Application Managers til videreudvikling af politiets operative systemer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Rigspolitiets Koncern IT søger engagerede Application Managers til at videreudvikle de politifaglige it-systemer. Hvis du kan navigere i it-terrænet, og samtidig har fingerspidsfornemmelser for driften af applikationer, så er det dig vi leder efter!

"Systemerne er afgørende for, at politiets beredskab og efterforskning fungerer og dermed medvirker til at sikre tryghed og sikkerhed i samfundet. Der er mange spændende opgaver, fordi vores systemer hver dag indgår i politiets daglige operationer."

- Application Manager, Operative Applikationer

Din nye hverdag

Sektionen Operative Applikationer varetager drift, vedligeholdelse og videreudvikling af de politifaglige it-systemer, som har stor betydning for udførelsen af politiets samfundsvigtige opgaver. Som Application Manager gør du en forskel for hver eneste kollega i politiet, når du sikrer, at it-redskaberne fungerer og bedst muligt understøtter politiets operative indsats. IT-systemporteføljen som Operative Applikationer varetager understøtter politiets beredskab, efterforskning, grænseområdet, straffesagskæden samt borger- og myndighedsrettede tjenester.

Som Applications Manager vil du være ansvarlig for applikationsområdet for ét eller flere systemer. Dine opgaver vil bl.a. bestå i:

  • At være bindeled og drivkraft mellem Koncern IT og forretningen, herunder samarbejde om videreudvikling af systemporteføljen
  • Leverandørstyring af interne og eksterne IT-leverancer
  • Bistå forretningen med tekniske inputs ved nye forretningskrav og ændringer, herunder review af løsningsbeskrivelser
  • Gennemføre testforløb i samarbejde med forretningsbrugere og leverandører
  • Sikre best practice inden for application management: Patch, sikkerhed, compliance og teknisk gæld m.m.
  • Håndtering af incident, changes og releases i henhold til ITIL-processer

Vi leder efter flere egnede kandidater, som har erfaring med ét eller flere af ovenstående områder. Dit erfaringsniveau med ovenstående kan variere, og vi forventer ikke at finde én kandidat, som er erfaren på alle områder. Da vi har flere åbne stillinger i sektionen, er der flere systemer i spil i forhold til, hvilke systemer du vil blive Application Manager for, da det også afhænger af din profil og dine interesser.

Aktuelt søger vi Application Managers til bl.a. politiets våbensystem, sagsstyringssystemet POLSAS, PAS-området samt den fælles dataløsning i straffesagskæden.

Vores nye kollega

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forventer at du har en bred IT-forståelse.

Vi forestiller os at du har erfaring eller kendskab til:

  • Applikationsdrift
  • Leverandørsstyring- og samarbejde
  • Forretnings- og brugerinddragelse
  • Kravspecificering
  • Opgave- og budgetstyring

Det er en fordel, hvis du har kendskab til politiet og til et eller flere af politiets systemer. Vi ser gerne, at du har et par års relevant erhvervserfaring, men er du nyuddannet, er du også velkommen til at søge.

Om os

Sektionen består af 25 kompetente og engagerede medarbejdere, som forvalter flere af politiets operative systemer i tæt samarbejde med de øvrige fagområder i Koncern IT, Rigspolitiet samt eksterne IT-leverandører.

Vi rummer alt fra politiuddannede it-medarbejdere til historikere og ingeniøruddannede, og vi har en uformel omgangstone, er et stærkt team både fagligt og socialt. Vi går alle op i at yde vores bedste for at bidrage til, at politiet kan løse vigtige samfundsmæssige opgaver. Vi lægger samtidig vægt på, at din arbejdsdag er fleksibel og i balance med din fritid, så det sikres, at du er motiveret og er i stand til at give din motivation videre til dine omgivelser.

Sektionen kendetegnes ved et godt arbejdsmiljø, som fremmes ved, at vi konstant har fokus på engagement, motivation, arbejdsglæde og produktivitet. Vi har en god teamånd og lægger stor vægt på at videndele, fordi vi vil hinanden og brugerne det bedste.

Løn- og ansættelsesvilkår

Har du en akademisk uddannelse, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Har du en anden uddannelse bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Såfremt du i forvejen er ansat som tjenestemand i politiet, kan du bevare din ansættelsesform.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet, Koncern IT med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt og ansøgning

Hvis du har spørgsmål til disse stillinger, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Jesper Birkholm på tlf. 5171 6065 eller fg. sektionsleder Bine Palmberg på tlf. 5148 7226. Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk og om politiet som arbejdsplads på https://politi.dk/job-i-politiet.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Alle dokumenter skal være i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 1 og 2. samtaler i uge 2.

Ansøgningsfrist: 3. januar 2024

Koncern IT

Koncern IT tilbyder gode muligheder for såvel faglig som personlig udvikling, for dig som har lyst til at være en del af en åben kultur, hvor samarbejde og gode kommunikationsevner er forudsætninger for at opnå gode resultater. Du får mulighed for at arbejde i en spændende del af dansk politi sammen med andre motiverede og dedikerede kolleger med forskellige baggrunde (HK’ere, politifagligt uddannede, akademikere mfl.). Hvis du leder efter meningsfuldt og samfundsrelevant arbejde med inspirerende formål i dit professionelle liv, så er Koncern IT måske stedet for dig?

Stillingen er placeret i enheden Operative Applikationer i Rigspolitiets Koncern IT. Du har dermed muligheden for at blive tilbudt ansættelse i en politisk styret organisation, hvor faglige kompetencer og store ambitioner om at levere effektiv og højt kvalificerede løsninger, som kan imødekomme politiske krav vægtes højt.

Hverdagen forventes at blive hektisk og udfordrende, hvor det prioriteres højt, at der samtidig også skal være tid og overskud til at bygge et godt sammenhold og et kollegialt fællesskab. Vi sætter pris på en humoristisk og uformel omgangstone og samtidig bevare en god balance mellem arbejds- og privatliv.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=0ed9bbf1)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

RIGSPOLITIET, Polititorvet, 1780 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5956068

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet