Akademisk medarbejder til Borgerrepræsentationens Sekretariat på Københavns Rådhus

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Interesserer du dig for politikerbetjening, og har du lyst til en alsidig og spændende hverdag præget af den aktuelle kommunalpolitiske dagsorden?

I Borgerrepræsentationens Sekretariat på Københavns Rådhus søger vi en akademisk medarbejder til betjening af en gruppe borgerrepræsentanter i deres politiske virke som medlem af Københavns Borgerrepræsentation.

Om stillingen
Stillingen som akademisk medlemssekretær er en unik mulighed, hvor du kommer til at arbejde i krydsfeltet mellem offentlig forvaltning og politik. Du får stor indsigt i det politiske fokus i landets største kommune.

Som medlemssekretær bistår du en gruppe af borgerrepræsentanter med opgaver relateret til hvervet som medlem af Borgerrepræsentationen, fagudvalgene i kommunen og det bestyrelsesarbejde, hvor medlemmet er udpeget af Københavns Kommune. Du vil være den primære indgang til de syv forvaltninger i kommunen. Stillingen indebærer en bred portefølje af opgaver, der er præget af de aktuelle politiske dagsordener.

Dine opgaver vil blandt andet være at

  • yde bistand til gruppeforpersonen og den politiske ordfører
  • yde bistand til udarbejdelse af medlemsforslag, forespørgsler og politikerspørgsmål
  • yde bistand til udarbejdelse af debatindlæg, taler og pressemeddelelser
  • foretage generel research og informationssøgning
  • løfte praktiske og skriftlige opgaver ved afvikling af møder
  • foretage presse- og udvalgsovervågning
  • agere indgang til juridiske spørgsmål
  • koordinere politiske ønsker til budgetforhandlinger
Mange af opgaverne løses i samarbejde med dine kolleger i sekretariatet, andre fagkontorer i Økonomiforvaltningen og øvrige forvaltninger. Opgaverne skal ofte løses under tidspres.

Arbejdstiderne kan variere, da behovet for politikerbetjening kan ligge uden for normal arbejdstid.

Vi forventer derfor en vis fleksibilitet, når der er politisk efterspørgsel efter vores ydelser. Vi tilbyder til gengæld gode muligheder for hjemmearbejde og fleksibel arbejdstilrettelæggelse.

Om dig
Det er afgørende for os at finde en kollega, der har lyst til at indgå i et stærkt og tillidsfuldt arbejdsfællesskab og bidrage til en løbende sparring og samarbejde om politikerbetjening på et højt niveau.

Vi vil lægge vægt på, at du

  • har en relevant akademisk uddannelse
  • har nogle års erfaring med embedsmandsrollen fra en politisk styret organisation – gerne med direkte politikerbetjening
  • kan arbejde struktureret og bevare overblik også under tidspres
  • kan arbejde og løse opgaver selvstændigt
  • er en dygtig kommunikator og har kendskab til og interesse for politisk kommunikation
  • har naturlig gennemslagskraft og evner at tage initiativ
  • har naturlig lyst til at vidensdele og sparre om opgaveløsningen med dine kolleger
  • har interesse for kommunalpolitiske problemstillinger i København
Om os
Borgerrepræsentationens Sekretariat rådgiver og betjener Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget. Vi betjener overborgmesteren som forperson for Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget, ligesom vi også yder bistand, juridisk rådgivning og vejledning til de øvrige 54 medlemmer af Borgerrepræsentationen. Derudover arbejder vi også med borgerinddragelse, arrangerer officielle modtagelser på Rådhuset, varetager repræsentative opgaver, koordinerer kommunens beredskab og planlægger studieture og seminarer.

I sekretariatet er vi et team af ni medlemssekretærer, der er tilknyttet de politiske grupper på rådhuset.

Vi har en fleksibel arbejdsplads med en uformel omgangstone, hvor vi værdsætter trivsel og et godt kollegaskab højt. Der er gode personlige og faglige udviklingsmuligheder. Det er både gennem kursusforløb, men også ved faglig sparring og samarbejde med kolleger på tværs af sekretariatet, Økonomiforvaltningen og de andre fagforvaltninger.

Vilkår
Du bliver ansat som fuldmægtig. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst og efter nærmere forhandling med din faglige organisation bl.a. på baggrund af din erfaring og dine kvalifikationer. Ansættelsesstedet er Københavns Rådhus.

Ansættelsen er med start snarest muligt og senest den 1. oktober 2023.

Hvis du vil vide mere
Du er velkommen til at kontakte sekretariatschef Flemming Dubgaard Hansen på 2711 9535 eller teamleder Stine Grangaard på 2499 5968.

Borgerrepræsentationens Sekretariat er en del af Økonomiforvaltningen, som du kan læse mere om på: Økonomiforvaltningen | Københavns Kommunes hjemmeside (kk.dk)

Søg via linket senest tirsdag den 15. august 2023
Vi forventer at holde samtaler i uge 33 og 34.

Om Økonomiforvaltningen
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Der arbejder i alt ca. 3.600 personer i Økonomiforvaltningen, hvoraf ca. 300 af os har kontor på rådhuset. De fysiske rammer for dit arbejde vil således være Københavns historiske og smukke rådhus. Her betjener vi overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget, og vi er tæt på det politiske liv i kommunen. Sammen har vi fokus på at skabe værdi for københavnerne og København. Du vil på rådhuset blive en del af et spændende arbejdsmiljø, hvor motivation, trivsel og det gode samarbejde er i højsædet og med gode muligheder for kompetenceudvikling.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193108&DepartmentId=19042&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5863215

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet