Bliv dansklærer på Frydenhøjskolen og inspirer elever på 3. og 7. årgang i Hvidovre

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Dansklærere til 3. og 7. årgang - evt. Ordblindevejleder

Brænder du for undervisning i indskolingen, og for et tæt teamsamarbejde, hvor vi i fællesskab skaber en motiverende skoledag for vores skønne elever, så er en stilling hos os lige noget for dig!

Vi søger to engagerede og fagligt velfunderede lærere til opstart pr. 1. januar eller hurtigst muligt.
3. årgang søger en dansklærer, som også vil indgå i andre fag på årgangen fx. billedkunst.
7. årgang søger en dansklærer der evt. også vil kunne have interesse for historie og engelsk. Herudover er der på begge årgange også en forventning om, at man vil indgå i teamsamarbejdet om årgangen og heri en delt klasselærerfunktion.
Er du musik og/eller HDS-lærer, vil det også have interesse, men det er ikke et krav.
Vi er åbne overfor forskellige fagkombinationer.
Vi står også i den situation, at vi mangler en ordblindevejleder til skolen, som ser muligheder i at samarbejde med skolens læsevejledere om læseudviklingen på skolen. Har du denne uddannelse eller har interesse indenfor dette område og brænder for at hjælpe børn til en bedre læse- og generel  skoleoplevelse, så er vi også den rette skole for dig.

Det er en forventning om, at du ønsker at indgå i et tæt og forpligtende teamsamarbejde omkring hele årgangen  -  både i planlægningen af undervisningen og i samarbejdet omkring årgangen.
Derudover vil du blive en del af en samlet skole, med fokus på både årgang, afdeling og den hele skole.

Vil du være med til at gøre en forskel på vores skole sammen med os!

Frydenhøjskolen er en almen folkeskole med gode fysiske rammer beliggende i Hvidovre Kommune. Skolen har elever fra 0. til 9.klassetrin i almenskolen samt elever fra 0. til 10.klasse i vores gruppeordning for elever inden for autismespektrumforstyrrelser. Derudover har vi både SFO og klub tilknyttet.

På Frydenhøjskolen er ikke mange dage ens. Vi har elever fra alle samfundslag og med mange forskellige kulturelle baggrunde. Frydenhøjskolen ligger i Avedøre. Der er en del børn med både sociale og faglige udfordringer, som til tider kan gribe ind i hverdagen og kræve overblik og fleksibilitet i forhold til undervisningen.

I en uforudsigelig hverdag er det vigtigt at arbejdspladsen skaber en god og tryg ramme, som fundament for trivsel og læring hos både elever og medarbejdere. Derfor arbejder vi bevidst på at fastholde og styrke den gode sociale kapital, vi har på skolen. Det sker bl.a. gennem stor inddragelse af medarbejderne i hverdagens beslutninger vedrørende vores kerneopgaver. Derudover arbejder vi med co-teaching. Co-teaching er en metode til at sikre et endnu større samarbejde om den faglige udvikling blandt vores medarbejdere og skabe deltagelsesmuligheder for alle elever.

Vi er en udviklingsorienteret skole med trygge rammer, gode traditioner, et godt elevgrundlag og et konstruktivt forældresamarbejde.

Nysgerrighed, fællesskab og udsyn er hovedoverskrifterne i vores værdigrundlag. Vi har fokus på, at de bedste undervisningsrammer skabes i børnenes læringsmiljø. Derfor er det vigtigt, at du tror på at børnene udvikler sig og lykkedes bedst i fællesskaber. Denne opgave løses i samarbejde mellem team, elever og forældre.

Skolen har en engageret medarbejdergruppe, der er organiseret i årgangsteam og indgår i et tæt samarbejde mellem lærere og pædagoger. Alle lærere modtager en Chromebook ved opstart, som bruges dagligt ift. både undervisning og teamsamarbejde.

Vores forventninger til dig:

  • Du er læreruddannet med linjefag eller tilsvarende kompetencer inden for dine fag.
  • Du har et børnesyn, hvor du ser alle børn som værdifulde for fællesskabet
  • Du er motiveret og engageret i teamsamarbejdet og gerne med indblik i planlægning og organisering i årgangsundervisning.
  • Du kan arbejde struktureret og systematisk med elevernes faglige og personlige udvikling
    Du ved, at arbejdet med trivsel og fællesskabet er vigtigt, og du tilgodeser dette i din daglige planlægning
  • Du er ambitiøs på elevernes vegne
  • Du kan justere din praksis og tilpasse dig børnegruppens behov
  • Du er lyttende og anerkendende i forhold til de udfordringer elever og kollegaer står med i hverdagen
  • Du anskuer forældresamarbejdet som en værdifuld ressource

 Vi tilbyder:

  • En velfungerende skole i trygge rammer som også tilbyder mentorordning for nyansatte medarbejdere.
    Et tæt og forpligtende samarbejde mellem lærere og pædagoger
  • Du bliver en del af et stærkt og udviklingsorienteret årgangsteam
  • En spændende, afvekslende og udfordrende hverdag
  • En skole med dygtige og engagerede faglige vejledere - både indenfor faglighed og trivsel.
  • Et tæt internt samarbejde såvel som et tæt samarbejde med eksterne samarbejdspartnere.

Hvidovre Kommune og Danmarks Lærerforening har en lokalaftale om lærernes arbejdstid, der skaber respekt for både den enkelte lærers professionelle råderum samt den kerneopgave lærerne skal løse sammen.

Har du lyst til at være en del af vores arbejdsplads med 720 elever og 140 fastansatte medarbejdere, er du velkommen til at kontakte os for at høre nærmere.

Ansættelsesvilkår og proces

Ansættelse sker som udgangspunkt i henhold til gældende overenskomst og aftaler.

Ansøgningsfrist søndag, den 3. november 2024.

Samtaler forventes afviklet tirsdag, den 12. november 2024.

Kontakt

For yderligere oplysninger kan du kontakte faglig leder Hanne Garval på mail: hgx@hvidovre.dk eller Casper Severin Laursen på mail: svr@hvidovre.dk

 

 

 

 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=694df36e)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Hvidovre Kommune - Frydenhøjskolen, Egevolden, 2650 Hvidovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6126914

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet