Arbejdsmiljøkonsulent i Hvidovre Kommune: Skab et trygt og sundt arbejdsmiljø for ca. 4.000 medarbejdere

dato

Vil du være med til at skabe et trygt og sundt arbejdsmiljø for Hvidovre Kommunes ca. 4.000 medarbejdere og ledere? Din fornemmeste opgave bliver at bidrage til at fremme et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø i Hvidovre Kommune. Organisatorisk kommer du til at sidder centralt placeret i HR afdelingen i Center for Økonomi og Personale. Du bliver konsulent for Kommunens Arbejdsmiljøgrupper i forhold til arbejdsmiljømæssige problemstillinger, hvor du arbejder på at integrere systematisk arbejdsmiljøtænkning i det daglige arbejde ved blandt andet at sikre samspillet mellem det organisatoriske og det operationelle niveau.

Dine opgaver I tæt sammenarbejde med din kollega får du ansvar for at støtte ledelsen i arbejdet med at sikre et godt arbejdsmiljø, og du får med udgangspunkt i blandt andet ”Lov om arbejdsmiljø” ansvaret for:

  • At koordinere Hvidovre Kommunes arbejdsmiljøindsatser på operationelt og organisatorisk niveau i samarbejde med Ledelsen, HovedMED-udvalget, CenterMED, samt de lokale arbejdsmiljøgrupper
  • Support til Kommunens arbejdsmiljøgrupper ved tilsyn fra Arbejdstilsynet
  • At facilitere lokale temadage om trivsel og arbejdsmiljø samt yde rådgivning til afdelinger og teams med særlige udfordringer
  • Administrator for Kommunens Arbejdsmiljøsystem ”SafetyNet”
  • At undervise i supplerende arbejdsmiljøuddannelse til kommunens arbejdsmiljøgrupper
  • At udarbejde overordnede instrukser, vejledninger og retningslinjer om arbejdsmiljø- og sikkerhedsforhold
  • Deltagelse i Kommunens HovedMED-udvalg.
Om dig Du arbejder selvstændigt, tager initiativ og formår at omsætte idéer til handling. Dine mundtlige og skriftlige formuleringsevner er gode. Du er vant til at rådgive, planlægge, koordinere og udføre. Du har erfaring og stærke samarbejdskompetencer.

Vi forestiller os derudover, at du:

  • Har en relevant uddannelse, kombineret med uddannelse inden for arbejdsmiljø, gerne med erfaring fra det kommunale
  • Har kendskab til Arbejdstilsynets tilsynsmetoder og arbejdsmiljølovgivningen
  • Har erfaring med organisatorisk og operationelt arbejde med psykisk og fysisk arbejdsmiljø
  • Har organisatorisk tæft og kan navigere i mange forskellige sammenhænge. Du er vedholdende og følger dine opgaver helt til dørs – store som små.
  • Er serviceorienteret, tager naturligt ansvar, er administrativ stærk, systematisk i opgaveløsningen og har blik for og kan skabe gode og sammenhængende løsninger.
Om os Vi er 28 kolleger i HR, fordelt på løn, personalejura, udvikling og arbejdsmiljø. Vi sidder sammen i et storrumskontor og har en anerkendende kultur med tæt samarbejde på tværs, hvor vi sparrer livligt med hinanden. Vi har fleksibilitet i opgaveløsningen og mulighed for hjemmearbejde.

Løn og ansættelsesforhold Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Vi håber at byde dig velkommen hurtigst muligt.

Ansøgningsfrist Den 10. august 2025

Der vil evt. blive foretaget en personlighedstest mellem første og anden samtale.

Yderligere oplysninger Har du spørgsmål, så er du meget velkommen til at kontakte HR chef Leila Lind (ferie til og med 29. juli 2025) på tlf. 4177 2771 eller arbejdsmiljøkonsulent René Duris Knudsen (ferie uge 29-31) på tlf. 3639 3228.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Hvidovre Kommune, Center for Økonomi og Personale, Hvidovrevej, 2650 Hvidovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d6a28781-ab4c-4e80-a5d0-9513e537f375

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet