IT License Manager til at sætte retningen på licensområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du administrere og overvåge vores licensportefølje?

I Banedanmarks IT-driftssektion har vi ansvaret for de administrative IT-systemer. Der er en stigende efterspørgsel på det, vi i sektionen leverer, og vi søger derfor en ny kollega. Du skal være med til at sikre kvaliteten af vores ydelser og compliance ift. licenser. Du får et spændende job med engagerede kolleger. Samtidig får du mulighed for at bringe din faglighed i spil i en central rolle med fokus på administration af Banedanmarks licensportefølje.

Banedanmark IT består i alt af ca. 80 medarbejdere og har ansvaret for drift, support og vedligehold af Banedanmarks administrative IT-systemer. Vi rådgiver Banedanmarks forretningsområder om udvikling og brug af informationsteknologi til bl.a. effektivisering og understøttelse af forretningsprocesser.

Du bliver en del af en sektion på ca. 20 medarbejdere, som bruger hinanden som sparringspartnere, og prioriterer tid til løbende udvikling af kompetencer. Vi er fagligt engagerede, og vi løser vores opgaver gennem en uhøjtidelig omgangstone og med plads til at involvere os i hinanden.

Vær med til at skabe overblik

Sammen med IT Driftschefen er du budgetansvarlig for vores licensaftaler. Du skal sikre, implementere og vedligeholde interne processer og retningslinjer for styring af licensanvendelse, samt vurdere hvilken yderligere værktøjsunderstøttelse, der kan være nødvendig.

Det er din opgave at stå for styring og rådgivning, og de tekniske analyser af licensanvendelse og fremtidige licensbehov. Du kommunikerer og rådgiver om licensforhold og udfordrer anvendelsen af nuværende licensaftaler samt afrapporterer på den løbende licensanvendelse til relevante interessenter.

Du skal rådgive omkring licensforhold i forbindelse med indkøb og udbud, samt have den daglige kommunikation med leverandører, ligesom du skal bistå forretningen i afdækning af behov for nyt software og indgå i dialog om allerede indkøbt software, kan understøtte behovet.

Struktureret, imødekommende og selvstændig kollega

Du har erfaring med licensstyring i en større organisation og kendskab til gængse licensstyringsværktøjer. Det er en fordel, hvis du har arbejdet med budgettering og økonomistyring af licensaftaler samt kendskab til indkøbsprocesser i staten. Du har indsigt i IT-drift og trives med at følge op på aftaler og være med til at skabe og implementere nye processer og procedure for licensområdet.

Vi arbejder med en bred vifte af teknologier og leverandører, herunder Microsoft, SAP og Oracle. Da vores drift er outsourcet, vil kendskab til licensforhold og anvendelse ved outsourcing være en fordel. Ved tiltrædelse planlægges et overlap med den nuværende license manager for at sikre oplæring og overdragelse.

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, vi ser dog gerne, at du har IT-faglige kompetencer. Du har er­­faring med Service Management (evt. ITIL certificeret) i et integreret IT-drifts­miljø. Vi tilstræber at arbejde agilt, og til det anvender vi Kanban­.

Som person er du god til at tage ansvar og bevare overblikket. Arbejdsopgaverne kræver, at du er selvstændig og følger egne opgaver til dørs, samtidig med at du nemt indgår i samarbejde med andre.

Du har en detaljeorienteret og struktureret tilgang til dine opgaver, og dit arbejde er præget af kvalitet og præcision. Jobbet indeholder en bred kontaktflade, og det er derfor også vigtigt, at det falder dig naturligt at kommunikere på en imødekommende og forståelig måde både mundtligt og på skrift. Du kan også se værdien af rettidig indsats og opfølgning for at sikre optimal udnyttelse af vores aftaler og samarbejder let på tværs af alle niveauer.

Du får en høj grad af frihed i arbejdet, og det vil derfor også være en fordel, hvis du er god til at sætte struktur på opgaver, og formår at etablere faste procedurer for dine arbejdsopgaver.

Din nye arbejdsplads

Vi er en arbejdsplads med højt humør, hvor ledelsen deltager aktivt i realiseringen af vores ambitioner. Der er et rigtig godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø i sektionen, og det er kendetegnende for ledere og medarbejdere, at de har lyst til at dele viden og hjælpe hinanden.

I Banedanmark er der plads til alle. Vi har styrket arbejdet med diversitet og mangfoldighed, og har netop tilsluttet os det europæiske initiativ Women in Rail.

Vi kan desuden tilbyde fitnessrum, Falck Health Care sundhedsordning og mulighed for at arbejde hjemmefra i perioder, hvor opgaverne tillader det.

Løn

Hvis du har en akademisk baggrund, ansættes du i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finans­ministeriet og HK/SAMDATA, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark. Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 5.

For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer samt, at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt sektionschef/IT-driftschef Sus Bugge. Søg elektronisk og send din ansøgning og cv. Vi forventer at holde løbende samtaler.





INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hvidovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43, Carsten Nieburhs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=192363&DepartmentId=22258&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5834546

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet