samarbejde med de dagtilbud og skoler som geografisk er placeret i 3 områder i kommunen. Som vores nye psykologfaglige kollega vil du blive tilknyttet et af de 3 områdeteams, og du vil indgå i miniteams med kollegaer fra PPR, som har tætte opgavefælleskaber med de skoler og dagtilbud som du kommer til at blive tilknyttet. Du vil desuden indgå i den psykologfaglige gruppe som bl.a. mødes på faggruppemøder og i teamtid.
Du skal kunne arbejde selvstændigt og samtidig trives med aktivt at bidrage til et tæt og gensidigt forpligtende tværprofessionelt samarbejde med dine kollegaer i PPR samt i den øvrige del af organisationen. Du skal have blik for at tilrettelægge opgaveløsningen responsivt, så den matcher de aktuelle behov i dagtilbud og på skoler. Som en del heraf skal du have blik for at inddrage relevante tværfagliglige kollegaer i opgaverne - med et fokus på hvad opgaverne kalder på.
Vi arbejder med facilitering af indsatser, aktiv deltagelse i indsatser samt med praksisnær vejledning og sparring med netværket af voksne omkring børnene. Desuden varetager vi også undersøgelsesforløb og pædagogiske psykologiske vurderinger, som vi arbejder med i tæt kobling til den pædagogiske praksis for at understøtte udvikling i de pædagogiske læringsmiljøer, som børnene er i.
Tæt på i børnenes læringsmiljøer Vi har en ambition om at være med helt inde i læringsmiljøerne i dagtilbud og på skoler. Målet er at være en aktiv del af holdet omkring rettidige, udviklende og understøttende indsatser i læringsmiljøer for alle børn og unge i Hvidovre. Vi prioriterer et højt fagligt niveau og lægger vægt på, at vi sammen kan udvikle os, lære nyt og sparre med hinanden. Vi leder efter dig, der har en psykologfaglig uddannelse, har fokus på udvikling af læringsmiljøer og arbejder med et systemisk syn på børn og familiers udviklingsmuligheder.
I stillingen vil du komme til at have opgaver både i dagtilbud, på skoler. Opgaverne ligger ikke helt fast, da vi gerne vil kunne matche dem med dine kompetencer og interesser.
Du vil hos os opleve en varierende og spændende hverdag, hvor der er stor indflydelse på egen opgaveløsning. Du skal selv tilrettelægge meget af dit arbejde og derfor skal du trives med at have overblikket over dine arbejdsopgaver og ansvaret for dem. Vi lægger vægt på, at vi kan agere roligt og tillidsskabende i de komplekse opgaver og situationer, som vi samarbejder med dagtilbud og skoler om og vi giver og søger feedback på vores opgaveløsning.
Vi søger dig, der:
- Finder det motiverende at tænke nyt
- Arbejder for en brobygning mellem special- og almenpædagogik
- Inviterer og bidrager til tværprofessionelt samarbejde
- Er nysgerrig og opsøgende på andre faglige perspektiver
- Tænker kreativt og har blik for hvilke muligheder, der kan være omkring barnet
- Har lyst til at arbejde forebyggende gennem tidlig indsats og understøttende sparring til pædagogisk personale via aktiv deltagelse i praksis
- Har gode erfaringer med mødeledelse og blik for positioneringer i kommunikationen – både for dig selv og for andre
- Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med (eller kendskab til) det at udvikle et praksisnær tværprofessionelt PPR
Stillingen er på 37 timer og der arbejdes efter årsnorm.
Stillingen er med tiltrædelse snarest muligt og senest d. 1. oktober 2025.
Yderligere oplysninger Løn og ansættelse er ifølge gældende overenskomst
Ansøgningsfrist: den 6. august 2025
1. runde ansættelsessamtaler forventes at finde sted den 11. august og 2. samtalerunde forventes afholdt den 18. august.
Hvis du kommer i betragtning til stillingen, vil der – med dit samtykke – blive indhentet straffe- og børneattest samt reference(r) fra tidligere arbejdsgiver(e), som vil indgå i vurderingen af hvorvidt vi vil tilbyde ansættelse.
For yderligere oplysninger eller ved afklarende spørgsmål er du er velkommen til at kontakte tværfaglig leder i PPR Pernille Dam på mobil: 93 51 62 72 (Pernille holder sommerferie i uge 28-31) eller leder af PPR Helle Birkvad på mobil: 41 51 73 37 (Helle holder sommerferie i uge 28-30).
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hvidovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Hvidovre Kommune, Center for Økonomi og Personale, Hvidovrevej, 2650 Hvidovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/9f35f207-197a-4e32-b4db-df9282fd7244