Affaldsindsamlingen i Hvidovre genoptages efter uventet arbejdsnedlæggelse

Foto: Genbrugshallen.
dato

Renovationsarbejde i Hvidovre genoptages efter pludselig arbejdsnedlæggelse

Den 13. marts 2024, blev det regelmæssige indsamling af alle typer affald i Hvidovre Kommune genoptaget, efter at medarbejdere på affaldsområdet vendte tilbage til arbejdet. Dette følger efter en uventet arbejdsnedlæggelse, som satte indsamlingen på pause.

Teamet bestræber sig på at følge de sædvanlige indsamlingsruter og gør en aktiv indsats for hurtigt at indhente den forsømte indsamling fra de foregående dage. Specielt blev storskrald prioriteret og samlet op den forrige tirsdag, men andre affaldstyper blev desværre forbigået.

Hvidovres borgere oplevede en mangel på information fra kommunen, da Hvidovre Affalds app ikke kunne sende notifikationer ud om ændringerne pga. den uventede arbejdsnedlæggelse, der fandt sted dagen før genoptagelsen.

Under arbejdsnedlæggelsen forsynede kommunen de store etageejendomme med ekstra affaldsbeholdere til håndtering af mad- og restaffald. Der blev også givet tilladelse til brug af alternative affaldsbeholdere for samme type affald, hvis de blev mærket tydeligt.

Arbejdsnedlæggelsen, som blev kategoriseret som overenskomststridig, startede tidligt onsdag morgen, hvor medarbejdere blokerede adgangen til materielgården. Konflikten fandt dog en afslutning, da en overenskomstaftale blev indgået mellem Fagligt Fælles Forbund (3F) og Fagbevægelsens Hovedorganisation (FH).

Til trods for de udfordrende dage, forblev Hvidovre Genbrugsplads åben og tilgængelig for borgere, der ønskede at bortskaffe diverse typer affald herunder storskrald, pap, og haveaffald under arbejdsnedlæggelsen.

Genoptagelsen af det regulære affaldsindsamlingssystem markerer en tilbagevenden til normalen for Hvidovres borgere, der nu kan forvente, at deres affald vil blive samlet op som sædvanlig.

https://www.hvidovre.dk/om-kommunen/nyheder/2024/marts/renovationsfolk-har-genoptaget-arbejdet/

Kilde: Hvidovre Kommune